کد خبر: ۱۲۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - 05 February 2018
بانكداري ايراني - بانک تجارت که در ابتدای سال 96 به دلیل انجام موفق و اهتمام زیاد در نخستین جایزه ملی مسئولیت اجتماعی تقدیر شد در سال 96 نیز این رویه را با همان جدیت دنبال کرده و توانست نقش آفرینی خوبی در این حوزه داشته باشد .
بانكداري ايراني -بانک تجارت که در ابتدای سال 96 به دلیل انجام موفق و اهتمام زیاد در نخستین جایزه ملی مسئولیت اجتماعی تقدیر شد در سال 96 نیز این رویه را با همان جدیت دنبال کرده و توانست نقش آفرینی خوبی  در این حوزه داشته باشد . 

به گزارش بانكداري ايراني ، مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی  به نقش آنها درحوزه اجتماعی اشاره دارد و آنها برای اینکه در کسب‌وکار خود موفق باشند باید در قبال جامعه و تمام کسانی که تحت تأثیر فعالیت‌های سازمان قرار می‌گیرند، مسئول اشد. 

بر این اساس ، بنگاه های اقتصادی بزرگ باید در حوزه های مختلف اجتماعی برای حل مشکلات جامعه کوشا باشند و تنها به منفعت طلبی خود نیاندیشند در همین راستا بانکهای ایرانی نیز سرفصلی از درآمدهای خود را به این امر اختصاص داده اند و در این زمینه اقدامات مفیدی تا کنون انجام شده است.

یکی از بانک هایی که در این زمنیه تا کنون اقدامات مفیدی انجام داده است بانک تجارت بوده که در ابتدای سال جاری، در همایش پایانی نخستین جایزه ملی مسئولیت اجتماعی بنگاه های ایران لوح تقدیر با موضوع اهتمام در ایفای مسئولیت های اجتماعی دریافت کرد؛ هرچند این قدردانی از بانک به دلیل اشراف بر حوزه های مختلف با محوریت  مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی ایران، شامل رهبری و فرآیند های درون سازمانی، بازار و صنعت، محیط کار و کارکنان، محیط زیست، جامعه و کشور بوده است اما باید گفت تنها در حوزه محیط زیست و جامعه پیمانه بانک اجتماعی پر از خدمات مثمرثمر است. 

این بانک در سال 96 اقدامات زیادی انجام داده است که به دلیل حجم بالای آن بصورت تیتر وار به آنها اشاره می شود: 

1-ساخت مدرسه در استان سیستان و بلوچستان در مورخه 29 فروردین 96

2-حضور فعال بانک تجارت در سی امین همایش گلریزان ستاد دیه در 10 خرداد 96

3-حمایت از  جشنواره کتابخوانی رضوی  در مورخه 8 تیر ماه 96

4-همکاری مستمر با بنیاد ملی نیکوکاری کنترل سرطان در 23 مرداد 96

5-بازسازی یک روستای آسیب دیده  در زلزله کرمانشاه تا حداکثر 100 خانوار با برآورد هزینه 40 میلیارد ریالی شامل احداث منازل مسکونی، دو واحد آموزشی و دو واحد درمانی  در مورخه 29 ابان 96

6-تعهد به ساخت یک مدرسه ابتدایی 9 کلاسه در سر پل ذهاب، 20 واحد کانکس آموزشی یک کلاسه و دوکلاسه مجهز به سرویس بهداشتی  در 21 اذر 96 

7-برگزاری جشنواره فرشتگان تجارت و دعوت از کارکنان این بانک که دارای فرزند معلول هستند در اذر 96

8-برگزاری مراسم چهارمین جایزه ملی و مردمی "یحیی" ویژه محیط بانان سراسر کشور  برای حمایت از محیط زیست

نکته ایی که بسیار حایز اهمیت بوده و باید جداگانه به آن پرداخت همکاری بانک تجارت با کمیته امدا امام خمینی است . این دو نهاد با عقد همکاری با از محل تسهیلات قرض الحسنه اعطایی بانک تجارت تاکنون زمینه اشتغال 51000 نفر از خانواده های تحت پوشش این کمیته فراهم کرده اند که در نوع خود کم نظیر است و برای تداوم این روند حسنه ،  ابتدای بهمن ماه سال جاری،  مقرر شد که این همکاری توسعه یافته و برای تعداد بیشتری از خانواده های محروم جامعه تلاش شود. 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: