کد خبر: ۱۲۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - 14 March 2018
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تاکید کرد که نباید توجه به بندر کاسپین، بندر انزلی را در سایه قرار دهد و این بندر را با مشکل مواجه کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تاکید کرد که نباید توجه به بندر کاسپین، بندر انزلی را در سایه قرار دهد و این بندر را با مشکل مواجه کند.

به گزارش ایسنا، رضا مسرور با حضور در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزاد انزلی که امروز در ساختمان دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد، اظهار کرد: یک میلیارد تن کالا از کریدور کانال سوئز عبور می‌کند که اگر پنج درصد آن در کریدور شمال به جنوب باشد معادل ۵۰ میلیون تن کالا خواهد بود و همین مساله یکی از موضوعات حائز اهمیتی است که موجب همکاری‌ها و هماهنگی‌های موثر و مطلوب‌تر شود.

وی با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی، گفت: اتصال ریل به بندر انزلی -کاسپین بسیار مهم است و باید بدانیم که این اتفاق کمتر از اتصال ریلی به آستارا نیست. استاندار در این رابطه پیگیری‌های خاصی داشته تا مسیر اتصال ریل به انزلی از طریق منطقه آزاد عبور کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی همچنین با اشاره به طرح‌های گردشگری در انزلی، خاطر نشان کرد: انزلی دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری است و ایجاد اسکله تفریحی در شهر انزلی در دستور کار قرار دادیم که بین منطقه آزاد و شهر انزلی ایجاد خواهد شد. علاوه بر این مارینو نیز امسال راه‌اندازی می‌شود و آمادگی داریم با همکاری سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی فعالیت‌های گردشگری را در این منطقه افزایش دهیم.

مسرور با اشاره به این‌که نگاه ویژه به منطقه کاسپین نباید انزلی را با مشکل مواجه کند، تصریح کرد: برای ما فرقی بین بندر انزلی و کاسپین وجود نخواهد داشت و سعی کرده‌ایم همه دغدغه‌ها را در نظر بگیریم. همچنین کاهش سود بازرگانی دیده شده است و هزینه‌های مربوط به بحث اپراتوری را نیز تقبل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در بندر کاسپین با رویکرد صادراتی فعالیت خواهیم کرد و امیدواریم خروجی مطلوبی از تفاهم‌نامه مربوطه بین سازمان منطقه آزاد انزلی با سازمان بنادر و دریانوردی داشته باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: