کد خبر: ۱۱۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - 15 November 2017
بررسی عملکرد شرکت بیمه کوثردر هفت ماهه نخست سال جاری
بانكداري ايراني -بیمه کوثر در هفت ماه نخست سال جاری معادل ۶ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال حق بیمه برای بیش از یک میلیون نفر صادر کرده است. همچنین در همین دوره به ۱۵۱ هزار نفر ۳ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است.
بانكداري ايراني -بیمه کوثر در هفت ماه  نخست سال جاری معادل ۶ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال حق بیمه برای بیش از یک میلیون نفر صادر کرده  است. همچنین در همین دوره  به  ۱۵۱ هزار نفر  ۳ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است. 

به گزارش بانكداري ايراني  ، در هفت ماهه نخست سال از این میزان حق بیمه صادره ۱۹ درصد ان متعلق به بیمه عمر و زندگی بوده که رقمی بالغ بر یک هزار و ۲۸۰ میلیارد شده است . این میزان از بیمه عمر در شرکت های دیگر کمتر سابقه داشته است زیرا در اغلب شرکت های بزرگ تنها ۱۰ درصد از سبد رشته های بیمه گری آنها را بیمه عمر تشکیل می دهد.
 
عملکرد شرکت بیمه کوثر در مهر ماه بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال بوده که برای ۱۶۲ هزار نفر حق بیمه صادر شده است. همچنین به  ۲۰ هزار نفر مبلغ ۶۳۸ میلیارد ریال خسارت پرداخت شده است. 

اقدامات تاثیر گذار در هفت ماه گذشته  
بیمه کوثر در هفته ماه گذشته دو اقدام بزرگ انجام داده است . از جمله اقدامات بیمه کوثر در هفت ماه گذشته افزایش سرمایه شرکت است. این شرکت در سال ۹۵ یک هزارو ۴۰۰ میلیارد سرمایه داشت که به زعم بیمه مرکزی این رقم پایین تر از کفایت سرمایه مورد نیاز بود لذا بیمه کوثر افزایش سرمایه ۷۹ درصدی را از محل مطالبات   و آورده نقدی انجام داده و سرمایه شرکت را به ۲۵۰۰ میلیارد ریال رسانده است که در واقع یک هزار میلیارد ریال بالاتر از استانداردهای  بیمه مرکزی شده است. 

همچنین شرکت بیمه کوثر برای اصلاح پورتفوی خود به منظور  انجام سرمایه گذاری درست اقدام به خرید سهام شرکتهای بزرگ و سودده بورسی کرده است. این شرکت طی دادوستدی سهام شرکت پالایش نفت اصفهان ، سرمایه گذاری غدیر ، پتروشیمی جم ، پتروشیمی خراسان و دیگر شرکت ها را در ۲۵ قسط خریداری کرده است به نحوی که در سال ۹۶ بابت این خرید هزینه ای پرداخت نخواهد کرد. 

پیش بینی بیمه کوثر برای سال ۹۶ 

بیمه کوثر برای سال ۹۶ پیش بینی کرده است که ۱۰ هزار میلیارد ریال حق بیمه صادر کند  که بر این اساس ۸هزارو ۶۷۰ میلیارد ریال درآمد کسب خواهد کرد .  همچنین اعلام نرده است که سود خالص شرکت در سال ۹۶  معادل ۵۸۰ میلیارد ریال خواهد شد که بر این اساس  به هر سهمی ۲۳۲ ریال خواهد رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: