کد خبر: ۱۲۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۶ - 29 December 2017
ثروتمندان جهان در سال 2017 میلادی در پی رشد بازارهای سهام در کشورهای مختلف، یک تریلیون دلار ثروتمندتر شدند که این رقم نسبت به سال 2016 بیش از چهار برابر افزایش یافت.
بانكداري ايراني - ثروتمندان جهان در سال 2017 میلادی در پی رشد بازارهای سهام در کشورهای مختلف، یک تریلیون دلار ثروتمندتر شدند که این رقم نسبت به سال 2016 بیش از چهار برابر افزایش یافت.

به گزارش جمعه پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه از بلومبرگ، شاخص میلیاردرهای بلومبرگ که یک رتبه بندی روزانه از 500 فرد ثروتمند جهان است، امسال رشد 23 درصدی داشت؛ در حالی که شاخص جهانی «ام.اس.سی.آی» و شاخص «استاندارد اند پورز» به طور تقریبی این افزایش را 20 درصد برآورد کردند.

«جف بزوس» موسس شرکت آمازون، بیشترین رشد ثروت را در سال 2017 به خود اختصاص داد و 34 میلیارد و 200 میلیون دلار بر دارایی خود افزود و در ماه اکتبر رتبه «بیل گیتس» را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان تسخیر کرد. 

موسس 62 ساله شرکت مایکروسافت که از ماه می 2013 این عنوان را در اختیار دارد وعده داده است چهار میلیارد و 600 میلیون دلار به بنیاد خیریه «بیل اند ملیندا گیتس» ببخشد.
خالص دارایی بزوس در پایان ماه نوامبر به بالای یکصد میلیارد دلار رسیده بود اما اکنون 99 میلیارد و 600 میلیون دلار ثروت دارد، در حالی که رقم دارایی بیل گیتس به 91 میلیارد و 300 میلیون دلار می رسد.
«جورج سوروس» نیز در ماه اکتبر اعلام کرد در هفت سال گذشته، 18 میلیارد دلار از دارایی دفتر خانوادگی به بنیاد «جامعه باز» اختصاص یافته که متعلق به خود وی است. 
بدین ترتیب سوروس با هشت میلیارد دلار دارایی به رتبه یکصد و نود و پنجم شاخص میلیاردرهای بلومبرگ تنزل یافت.
تا پایان معاملات سه شنبه بیست و ششم دسامبر، 500 میلیاردر تراز اول جهان حدود پنج تریلیون و 300 هزار میلیارد دلار دارایی در اختیار داشته اند؛ در حالی که این رقم در بیست و هفتم دسامبر 2016، چهار تریلیون و 400 هزار دلار بود.
به گزارش ایرنا، شاخص میلیاردرهای بلومبرگ یک رتبه بندی روزانه از ثروتمندترین افراد جهان است. 
اطلاعات مربوط به محاسبات تجزیه و تحلیل ارزش خالص در هر صفحه پروفایل میلیاردرها ارائه و در پایان هر روز معاملاتی در نیویورک به روز می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: