کد خبر: ۱۱۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - 19 November 2017
سردار عبداللهی در سفر به استان کرمانشاه پس از انجام هماهنگی برای تأمین اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان، در تفاهم‌نامه‌ای با رئیس بنیاد مسکن، پذیرفت که آواربرداری، تأمین مصالح و احداث اسکان موقت روستاییان زلزله‌زده به قرارگاه واگذار شود.
بانكداري ايراني - سردار عبداللهی در سفر به استان کرمانشاه پس از انجام هماهنگی برای تأمین اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان، در تفاهم‌نامه‌ای با رئیس بنیاد مسکن، پذیرفت که آواربرداری، تأمین مصالح و احداث اسکان موقت روستاییان زلزله‌زده به قرارگاه واگذار شود.

به گزارش  فارس، سردار عبادالله عبداللهی، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء، پس از سفر به مناطق زلزله‌زده غرب کشور و انجام‌ هماهنگی‌های لازم برای خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده مبنی بر توزیع روزانه حدود 15 هزار غذای گرم، تأمین آذوقه ضروری، آب آشامیدنی، پتو، چادر و لوازم مصرفی، تفاهم‌نامه‌ای نیز با بنیاد مسکن بابت بازسازی مناطق زلزله‌زده به امضاء رساند.‌

ط‌بق این تفاهم‌نامه که بین سردار عبداللهی ‌و رئیس ‌بنیاد مسکن به امضاء رسید، به درخواست بنیاد مسکن، آواربرداری، تأمین مصالح و احداث اسکان موقت روستاییان زلزله‌زده استان کرمانشاه، به قرارگاه واگذار شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) پس از امضای تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن و در بازگشت به مناطق زلزله زده گفت که تا احداث آخرین سرپناه موقت برای زلزله زدگان در کنار آنها هستیم.

سردار عبداللهی همچنین با تأکید بر اینکه اسکان موقت در اولویت زلزله‌زدگان است، تاکید کرد: با توجه به وضعیت نامناسب هوا، سرما و پیش بینی بارش‌ها برای روزهای آینده در کرمانشاه مسئله مهم اسکان موقت زلزله زدگان است که باید به سرعت و بدون فوت وقت انجام شود.

‌فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) افزود: وضعیت هوا نامناسب‌ و بارش‌ها و سرما در راه است؛ گام اول آواربرداری بود و گام دوم نیز اسکان موقت است؛ تدابیر این است که اسکان موقت را به سرعت انجام دهیم، در اسکان وضعیت ناگوار است اما در تأمین چادر، تغذیه و خوراکی ها کمبودی نداریم.

وی ادامه داد: برای اسکان تیم‌هایی در نظر گرفته‌ایم که در مدت زمان بسیار کوتاه بتوانیم اسکان موقت را انجام دهیم.

سردار عبداللهی ادامه داد: در مناطق زلزله‌زده روستاها هم پراکندگی دارند و هم اینکه بیشتر روستاها بیش از 80 درصد تخریب شده است؛ قولی که داده ایم این بوده که در تامین مصالح کمک کنیم و مهمتر از همه این است که زمان را نباید از دست داد.

وی افزود: قرار است اتاق های 12 متری ساخته شود ولی اینکه سازه به چه صورت باشد یا اینکه کانکس استفاده شود هنوز مشخص نیست؛ باید با سرعت تصمیم گیری شود تا بیش از این مردم با مشکل مواجه نشوند‌، آن چیزی که در منطقه لازم است وحدت رویه و وحدت فرماندهی و زمان بندی است که باید به سرعت انجام گیرد.

بنابراین گزارش پس از این جلسه بررسی در خصوص نحوه ساخت اسکان موقت باحضور ‌سردار عبداللهی و مدیران عامل موسسات تابعه در سرپل ذهاب برگزار شد.

در این جلسه سردار عبداللهی تأکید کرد که مهندسان مشاور باید هر چه زودتر نسبت به ارایه طرح اسکان موقت اقدام کنند.

بنابراین گزارش در ادامه این سفر‌ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء (ص) همچنین با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درخصوص احداث واحدهای مسکنی دائم برای مددجویان زلزله‌زده در سه راه روستای زرین جوب سرپل ذهاب جلسه‌ای برگزار کرد.

بنابراین گزارش در پی وقوع زلزله اخیر در استان‌های کرمانشاه و ایلام، حدود 2000 نفر نیروی انسانی و 500 دستگاه از انواع ماشین‌آلات کارگاه‌های مستقر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در این استان‌ها در همان ساعات اولیه برای امدادرسانی و آواربرداری و بازکردن راه‌های مواصلاتی عازم مناطق حادثه‌دیده شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: