کد خبر: ۱۳۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 09 May 2018
بانكداري ايراني ـ درچند ماه گذشته و بخصوص روزهای اخیر نوسانات ارزی و به دنبال ان تلاطم بازار سکه و طلا به اوج خود رسیده بطوری که باعث نگرانی شدید عمومی دربین مردم شده است .
بانكداري ايراني  ـ درچند ماه گذشته و بخصوص  روزهای اخیر نوسانات ارزی و به دنبال ان تلاطم بازار سکه و طلا به اوج خود رسیده بطوری که باعث نگرانی شدید عمومی در بین مردم شده است و موضوع  بازار ارز و طلا نقل همه محافل شده و افکار عمومی را به شدت درگیر این موضوع شده است .

به گزارش بانكداري ايراني  دولت در طول این مدت تلاش فراوانی انجام داده تا آرامش را به بازار ارز و طلا برگرداند ، اخرین تصمیم دولت که سوی ستاد اقتصادی اتخاذ شد مبنی بر تامین ارز از طریق بانک ها و یکسان سازی نرخ دلار با قیمت 4200 تومان بود که تمامی نیازی های مهم اقتصادی ازاین طریق تامین می شود ، که البته رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد کاستی آن در اینده نزدیک برطرف می شود .اما هم زمانی اوج گرفتن نوسانات ارزو طلا با عدم تمدید  برجام از سوی امریکا اتفاق نامبارکی است که ذکر چند نکته را لازم می کند .

نخست اینکه دولت بطور واضع و اشکار بیان کرد که هم نیازهای موجع اقصادی از طریق بانک ها وبا دلار 4200تومان تامین می کند که عملا درحال اجراست که امارها نشان می دهد ثبت سفارش ها بطورعادی درحال اجراست و کاستی که بعضی از بخش ها وجود دارد به زودی مرتفع می شود و همچنین ریس کل بانک مرکزی اعلام در حال اشراف کامل بر نظام ارز کشو رهستیم .

نکته دوم ، تقاضا ایجادشده در بازار ارز وطلا بطورکلی از دو حالت خارج نیست ، یک گروه ازمتقاضیان عموم مردم هستند که برای جلوگیری از کاهش ارزش دارای های خود وارد بازار خرید طلا و ارز شدن که تحت تاثیر تبلیغات موسوم کاذب قرارگرفته اند و گروه دوم که عامل اصلی تلاطم بازار ارز و طلا هستند، دلالان ،قاچاقچیان کالا و ارز ، سود جویانی که همیشه منتظر فرستند و البته عواملی از بیرون ازمرزها هدایت و پشتیبانی می شوند .

به توجه  شرایط  کنونی اقتصاد کشور و خروج آمریکا از برجام دولت نیازمند هم راهی همه مردم و نهادها ست تا باعزم وارده ملی از این مرحله دشوار عبورکند ، البته تجربه موفق دولت در ساماندهی موسسات غیر مجاز و نظام پولی نشان می دهد دولت توان ساماندهی بازار ارز و طلا دارد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: