کد خبر: ۱۲۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - 25 January 2018
در هفته ای که گذشت، برگزیده شدن پیام رسان "بله" در جشنواره دکتر نوربخش از جمله پربازدیدترین اخبار بانک ملی ایران شد.

 بانكداري ايراني - در هفته ای که گذشت، برگزیده شدن پیام رسان "بله" در جشنواره دکتر نوربخش از جمله پربازدیدترین اخبار بانک ملی ایران شد.

جشنواره دکتر نوربخش، بله را برگزید

جشنواره دکتر نوربخش، بله را برگزیده اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در این جشنواره که امشب با حضور جمعی از مقامات بانک مرکزی و نظام بانکی و در پایان هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت برگزار شد، پیام رسان "بله" بانک ملی ایران به عنوان برگزیده گروه سوم مربوط به سامانه های مشتریان اعلام شد.

این جایزه توسط هیات داوران به مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران به نمایندگی از این بانک اهدا شد.

"بله" پیام رسانی است که علاوه بر امکانات پیام رسان های رایج،  امکانات مالی از جمله کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت انواع قبض و عوارض خروج از کشور را دارد.


تقدیر رییس کمیسیون بهداشت مجلس از بیمارستان بانک ملی ایران

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از امکانات جدید بیمارستان بانک ملی ایران بازدید کرد.

علی نوبخت نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پس از حضور و بازدید از بخش های جدید و نوسازی شده بیمارستان بانک ملی ایران از جمله بخش آنژیوگرافی، اتاق عمل قلب باز، ICUOH و ICU از زحمات کادر پزشکی و پرستاری این بیمارستان تقدیر کرد.

وی همچنین در حاشیه این بازدید، در جریان آخرین وضعیت سلامتی ناصر یمین مردوخی کردستانی از پیشکسوتان و اصحاب رسانه که از مدتی قبل در بیمارستان بانک ملی ایران بستری است، قرار گرفت.


سهم 22 درصدی بانک ملی ایران در سپرده های ارزی و ریالی بانک ها

بانک ملی ایران در نه ماه ابتدای امسال بیش از 22 درصد سهم سپرده های ریالی و ارزی بانک ها را به خود اختصاص داد که بدین ترتیب بالاترین سهم سپرده ها در بازار بانکی را کسب کرد.

بر اساس آمار وضعیت سپرده های 13 بانک عضو کمیسیون تبادل اطلاعات بانکی، بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه در مجموع چهار سپرده کوتاه مدت، بلندمدت، پس انداز و جاری نیز با بیش از 24 درصد سهم بالاترین رتبه به خود اختصاص داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد رشد را نشان می دهد.

این بانک در پایان سال گذشته هم با بیش از 23 درصد سهم، بالاترین میزان جذب در مجموع این چهار سپرده را داشته است.

همچنین آمارها نشان می دهد بانک ملی ایران در پایان ماه گذشته نیز بالاترین سهم از سپرده های بانکی در میان سایر بانک ها را به خود اختصاص داده است.


پرداخت 185 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در شعب بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در نه ماه ابتدای سال جاری تعداد 185 هزار و 133 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.

سهم این بانک در تسهیلات پرداختی ازدواج از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بیش از 19 هزار و 323 میلیارد ریال بوده است.

همچنین واحدهای بانک ملی ایران در سراسر کشور در طرح ضربتی تسهیلات ازدواج بانک مرکزی نیز که از ابتدای مردادماه امسال تا 15 مهرماه اجرایی شد، از مجموع 520 هزار تسهیلات قرض الحسنه بالغ بر 71 هزار و 806 فقره تسهیلات به ارزش هفت هزار و 832 میلیارد و 965 میلیون ریال را پرداخت کردند.

این در حالی است که تنها در ماه آبان امسال بیش از 19 هزار فقره از این تسهیلات در شعب این بانک پرداخت شده است.

همچنین بانک ملی ایران در جهت کمک به رفع احتیاجات ضروری هموطنان تعداد 38 هزار و 256 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش حدود 883 میلیارد ریال در نه ماه ابتدای امسال پرداخت کرده است.

طی این مدت، هشت میلیارد و 320 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه تعمیر مسکن نیز در 433 فقره توسط این بانک اختصاص یافته است.


فرصت تازه بانک ملی ایران برای خیرین

بانک ملی ایران از دیرباز رابط میان خیرین و نیازمندان بوده است، اما به مرور زمان روش های تازه ای برای ایجاد این ارتباط پیاده شده است. تازه ترین روش برای این کار، استفاده از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن است.

حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز، سنتی ترین روش برای تامین منابع امور خیر از طریق مشتریان بانک است، در حالی که امروزه شرایط تخصیص این منابع بسیار متنوع شده است.

به عنوان مثال سامانه بام بانک ملی ایران این امکان را فراهم کرده که خیرین به طور مشخص محل مصرف منابع خود را مشخص کنند.

امروز یکی از مهمترین نیازهای جوانان، خرید خانه است. بانک ملی ایران این امکان را فراهم کرده که مشتریان با مشارکت در طرح ویژه مسکن، از تسهیلات خرید یا ساخت خانه استفاده کنند. این طرح بستر مناسبی برای بهره مندی خیرین از خدمات بانک است.

در این روش، خیرین می توانند با مشارکت در طرح ویژه مسکن، افتتاح سپرده کرده و از سود 10 درصدی آن استفاده کنند، اما پس از مدتی، اوراق حق تقدمی را که به حساب آنها تعلق گرفته به منظور حمایت از نیازمندان استفاده کنند.

این اوراق می تواند توسط خیرین در اختیار افراد نیازمند به تسهیلات مسکن قرار بگیرد و یا بانک ملی ایران آن را در اختیار نهادهای مرتبط قرار دهد.

خیرین با این روش علاوه بر دریافت سود مادی، اجری معنوی بزرگی دریافت خواهند کرد ، چرا که هر کدام از اوراق حق تقدم اهدایی می تواند در خرید خانه یک نیازمند مصرف شود.


بانک ملی استان همدان حائز رتبه نخست پرداخت تسهیلات رونق تولید

بانک ملی استان همدان رتبه نخست پرداخت تسهیلات رونق تولید در سطح بانک های این استان را کسب کرد.

بر این اساس در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان با تقدیر از عملکرد بانک ملی ایران در استان همدان، خواستار تداوم روند فعلی و همچنین استمرار مساعدت بانک با واحدهای تولیدی استان شد.

اداره امور شعب استان همدان بانک ملی ایران با پرداخت یک هزار و 412 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 15 طرح صنعتی و 89 میلیارد ریال در قالب 199 طرح بخش کشاورزی و در مجموع یک هزار و 501 میلیارد ریال تسهیلات در نه ماه ابتدای سال جاری که 41.3 درصد از کل تسهیلات پرداختی شبکه بانکی را شامل می شود، این موفقیت را به دست آورد.


بانک آفیسر، موجب افزایش رضایت مشتریان می شود

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر لزوم افزایش میزان کارایی و سودآوری واحدهای بانک گفت: میزان سود و زیان باید در واحدهای بانک به طور روزانه کنترل شود و هر یک از کارکنان باید به نوعی خود را در این امر مهم سهیم بدانند.

برات کریمی در بازدید از اداره امور شعب استان البرز بر اهمیت توجه کارکنان به معرفی نوآوری ها و خدمات جدید بانک به مشتریان نیز تاکید و تصریح کرد: باید توجه ویژه ای به خدمت بانک آفیسر صورت گیرد چرا که این خدمت وجه تمایز بانک ملی ایران در نظام بانکی کشور محسوب و باعث وفادارسازی مشتریان بانک می شود.

کریمی با تاکید بر معرفی خدمات نوین از سوی بدنه بانک به مشتریان ادامه داد: اکنون نظام بانکی دنیا به سمت ارایه خدمات بانکی بدون نیاز به حضور در شعب پیش می رود و اکنون این شیوه خدمت رسانی در بانک ملی ایران نیز عملیاتی شده است.

وی با تاکید بر اینکه «بانک آفیسر» رابطه مشتری و بانک را تسهیل می کند، ادامه داد: این خدمت نقش بسزایی در ارایه خدمات به مشتریان ویژه بانک دارد و می تواند موجب افزایش رضایت و سطح وفاداری مشتریان شود.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران همچنین بر آموزش مدیران فعال و با انگیزه در بانک ملی ایران تاکید و بیان کرد: باید مدیران واحدها از انگیزه بالا برای پاسخگویی به نیاز مشتریان و درک نیازهای جامعه برخوردار باشند چون مسئولیت و سطح انتظارات از بانک ملی ایران در جامعه بالاست.

وی همچنین بر لزوم ادغام واحدها و شعب پرهزینه بانک با هم تاکید و عنوان کرد: واحدهای پرهزینه باید با هم ادغام شوند تا هزینه های بانک کاهش یابد.

در ادامه کریمی از واحدهای بانک بازدید و گزارشی از آخرین عملکرد شعب دریافت کرد.



دیدار رییس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس با عضو هیات مدیره بانک ملی ایران


مهندس علی سبحانی فر رییس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی با مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران دیدار و پیرامون آخرین دستاوردها و طرح های بانک ملی ایران در بخش بانکداری الکترونیک گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران،سبحانی فر در این نشست گفت: بانک ملی ایران یکی از بزرگ ترین بانک های کشور است که به تعداد زیادی از مشتریان سرویس می دهد لذا پیشرفت در امور خدمات الکترونیک می تواند بستر مناسب تری را برای این مشتریان به وجود آورد.به عبارت دیگر توسعه بانکداری الکترونیک در بانک ملی ایران به دلیل جایگاه این بانک می تواند منجر به رشد بانکداری الکترونیک در کل نظام بانکی کشور شود.

وی افزود:هر کدام از  طرح های در شرف عملیاتی شدن بانک ملی ایران می تواند تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی کشور داشته باشد.

رییس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:ممکن است در بخش بانکداری الکترونیک خلاءهای قانونی هم وجود داشته باشد که مجلس آمادگی دارد تا این نواقص را بررسی و رفع کند.

وی ادامه داد:کشور ناچار است پا به پای بانکداری توسعه یافته دیگر کشورها به خصوص در بخش بانکداری الکترونیک حرکت کند.اگر این بخش راه بیفتد صرفه جویی زیادی در هزینه کشور مثل هزینه تولید و نگهداری اسکناس به وجود می آید و با جلوگیری از آلودگی هوا، وقت افراد برای دریافت خدمات بانکی در شعبه ها صرف نمی شود.

سبحانی فر در پایان گفت: 30 درصد جمعیت کشور در روستاها هستند اما سرعت گسترش خدمات الکترونیک روستاها کمتر از شهرها بوده است در صورتی که روستاها ظرفیت خوبی در این باره دارند و بانک ها می توانند با گسترش طرح هایی مانند سی آر اس خدمات الکترونیک را در کل کشور توسعه دهند.

مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران هم در این دیدار گفت:این بانک طرح های مهمی را در دست  بهره برداری دارد که می تواند فضای مثبتی را در بازارهای سرمایه گذاری کشور به وجود آورد.

وی با اشاره به رونمایی از محصولات جدید بانک گفت: اگر چه یکی از هدف های بانک ملی ایران از اجرای این  طرح ها، بر اساس رسالت ذاتی آن، درآمد زایی است، اما با این حال ما هدف مهمتری را دنبال می کنیم و آن منافع اقتصادی کشور و مردم است.

خاتونی تاکید کرد:طرح های جدید بانک ملی ایران می تواند باعث بالا رفتن امنیت بانکداری الکترونیک کشور شود و التهاب های ایجاد شده در برخی حوزه های مالی کشور را که در برخی مقاطع رخ می دهند، کنترل کند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در همه مراحل بانکداری الکترونیک کشور نقش بسیار پر رنگی داشته است.هر طرح و پروژه ای که در این بخش  شکل گرفته است از بستر و نقطه آغاز آن مجلس محترم حضور داشته و همیاری های لازم را به عمل آورده است.انتظار ما این است که مجلس کمک کند تا قوانین و مقرراتی که در حوزه بانکداری الکترونیک وجود دارد مورد بازبینی و رصد قرار گرفته و روز به روز با کمک هم بتوانیم شاهد رشد در این حوزه باشیم.




گرامیداشت مقام پرستاران در بانک ملی ایران

مراسم گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار امروز با حضور پرستاران بیمارستان بانک ملی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در این مراسم که با حضور حسینعلی سخندان مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری بانک، زهراسادات دیباجی رییس دانشکده پرستاری بانک و جمعی از پرستاران و کادر پزشکی برگزار شد، از تلاش ها و زحمات پرستاران بیمارستان بانک تقدیر شد.

سخندان در این مراسم با تاکید بر اینکه بیمارستان بانک ملی ایران با قدمتی بالغ بر 50 سال یکی از پیشرفته ترین و مجهزترین بیمارستان ها در کشور است، اظهار کرد: امروز این بیمارستان برای بانک ملی ایران و کشور به یک افتخار ملی تبدیل شده است.

وی با اشاره به رونمایی و افتتاح بخش آنژیوگرافی، مراقبت های ویژه قلب باز، اتاق عمل قلب باز، بخش های بازسازی شده جراحی ارتوپدی و مغز و اعصاب بیمارستان بانک در آذرماه امسال تاکید کرد: با خرید تجهیزات جدید برای بیمارستان، حدود 85 درصد کل  تجهیزات به روز شده است تا بهترین سرویس دهی به بیماران انجام شود.

زهراسادات دیباجی رییس دانشکده پرستاری بانک ملی ایران نیز در این مراسم از تلاش ها و زحمات جامعه پرستاری و پرستاران بیمارستان بانک تقدیر کرد.

در این مراسم برنامه های متنوعی از جمله اجرای زنده گروه موسیقی سنتی هیوا با عضویت یکی از پرستاران بانک در این گروه اجرا شد.


اشتغال با طعم تسهیلات بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در نه ماه ابتدای سال جاری، تسهیلات حمایتی قابل توجهی را در بخش های مختلف اقتصادی با رویکرد اشتغال زایی و رونق بنگاه های تولیدی پرداخت کرده است.

با توجه به محوری بودن بحث اشتغال در سال جاری، این بانک حمایت از بنگاه های مختلف اقتصادی را در دستور کار قرار داده و از جمله این اقدامات می توان به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای حمایت از تولید، تسهیلات سرمایه ثابت، تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و... اشاره کرد.

در همین راستا بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، بیش از 57 هزار فقره تسهیلات سرمایه در گردش برای حمایت از تولید و اشتغال به ارزش 75 هزار و 248 میلیارد ریال پرداخت کرده که بالغ بر 14 درصد از مجموع تسهیلات پرداخت شده توسط این بانک در مدت مذکور را شامل می شود.

همچنین تسهیلات اعطایی به بخش بازرگانی شامل تسهیلات حمایت از کسب و کارها و رونق بازار نیز به ارزش 48 هزار و 404 میلیارد ریال در حدود 93 هزار فقره است.

بانک ملی ایران طی نه ماه ابتدای سال جاری، 12 هزار و 831 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت بخش های تولیدی صنعت و معدن و کشاورزی شامل طرح ها، پروژه ها و... نیز در 11 هزار و 307 فقره پرداخت کرده است.

سهم تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ... نیز از مجموع تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران طی این مدت، بیش از 43 هزار و 500 فقره به ارزش شش هزار و 433 میلیارد ریال بوده است.


توجه به اشتغال، سیاست محوری بانک ملی ایران است

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر لزوم پایبندی بانک ها به نرخ سود بانکی مصوب بانک مرکزی گفت: بانک ملی ایران خود را ملزم به رعایت نرخ مصوب بانک مرکزی می داند، چون این موضوع باعث ایجاد تعادل در بازار می شود.

محمود شایان معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک در نشست خود که با حضور محسن امین زارع رییس اداره کل خارجه بانک و جمعی از روسای ادارت امور شعب استان ها برگزار شد، عنوان کرد: اگر شعب در سطح استان ها برای جذب منابع تلاش نمی کردند اکنون نمی توانستیم نقش موثری در بازار بانکی داشته باشیم و درآمدزایی نیز از این طریق کسب کنیم.

شایان ادامه داد: در شرایط فعلی کشور یکی از خواسته های به حق مردم اشتغال است، از این رو توجه به اشتغال، رسالت و وظیفه مهم بانک ملی ایران به عنوان یک نهاد دولتی محسوب می شود که البته باید ریسک اعتباری را نیز کنترل کنیم.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به طرح های این بانک برای تسهیلات دهی در بخش های اشتغال فراگیر، حمایتی و روستایی عنوان کرد: شب گذشته جلسه ای با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره داشتیم و اعتقاد داریم که خیر و برکت حاصل از اشتغالزایی به بانک و جامعه باز می گردد.

وی با اشاره به آثار مخرب تحریم ها در بخش های اقتصادی از جمله بانک ها، اضافه کرد: تا چند سال پیش گشایش های اعتبارات و درآمد های حاصل از کارمزد های این بخش متوقف بود و همین امر مشکلات بسیاری را ایجاد می کرد.

معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران با اشاره بر روند رشد منابع در تمام بخش های بانک، تسهیل دستورالعمل های مربوط به ضمانتنامه ها و بهبود شرایط پرداخت تسهیلات از منابع ارزی بانک خاطر نشان کرد: ما با نگاه مشتری مدارانه در بانک به دنبال مدلی مبتنی بر مشتری محوری هستیم تا با تمرکز روی بهینه سازی شاخص ها، حداکثر کردن منابع ارزان قیمت، تقویت بخش های بین المللی و ارز و حداکثر کردن وصول مطالبات غیر جاری بتوانیم شرایط مناسبی را در همه حوزه ها شاهد بوده و خدمات رسانی مناسبی را به مشتریان داشته باشیم.


تسهیلات حمایتی بانک ملی ایران برای خانوارها

بانک ملی ایران در سال جاری تسهیلات متنوعی را برای خانوارها از فروش اقساطی کالای مصرفی بادوام داخلی گرفته تا رفع نیازهای اساسی تخصیص داده است.

تسهیلات پرداختی این بانک به خانوارها از ابتدای سال تا پایان آذرماه شامل 535 هزار و 625 فقره تسهیلات رفع نیارهای اساسی خانوار در قالب فروش اقساطی، جعاله و مرابحه به ارزش 120 هزار و 234 میلیارد ریال است که حدود 23 درصد مجموع تسهیلات پرداختی نه ماه ابتدای امسال را شامل می شود.

همچنین 19 هزار و 509 میلیارد ریال تسهیلات تهیه لوازم و وسایل خانوار در قالب مشارکت مدنی بخش خدمات در 99 هزار و 801 فقره توسط این بانک پرداخت شده است.

از مجموع تسهیلات پرداخت شده بانک ملی ایران در ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، 19 هزار و 304 میلیارد ریال آن در قالب تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه در حدود  185 هزار فقره تخصیص یافته است.

این بانک در مدت مذکور حدود 72 هزار فقره تسهیلات فروش اقساطی خرید کالای مصرفی بادوام داخلی نیز  به ارزش شش هزار و 321 میلیارد ریال پرداخت کرده است.


ستاد اقامه نماز بانک ملی ایران شایسته تقدیر ویژه شناخته شد

ستاد اقامه نماز بانک ملی ایران به عنوان دستگاه شایسته تقدیر ویژه در سال 95 از سوی ستاد اقامه نماز استان تهران انتخاب شد.

در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و اجرایی کردن دستورالعمل  ارزیابی سازمان های اداری و استخدامی کشور، عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در بانک ملی ایران از طریق بازدیدهای حضوری، مستندات و سامانه سجاده اقامه نماز استان تهران مورد ارزیابی قرار گرفت.

بر این اساس ستاد اقامه نماز بانک ملی ایران طی هشت سال اخیر به جهت پیشرفت در ترویج فرهنگ اقامه نماز و برنامه ریزی، پیگیری و نظارت بر نمازخانه های تحت پوشش در استان ها و برنامه ریزی های انجام شده، علاوه بر اینکه هر سال شایسته تقدیر معرفی شده، برای دومین بار به عنوان دستگاه شایسته تقدیر ویژه انتخاب شده است.

شایان ذکر است در این ارزیابی نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری تهران نیز به عنوان ارزیاب فعالیت داشته اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: