کد خبر: ۱۳۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 25 April 2018
معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت:بارندگی های شدید و تند باد هفته جاری افزون بر 266 میلیارد ریال به مزارع گندم، کلزا و ذرت این شهرستان خسارت وارد کرد.
بانكداري ايراني  ـ معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت:بارندگی های شدید و تند باد هفته جاری افزون بر 266 میلیارد ریال به مزارع گندم، کلزا و ذرت این شهرستان خسارت وارد کرد.

علی کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش 47 میلی متری باران در مدت زمانی کمتر از 24 ساعت در سوم اردیبهشت ماه خسارت قابل توجهی به بخش کشاورزی دزفول وارد کرد و محصولات گندم، کلزا، ذرت و مرکبات دزفول دچار خسارت شدند. 
وی با بیان اینکه بیشترین خسارت به محصول گندم دزفول وارد شده است گفت:در بازدید میدانی کارشناسان جهاد کشاورزی از مزارع،خسارت اولیه به مزارع دزفول بالای 50 درصد برآورد شده است. 
معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول اضافه کرد: بارندگی همراه با تندباد فروردین ماه در دزفول نیز 140 میلیارد ریال به مزارع گندم و کلزای این شهرستان خسارت زده است. 
کرمی خواستار همکاری و حمایت کمیته بحران به کشاورزان برای جبران خسارت وارده به بخش کشاورزی شد. 
علاوه بر خسارت ناشی از تند باد ، ریزگردها نیز در سال زراعی 97-96 طبق برآورد اولیه کارشناسان کشاورزی یک هزار و 500 میلیارد ریال به محصولات زراعی و باغی دزفول خسارت زده است. 
بیش از 100 هزار هکتار از زمین های کشاورزی دزفول زیر کشت انواع محصولات از جمله گندم رفته است. 
علاوه بر 17 هزار هکتار مزارع دیم دزفول که بر اثر خشکسالی تا 100 درصد خسارت دیده اند 30 هزار هکتار گندم آبی نیز در دزفول کشت شده است که برداشت گندم از اوایل اردیبهشت ماه در دزفول آغاز شده است. 
سالانه حدود سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول تولید می شود. 
بیش از 120 نوع محصول در دزفول کشت و برداشت می شود. 
برچسب ها: دزفول ، کشاورزی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: