کد خبر: ۱۱۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - 19 November 2017
سفارت ایران و موسسه توسعه گردشگری پاکستان در نظر دارند طرح‌هایی برای تقویت گردشگری میان دو کشور اجرا کنند در این میان نداشتن پرواز مستقیم، مشکل گردشگران مذهبی پاکستان برای سفر به ایران است.
بانكداري ايراني - سفارت ایران و موسسه توسعه گردشگری پاکستان در نظر دارند طرح‌هایی برای تقویت گردشگری میان دو کشور اجرا کنند در این میان نداشتن پرواز مستقیم، مشکل گردشگران مذهبی پاکستان برای سفر به ایران است.

به گزارش  فارس به نقل از پاکستان آبزرور، موسسه توسعه گردشگری پاکستان احتمالا طرح های توسعه گردشگری و بسته های سفر ارزان را با سفارت ایران در این کشور با هدف ارتقای همکاری های دو جانبه مطرح خواهد کرد. به همین نحو، سفارت ایران نیز تلاش خواهد کرد تا حداکثر امکان از بخش توسعه گردشگری در پاکستان حمایت کند.

در این زمینه، خطوط هوایی ایران باید پروازهایی از اسلام آباد و لاهور به مقصد تهران و دیگر شهرهای ایران ایجاد کنند به این وسیله احتمالا رفت و آمد گردشگران میان دو کشور افزایش خواهد یافت. درعین حال، ضروری است که ایران نیز شهروندان خود را به سفر به پاکستان تشویق کند. در این مورد، تورگردانان و سفارت ها می توانند نقش مهمی با توزیع بسته های گردشگری هر دو کشور بازی کنند.

این موارد از نتایج نشست مهدی هنردوست، سفیر ایران در پاکستان و چادهری عبدالغفور خان، مدیرعامل موسسه توسعه گردشگری پاکستان بود.

هر سال، میلیون ها نفر از پاکستان برای زیارت مکان های مقدس مذهبی به ایران سفر می کنند. به علت نبود پرواز مستقیم، این افراد با دشواری هایی در سفر مواجه هستند.

خان گفت دبیرخانه سازمان همکاری اقتصادی ایران و این موسسه هر سال چندین برنامه برای گردشگری و فرهنگ از جمله جشنواره غذا دارند. وی از دولت پاکستان و ایران خواست به منظور حصول اطمینان از مشارکت پاکستان در چنین برنامه هایی، هزینه های سفر شرکت کنندگان را بر عهده بگیرند.

برچسب ها: گردشگری ، پاکستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: