این تیتر یک شوخی، فراخوان قرعهکشی یا تبلیغات غیر واقعی اینترنتی و کانالهای تلگرامی هم نیست؛ بلکه حراجیهای اینترنتی یک گوشی ۷.۲ میلیون تومانی را حتی با تخفیفاتی تا ۹۰ درصد هم ارائه میکنند و گرچه ممکن است فکر کنید کاربران چه سود هنگفتی در این معامله میبرند، باید گفت کسانی که سود واقعی را میبرند صاحبان سایت هستند که سه برابر قیمت کالای خود سود میکنند.
به گزارش ایسنا، حتما تاکنون با برخی تبلیغات تخفیفهای غیرقابل باور برای کالاهای لوکس و گران در فضای مجازی مواجه شدهاید و با ورود به لینکهای موجود در تبلیغات به نوعی توخالی بودن آنها توی ذوق شما زده است. ولی اکنون دسته جدیدی از تبلیغات روی کار آمده است که باز هم وعده به تخفیفات باورنکردنی برای برخی کالاهای لوکس مانند آخرین مدل تلفنهای اپل، پلی استیشن ۴ یا گوشیهای پرطرفدار و گران برندهایی مانند سونی و سامسونگ در فضای مجازی داده میشود که البته این بار این مژده را به شما میدهیم که واقعا شما میتوانید با ۹۰ درصد تخفیف صاحب این کالاها شوید.
این بازاری که وعدههایی درست و اغواکننده میدهد، حراجیهای اینترنتی هستند که به تازگی گعدههایی را در فضای مجازی برای خود دست و پا کردهاند. حراجیهایی که به شکل دورهای رقابتهایی را با مکانیزم پیشنهادهای قیمتی و رقابتی میان کاربران خود برای خرید کالاها مطرح میکنند تا در نهایت یک نفر برنده این رقابت نفسگیر برای تصاحب یک تلفن همراه، لب تاپ، کنسول بازی یا مواردی از این دست با تخفیفی که حتی تا ۹۰ درصد میرسد، شود.
تنوع محصولات در این حراجیها بالاست و شانس تصاحب کالاهایی با قیمتی بسیار پایینتر از سطح بازار بسیار اغواکننده است؛ تا جایی که حتی اگر در یک حراجی برنده نشوید، حداقل راه و چاه را یاد گرفتهاید و حتما در حراجی دیگر شرکت خواهید کرد.
نکته قابل توجه در این حراجیها این است که هزینه پایه برای حضور شما در هر یک از این رقابتهای مالی اینترنتی پایین بوده و این صرفه وجود دارد که برای به دست آوردن یک گوشی آیفون که قیمت حقیقی آن در بازار بیش از هفت میلیون تومان است، ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان هزینه اولیه انجام دهد.
آیا میدانید که سود حقیقی صاحبان این کسب و کارها از هر یک از حراجیهایی را رقم میزنند، چقدر است؟
بیایید برای رسیدن به سود واقعی فروش یک کالا در مکانیزم حراجیهای اینترنتی یک بار فرآیند شرکت در حراجی را با هم مرور کنیم. فرض کنید شما برای شرکت در حراجی یک کنسول بازی که قیمت حقیقی آن در بازار ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است، وارد یک سایت حراجی اینترنتی شدهاید.
برای شرکت در این حراجی ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید و برای اینکه بتوانید در حراجیها شرکت کنید، باید به مقداری که دست سرمایهگذاری را در هر حراجی دارید از فروشگاه اینترنتی اعتبار و سهم مشارکت در حراجیها را خریداری کنید که مقدار خرید شما عملا مساوی با تعداد حق پیشنهاد شما در یک رقابت مالی خواهد بود.
اما مکانیزم شرکت در حراجیها به این شکل است که پس از ورود در سایت و خرید اعتبار در ساعت مقرر وارد تالارهای حراجی میشوید و پس از اینکه هر کاربر یک پیشنهاد قیمتی بالاتر ارائه میکند، ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا پیشنهاد بالاتر خود را ارائه کنید و در صورتی که دیگر کسی پس از شما پیشنهاد جدیدی ارائه نکند و ۱۰ ثانیه به پایان برسد، تبریک میگوییم شما برنده حراجی و صاحب یک کالا با قیمتی پایین شدهاید.
در ورود به یک تالار حراجی قبل از هر چیز باید به فاکتورهای موثر در این رقابت دقت کنید. این فاکتورها شامل ۱- قیمت پایه؛ که همان قیمت شروع حراجی بوده و توسط سایت مربوطه مشخص میشود. ۲- ضریب افزایش قیمت؛ که همان مبلغی است که با هر پیشنهاد به قیمت محصول اضافه میشود. ۳- هزینه هر پیشنهاد؛ هزینهای خواهد بود که شما برای هر پیشنهاد باید به سایت پرداخت کنید.