کد خبر: ۱۳۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 13 June 2018
رئیس صندوق بین المللی پول، ضمن انتقاد از سیاست های تجاری حمایت گرایانه آمریکا هشدار داد که ابرهای تیره بر بالای سر اقتصاد جهانی «هر روز تیره تر می شوند.»
 بانکداری ایرانی ـ رئیس صندوق بین المللی پول، ضمن انتقاد از سیاست های تجاری حمایت گرایانه آمریکا هشدار داد که ابرهای تیره بر بالای سر اقتصاد جهانی «هر روز تیره تر می شوند.»

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول، ضمن انتقاد از سیاست های تجاری حمایت گرایانه آمریکا هشدار داد که ابرهای تیره بر بالای سر اقتصاد جهانی «هر روز تیره تر می شوند.»

هفته گذشته ترامپ امضای خود را از بیانیه پایانی نشست گروه 7 در کبک کانادا پس گرفت. در این بیانیه بر ضرورت «تجارت آزاد، عادلانه و سودمند برای طرف ها» و اهمیت مقابله با حمایت گرایی تاکید شده بود.

رئیس جمهوری آمریکا که تعرفه هایی را بر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا وضع کرده، از حجم بالای کسری تجاری آمریکا با متحدانش ناخرسند است. وی این هفته در توئیتی نوشت: «تجارت عادلانه اگر متقابل نباشد، در حال حاضر تجارت احمقانه است.»

لاگارد در واکنش به این اظهارات ترامپ، از سیاست تجاری وی انتقاد کرد و گفت، چالش های پیش روی نحوه انجام تجارت جهانی، به اعتماد تجاری لطمه می زند.

وی افزود، صندوق بین المللی پول همچنان به پیش بینی خود مبنی بر رشد اقتصادی 3.9 درصدی جهان در سال جاری و سال آینده معتقد است، «اما ابرهایی که 6 ماه قبل گفتیم در افق پدیدار شده اند، روز به روز تیره تر می شوند.»

«بزرگترین و تیره ترین ابری که ما بر بالای سر اقتصاد جهانی می بینیم بدتر شدن وضعیت اعتماد (تجاری) به دلیل تلاش ها برای به چالش کشیدن نحوه تجارت است.»

رئیس صندوق بین المللی پول این سخنان را پس از دیدار با آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان در برلین و روسای سازمان تجارت جهانی، بانک جهانی، سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای، سازمان بین المللی کار و بانک توسعه آفریقایی بیان کرده است.

روبرتو آزودو، مدیر کل سازمان تجارت جهانی نیز در کنفرانس خبری در برلین گفت: «ما باید... از تشدید تنش ها دست برداریم. فرآیند اقدامات تلافی جویانه تجاری موثر نخواهد بود.» وی همچنین از اقدامات دولت آمریکا در سازمان تجارت جهانی انتقاد کرد و گفت: «آمریکا بیشتر روی اقدامات دوجانبه و حتی گاهی تک جانبه متمرکز شده و این اقدامات در جهت حمایت از سیستم تجاری نظام مند جهانی قرار ندارد.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: