کد خبر: ۱۲۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - 09 February 2018
دومین نشست تخصصی دریایی و بندری میان سازمان بنادر ایران و مدیران بندری و دریایی بلغارستان در صوفیه پایتخت این کشور برگزار و موضوعاتی از جمله یادداشت تفاهم خواهر خواندگی میان یکی از بنادر کاندید دو کشور مورد بررسی و تفاهم قرار گرفت.
بانكداري ايراني  دومین نشست تخصصی دریایی و بندری میان سازمان بنادر ایران و مدیران بندری و دریایی بلغارستان در صوفیه پایتخت این کشور برگزار و موضوعاتی از جمله یادداشت تفاهم خواهر خواندگی میان یکی از بنادر کاندید دو کشور مورد بررسی و تفاهم قرار گرفت.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی؛ در دومین کمیته و نشست تخصصی دریایی و بندری میان ایران و بلغارستان، «محمدعلی اصل سعیدی پور» مدیرکل توافقنامه ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی از این سازمان و به عنوان عضو تخصصی؛ هیأت اعزامی از سوی وزارت راه و شهرسازی را همراهی می کرد.

در این نشست موضوعاتی چون مذاکره درخصوص انعقاد موافقتنامه حمل و نقل دریایی میان دو کشور، مذاکره در مورد انعقاد سند شناسایی گواهینامه های شایستگی دریانوردی بر اساس کنواسیون (stcw) و مذاکره درخصوص انعقاد پروتکل توسعه همکاری های بنادر دو کشور و یا انعقاد یادداشت تفاهم خواهر خواندگی میان یکی از بنادر کاندید دو کشور مورد بررسی و تفاهم قرار گرفت.

در این نشست میان نمایندگان طرفین، تفاهم کامل در هر سه زمینه موضوعات فوق حاصل شد و طرفین درخصوص مفاد مندرج در متون مربوطه مذاکرات و بررسی های کارشناسی لازم را بعمل آوردند تا پس از طی مراحل دیپلماتیک و در جریان برگزاری کمیسیون مشترک آتی میان دو کشور، میان مقامات مجاز طرفین امضاء و تبادل گردد.

با توجه به اهمیت فعال سازی بیش از پیش و استفاده از مزایای اقتصادی کریدور ترانزیتی خلیج فارس به دریای سیاه، تفاهم بعمل آمده با مقامات دولتی بنادر و دریانوردی بلغارستان از اهمیت بالایی برخوردار است که این نشست و مذاکرات مؤثر انجام شده در فضای مثبت همکاری های دو طرف، دستاوردهای مفیدی را برای جامعه دریایی و بندری کشور به ارمغان خواهد آورد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: