کد خبر: ۱۳۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 09 May 2018
بانکداری ایرانی- ناشران خارجی که کتاب های خود را به صورت ریالی به فروش می رسانند پس از پایان نمایشگاه و با ارائه فاکتور فروش و مدارک مثبته و تایید صورتحساب های آنان توسط وزارت ارشاد معادل ارزی قیمت کتاب های به فروش رسیده بر اساس دلار 4200 تومان به آنان پرداخت می شود.
بانکداری ایرانی ـ بانک شهر سومین سال است که عاملیت اجرای عملیات بانکی را در نمایشگاه کتاب تهران بر عهده دارد. دو دوره در مجموعه شهر آفتاب در سال های 95 و 96 و دوره فعلی در مصلی تهران. این بانک تنها بانک عامل در نمایشگاه کتاب تهران است و خدمات و امکانات مناسبی را برای مردم و ناشران فراهم کرده است.

مهدی اکرمی مسئول دبیرخانه اجرایی نمایشگاه بانک شهر در گفت و گو با خبرنگار بانکداری ایرانی در نمایشگاه کتاب تهران گفت: یکی از ویژگی های امسال نمایشگاه سی و یکم ارائه بن کارت ها از طریق کارت ملی هوشمند است که با استقبال مخاطبان این بخش که شامل اساتید دانشگاه و دانشجویان است مواجه شده که این خدمات به منظور صرفه جویی در وقت و هزینه ها و رعایت ملاحظات زیست محیطی به واسطه حذف بن کارت های فیزیکی ارائه شد. 

وی افزود: هر تراکنش از طریق کارت ملی هوشمند و بن کارت تنها سه ثانیه زمان صرف می کند. هم چنین توزیع عادلانه یارانه بن کارت از دیگر ویژگی ها و خدمات جدید بانک شهر در نمایشگاه کتاب امسال است به نحوی که در سالیان گذشته سودجویان و دلالان با در اختیار داشتن بن کارت ها عملا امکان استفاده متقاضیان واقعی را از این بن کارت ها گرفته بودند که خوشبختانه با الکترونیکی شدن این سیستم دست واسطه ها از بن کارت ها کوتاه شده و اساتید و دانشجویان و متقاضیان بن کارت با سهولت این یارانه را دریافت کردند. 

اکرمی ادامه داد: امسال با همکاری و هماهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سامانه ثبت احوال در اختیار متقاضیان قرار گرفت و در صورت تطبیق کد ملی با شماره دانشجویی فرد متقاضی امکان صدور بن کارت فراهم می شد و امکان سوء استفاده دیگر وجود نداشت. 

مسئول دبیرخانه اجرایی نمایشگاه بانک شهر درباره خدمت جدید دیگری که بانک شهر امسال در نمایشگاه کتاب به دانشجویان می دهد هم گفت: دانشجویانی که در ایام برگزاری نمایشگاه به افتتاح حساب 500 هزار تومانی با ماندگاری سه ماه اقدام کنند در پایان این دوره کارت اعتباری 50 میلیون ریالی دریافت می کنند. بازپرداخت این تسهیلات 36 ماهه است و  با یک ضامن قابلیت پرداخت خواهد داشت. 

اکرمی هم چنین درباره مشکلات ناشران خارجی شرکت کننده در نمایشگاه و نوسانات نرخ ارز در کشور گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با معاونت ارزی بانک مرکزی از دیروز اعلام کردیم ناشران خارجی که کتاب های خود را به صورت ریالی به فروش می رسانند پس از پایان نمایشگاه و با ارائه فاکتور فروش و مدارک مثبته و تایید صورتحساب های آنان توسط وزارت ارشاد معادل ارزی قیمت کتاب های به فروش رسیده بر اساس دلار 4200 تومان به آنان پرداخت می شود. این اقدام بانک شهر موجب رفع نگرانی ناشران خارجی شده است.  

وی درباره تعداد بن کارت های فیزیکی نمایشگاه نیز گفت: 104 هزار ثبت نام بن کارت انجام شده است و طبیعتا با ارائه کارت ملی هوشمند بسیاری از متقاضیان از بن کارت فیزیکی به این خدمت جدید روی آوردند. 

اکرمی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد با همکاری ثبت احوال در سال آینده کلیه بن کارت ها از طریق کارت ملی هوشمند صادر شود و سیستم بن کارت فیزیکی حذف شود. 

وی درباره عدم استقبال چشمگیر از خدمات سیستم NFC گفت: به دلیل عدم فرهنگسازی استفاده از سیستم NFC به عنوان روش پرداخت، کمی اعتماد و اطمینان به ابزارهای الکترونیک زمانبر است و مدام این نگرانی وجود دارد که اگر تلفن همراه با مشکلی مواجه شد نتوان از مبلغ اختصاص یافته یارانه در زمان برگزاری نمایشگاه استفاده کرد. در صورتی که اگر به دلایلی از قبیل سرقت گوشی همراه یا خرابی گوشی مشکلی ایجاد شود متقاضیان می توانند با ارائه کد ملی به بانک شهر و پیشخوان های این بانک یا بن کارت فیزیکی معادل همان مبلغی که در تلفن همراه خود داشته اند را دریافت کنند و یا از طریق کارت ملی هوشمند این خدمات را دریافت کنند. 

وی ادامه داد: امسال چهار هزار نفر از سیستم NFC استفاده کرده اند اما با فرهنگسازی ها توسط بانک شهر می توان این اطمینان را به مخاطبان داد که به طور حتم از خدمات مختلف این بانک به هر طریقی استفاده خواهند کرد.

اکرمی هم چنین درباره همکاری مشترک با شرکت آسان پرداخت در نمایشگاه کتاب تهران گفت: تفاهم نامه میان بانک شهر و شرکت آسان پرداخت تنها به نمایشگاه کتاب محدود نیست و در طول سال این همکاری ادامه داد. شرکت آسان پرداخت بستر و زیرساخت های (PSP) مناسب و قدرتمندی دارد و بانک شهر از خدمات این شرکت بهره مند می شود. هر کدام از متقاضیانی که از بانک شهر تقاضای دستگاه کارتخوان داشته باشند بانک شهر بر اساس توافق با آسان پرداخت دستگاه های این شرکت را به آنان ارائه می دهد. درباره نمایشگاه کتاب در تهران و سایر شهرها هم این همکاری ادامه داشته و در دو سال گذشته که نمایشگاه کتاب در 29 استان کشور برگزار شده هم بانک شهر به عنوان بانک عامل و وزارت ارشاد به  عنوان متولی اصلی و غرفه داران و ناشران از خدمات شرکت آسان پرداخت رضایت داشته اند. 

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 22 اردیبهشت ماه در مصلی تهران دایر خواهد بود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: