کد خبر: ۱۲۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۴ دی ۱۳۹۶ - 25 December 2017
بانكداري ايراني - طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر رسیدگی به گزارش های مالی بانک صادرات و تایید آن وهمچنین صدور مجوز برگزاری مجمع عمومی بانک مخابره شد.
 بانكداري ايراني - طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر رسیدگی به گزارش های مالی بانک صادرات و تایید آن وهمچنین صدور مجوز برگزاری مجمع عمومی بانک مخابره شد. این در حالی است که تا کنون بانک صادرات طی دو نوبت سهامداران خود را با مجوز بانک مرکزی به مجمع عمومی فراخوانده و نهایتا مجبور به لغو جلسه شد و 57 هزار میلیارد دارایی سهامداران در درگیری بین سازمان بورس و بانک مرکزی بلاتکلیف مانده و سهامداران خرد تنها بازندگان این ماجرا هستند که در این یک سال و نیم گذشته صدایشان به جایی نرسید. 

به گزارش  بانكداري ايراني ،  در بهمن سال 1394 بانک مرکزی  طی ابلاغیه ای اعلام کرد که صورتهای ملی بانکها استاندارد سازی خواهند شد ونمونه ای را به عنوان الگو برای بانکها منتشر کرد.  به همین منظور با وجود  فرصت کوتاه چند ماهه و بدون توجه به گستردگی فعالیت ، بانکها را ملزم به اجرای آن کرد که نهایتا به بحران بانکی منجر شده و تقریبا تمام ارکان اقتصادی کشور را تحت الشعاع خود قرارداد که مهمترین ایجاد تنش در بازار پول و سرمایه بود . 

نخست بار بانک صادرات در تاریخ 31 تیرماه سال 1395 اعلام کرد که سهامداران بانک برای شرکت در جلسه مجمع عمومی  گرد هم آیند. این جلسه که برای بررسی صورتهای مالی سال 94 بود به دلیل مشکلاتی لغو شد و نماد بانک نیز از همان تاریخ  تا به امروز متوقف مانده است . 

همین اتفاق در تیرماه سال 96 برای بررسی صورتهای مالی سال 95 نیز تکرار شد. بانک صادرات در 31 تیر ماه 1396 اعلام کرد که سهامداران بانک گرد هم ایند که این نوبت نیز همانند سال قبل ، نهایتا به لغو مجمع انجامید و نماد بانک مجوز بازگشایی را پیدا نکرده است . 

حال طی روزهای اخیر ،  بانک مرکزی اعلام کرده است که صورتهای ملی بانک صادرات بررسی شده و بانک صادرات می تواند مجمع عمومی سال 95 خود را برگزار کند و پس از آن نماد بانک بخت بازگشایی را پیدا خواهد کرد . 

گفتنی است که مجوز بانک مرکزی دارای بار مالی تقریبا" سنگینی در تکلیف برای ذخایر و علی الخصوص ذخایر مربوط به مطالبات مشکوک الوصول  بوده  و بانک توانسته است سرانجام به منویات بانک مرکزی جامع عمل بپوشاند . 

ارزش نماد بانک صادرا ت در بورس 57 هزار میلیارد ریال است که با توجه به مشکلاتی که با دستورات جدید بانک مرکزی بوجود آمده احتمالا به رقم های پایین تری تقلیل پیدا کند . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: