کد خبر: ۱۳۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 25 April 2018
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت که شمار زیادی از کشورها از بیانیه مشترک روسیه و چین در دفاع از برجام حمایت می کنند.
بانكداري ايراني  ـ نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت که شمار زیادی از کشورها از بیانیه مشترک روسیه و چین در دفاع از برجام حمایت می کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، میخاییل اولیانوف در گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی افزود: شمار کشورهایی که قصد حمایت از بیانیه روسیه و چین در دفاع از برجام را دارند، اندک نیست.
وی افزود: پیش نویس بیانیه روسیه و چین در حمایت از برجام مطابق مفاد این توافق و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل نوشته شده است.
مقام روس تصریح کرد: روسیه برای توجه به اصلاحات احتمالی شرکای علاقه مند در این بیانیه آمادگی دارد، اما تلاش های نامنصفانه برای تغییر ماهیت متن و اضافه کردن بندهایی به آن که خارج از ملاحظات اولیه حمایت از برجام باشد را نمی پذیرد. 
وی ادامه داد: در نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری پیمان ان.پی.تی، روسیه و چین پیش نویس بیانیه مشترک را در حمایت از برجام اعلام کردند.
اولیانوف افزود: صدور چنین بیانیه ای با حمایت گسترده بین المللی در دفاع از برجام در شرایط حساس برای این توافق بین المللی اهمیت زیادی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: روسیه دائما برای انسجام تلاش های بین المللی در حمایت از برجام در عرصه علنی و کانال های دیپلماتیک تلاش می کند. 
برچسب ها: روسیه ، چین ، برجام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: