کد خبر: ۱۲۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۰ دی ۱۳۹۶ - 31 December 2017
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات درحالی از نبود امکانات ارتباطی در مناطق کمتر برخوردار ابراز نارضایتی کرده است که در تهران نیز هنوز شرکت مخابرات ایران در دادن تلفن ثابت به برخی شهروندان با مشکل مواجه است.
 بانكداري ايراني - وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات درحالی از نبود امکانات ارتباطی در مناطق کمتر برخوردار ابراز نارضایتی کرده است که در تهران نیز هنوز شرکت مخابرات ایران در دادن تلفن ثابت به برخی شهروندان با مشکل مواجه است.

به گزارش  ایرنا محمد جواد آذری جهرمی سوم دی ماه در همایش مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که آمارها بیانگر آن است که در مناطق کم برخوردار و محروم شرایط مطلوبی از نظر ارتباطی وجود ندارد.
وی به مجموعه مدیران توصیه کرد تا توجه ویژه تری به این مناطق داشته باشند. 
البته این که در مناطق کمتر برخوردار شرایط ارتباطی مطلوبی حاکم نباشد، حرفی نیست چرا که هزار و یک دلیل می تواند برای آن وجود داشته باشد که این شرایط را بوجود آورده باشد؛ اما وجود چنین شرایطی در شهری مانند تهران که مرکز اصلی همه زیرساخت ها است و از اینجاست که امکانات به دیگر نقاط داده می شود جای بسی شگفتی و تعجب دارد .
درحالی که شهری مانند تهران می بایست دارای بهترین شرایط ارتباطی باشد و طبیعی به نظر می رسد که نباید هیچ نقطه ای از آن مردم از داشتن تلفن ثابت و نه حتی نسل های پیشرفته تلفن همراه محروم باشند اما واقعیت بنا به گفته تعدادی از شهروندان چیز دیگری است.
یکی از شهروندان در همین رابطه به خبرنگار ایرنا گفت که بتازگی منزل خود را از یک محل شهر به محله دیگری انتقال داده است و پس از پایان مراحل استقرار و به دلیل نبود تلفن ثابت برای درخواست تلفن به مرکز مخابرات مراجعه کرده است روند امروز برو فردا بیا شروع شده است.
محمدنژاد افزود:پس از چندین بار مراجعه به مخابرات محله جدید درنهایت اعلام کردند که امکان دادن شماره جدید در این مرکز وجود ندارد و باید منتظر بمانید تا برای افزایش ظرفیت اقدام شود یا شماره ای خالی شده به شما واگذار شود.
یکی دیگر از شهروندان به نمایندگی از تعدادی از ساکنان محله ای در منطقه حکیمیه تهران نیز به خبرنگار ایرنا گفت:چندین بار برای استفاده از تلفن ثابت به مخابرات منطقه مراجعه کرده ایم.
مجید اینانلویی افزود: مسئولان مخابرات منطقه درپاسخ به درخواست های مکرر ساکنان این محله برای دادن تلفن ثابت اعلام کرده اند که امکان افزایش ظرفیت در این محل را ندارند و نمی توانند تلفن واگذار کنند.
وی ادامه داد: این درحالی است که سایر محله ها تلفن دارند و از آن استفاده می کنند که بر همین اساس طوماری با امضای همه ساکنان آماده کرده و برای اعتراض به مخابرات منطقه ارسال کرده ایم.
این نمونه کوچکی است که شاید دهها مورد مانند آن درسایر نقاط شهر تهران وجود داشته باشد و باشند مردمی که در این کلان شهر بزرگ از تلفن ثابت محروم مانده اند.

* قطع ارتباط و تعلل در وصل مجدد آن 
یکی دیگر از شهروندان می گوید که نزدیک ۲۵ روزه تلفن منزل قطع شده است و هر چه به شماره داده شده برای اتصال زنگ میزند شماره رو ثبت میکند ولی تماس نمی گیرند که اقدام کنند.
نکوئی زاد افزود:با آنکه همواره ما هزینه های مخابرات را پرداخت می کنیم نمی دانم این تعلل برای چیست.

*نظر مخابرات
در عین حال معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: تلفن ثابت شهروندان تهرانی که پیشتر برای دریافت آن ثبت نام کرده اند واگذار می شود. 
داودزارعیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: روند واگذاری تلفن ثابت در تهران ادامه دارد و متقاضیانی که پیشتر ثبت نام کرده و و در انتظار واگذاری هستند تلفن خود را دریافت خواهند کرد. 
وی درباره اینکه در برخی مناطق تهران واگذاری تلفن ثابت انجام نمی شود ،گفت: ممکن است در برخی محله ها و شهرک های تازه تاسیس به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها کار واگذاری با تاخیر انجام شود. 
زارعیان به وجود بیش از یکصد مرکز مخابراتی در تهران اشاره کرد و گفت: ممکن است برخی این مراکز دارای اشکال باشند و ظرفیت لازم برای واگذاری را نداشته باشند که رسیدگی خواهد شد. 
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران ادامه داد: ثبت نام های جدید برای دریافت تلفن نیز انجام می شود و با افزایش ظرفیت ها تلفن واگذار خواهد شد.
بر اساس آخرین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور در بازه زمانی ابتدای سال 1386 تا انتهای شهریورماه امسال در حالی به رقم 38.69 درصد رسید که در سال 1386 این ضریب33.43 درصد و در پایان خردادماه امسال 38.61 بود. 
تعداد تلفن های ثابت دایری کشور تا پایان خردادماه امسال 30 میلیون و 590 هزار و 323 شماره و تا پایان پارسال 30 میلیون و 506 هزار و 633 شماره بود. 
البته رسیدن ضریب نفوذ تلفن ثابت به عدد 38.69 نشان دهنده آن است که با وجود توسعه تلفن همراه در کشور و توزیع بیش از 165 میلیون سیم کارت هنوز تلفن ثابت جایگاه خود را در بین مردم از دست نداده و همچنان وسیله ای محبوب برای ارتباط مردم با یکدیگر است. 
تعداد مشترک پهن باند ثابت کشور تا پایان شهریورماه امسال در حالی به 10 میلیون و 490 هزار و 118مشترک رسیده که این تعداد تا پایان اسفندماه پارسال 9 میلیون و 408 هزار و 23 مشترک بوده است. 
تعداد تلفن همگانی کشور نیز تا پایان خردادماه امسال 115 هزار و 550 دستگاه و تا پایان سال 1395 حدود 115هزار و 764دستگاه بود که این امر نشان از کاهش تعداد دستگاه های تلفن همگانی در کشور در رقابت با تلفن همراه است. 
تازه ترین گزارش دفتر بررسی های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شمار روستاهای دارای تلفن خانگی را 48 هزار و976 روستا اعلام کرده در حالی که این تعداد تا پایان اسفندماه پارسال 49 هزار و 29روستا بوده است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: