کد خبر: ۱۱۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - 30 November 2017
تنها یک روز به قرعه کشی جام جهانی 2018 باقی مانده و فوتبال دوستان در سراسر دنیا منتظر هستند تا ببینند 32 تیم حاضر در این رقابت ها، چطور در 8 گروه مختلف تقسیم می شوند.
به گزارش "ورزش سه"، تیم های حاضر در قرعه کشی جام جهانی در 4 سید مختلف قرار دارند که براساس رتبه آنها در رنکینگ ماه اکتبر 2017 فیفا تعیین شده است. در واقع تیم هایی که در رنکینگ بالاتر هستند، در سید یک قرار دارند و تیم هایی با پایین ترین رتبه در رنکینگ، در سید چهارم جای گرفته اند. تنها استثنا در این میان، تیم ملی روسیه است که به دلیل میزبانی در سید یک قرار دارد و در گروه A نیز قرار خواهد گرفت. 

قرعه کشی با تعیین گروه تیم های سید یک آغاز می شود و با مشخص شدن سید تیم های چهارم به پایان می رسد و هر گوی به ترتیب حروف الفبا، در یک گروه قرار می گیرد. 

تیم های سید یک، تیم های اول هر گروه خواهند بود که از A1 تا H1 نامگذاری شده اند اما تیم های سیدهای بعدی، لزوما به ترتیب قرار نخواهند گرفت و مثلا ممکن است تیمی از سید دوم، در گروه C به عنوان سوم تیم جای بگیرد (C3).
 
 

 
نکته مهم در قرعه کشی این است که به جز تیم های اروپایی، تیم های سایر قاره ها در مرحله گروهی با هم همگروه نخواهند شد و در هر گروه هم بیش از دو تیم اروپا جای نخواهند گرفت. برای مثال تصور کنید قرعه تیم های سید یک برداشته شده و به این ترتیب در گروه قرار گرفته باشند:

گروه A: روسیه

گروه B: برزیل

گروه C: لهستان

گروه D: پرتغال

گروه E: بلژیک

گروه F: آلمان

گروه G: آرژانتین

گروه H: فرانسه
 
اگر تیم اولی که از سید دوم از گلدان خارج می شود، سوئیس باشد، مشکلی برای قرار گرفتن در گروه یک ندارد و می تواند با روسیه همگروه شود. تیم بعدی که از این سید خارج می شود، باید در گروه B قرار بگیرد؛ اما اگر این تیم پرو یا کلمبیا باشد، به دلیل اینکه نمی توانند با برزیل همگروه شوند، در گروه سوم قرار می گیرند و قرعه بعدی که برداشته می شود، اگر دوباره یک تیم از آمریکای جنوبی نباشد، این بار می تواند همگروه برزیل شود. 

این روند برای سیدهای بعدی هم تکرار می شود و مثلا اگر دو تیم اول یک گروه اروپایی باشند، دیگر تیمی از اروپا از سید سه یا چهار به این گروه اضافه نخواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: