کد خبر: ۱۳۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۹ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - 16 April 2018
بانكداري ايراني ـ بازار ارز پس از تلاطم های اخیر آرام گرفته ، دولت مصمم است که بازار ارز را کنترل کند و پای دلالان و سودجویان را از میدان به در کند .
 بانكداري ايراني ـ بازار ارز پس از تلاطمات اخیر آرام گرفته ، دولت مصمم است که بازار ارز را کنترل  کند و پای دلالان و سودجویان را از میدان به در کند. آنچه قابل توجه است دلار به عنوان ارز مرجع مشکلات فراوانی برای اقتصاد ایران به بار آورده است . تحریم های اقتصاد بوسیله دلار عرصه را بر اقتصاد ایران تنگ کرده است ، برجام هم نتوانست به بطور کامل مشکل نقل انتقلات ارزی بخصوص دلار را برطرف کند .

به گزارش بانكداري ايراني دولت عزم خود جزم کرده است تا دلار را به حاشیه رانده و با مرجع قرار دادن یورو و برقرای پیمان های پولی دو و چند جانبه اثرمخرب سیطره دلار را بر اقتصاد کشوربه حداقل برساند . البته این سیاستی است که بسیاری از دولت های دیگر کشورها هم دنبال می کنند .

آنچه مردم باید بدان توجه کنند این نکته است که سرمایه گذاری  برروی ارزهای  خارجی به مخصوص دلار ،نه فعالیت افتصادی سازنده ای  است ونه قابل اعتماد و اطمینان . البته سیاست گذاران اقتصادی کشور باید با جدیت مسایل ارزی برنامه ریزی کنند که فقط تقاضا واقعی ارز قابل پاسخ گوی باشد و تقاضای کاذب و خارج از چارچوب های اقتصادی نتواند وارد بازار ارز شود .

مهترین نکته برای حل مسایل ارزی ، رونق بخش های تولیدی وکنترل تورم است با رونق بخش های تولید ی وایجاد بسترهای لازم برای جذب سرمایه های در این بخش ها ، سرمایه های سرگردان وارد بازارهای غیر مولد نمی شود ، کنترل تورم هم خطر کاهش ارزش سرمایه نقدی مردم را به حداقل رساند و لازم نیست مردم برای حفظ ارزش پول خود انرا به ارز تبدیل کنند . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: