کد خبر: ۱۲۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - 04 December 2017
وزیراقتصاد: متاسفانه سهم ما در بیمه زندگی کم است. در برنامه ششم توسعه، سهم بیمه‌های زندگی باید به ۲۰ درصد حق بیمه‌های تولیدی برسد، اما این سهم هم اکنون بسیار کمتر از هدفگذاری انجام شده است.
 بانكداري ايراني - وزیر اقتصادگفت: واگذاری سه شرکت بیمه دولتی با جدیت درحال پیگیری است.

 مسعود کرباسیان در بیست‌وچهارمین همایش بیمه و توسعه گفت: کشور‌هایی که به حد مناسبی از رشد اقتصادی رسیده‌اند، بیمه نقش موثری در اقتصاد آن‌ها داشته و می تواند در زندگی و کسب‌وکار مردم تاثیرگذار باشد.

کرباسیان تصریح کرد: بیمه خصوصا در رخداد‌های حوزه معادن، حوادث طبیعی، حوادث حمل و نقل مهم است. مجموعه بانک‌ها و بیمه‌ها باید به این موضوع توجه کنند که البته نقش بانک‌ها و بیمه‌ها در زلزله اخیر پررنگ بوده است.

وزیراقتصاد و دارایی بیان کرد: متاسفانه سهم ما در بیمه زندگی کم است. در برنامه ششم توسعه، سهم بیمه‌های زندگی باید به ۲۰ درصد حق بیمه‌های تولیدی برسد، اما این سهم هم اکنون بسیار کمتر از هدفگذاری انجام شده است.

وی ادامه داد: بیمه مرکزی نقش رگولاتوری و سیاستگذاری را دارد و بیمه ایران نیز در اختیار دولت است، اما سایر بیمه‌ها باید خصوصی باشند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کرباسیان درپایان به برداشتن موانع برای مذاکره با شرکت‌های اتکایی خارجی بعد از برجام اشاره کرد و افزود: بعد از برجام بحث‌های بیمه‌های اتکایی آغاز شده و باید به طور جدی پیگیری شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: