کد خبر: ۱۱۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۲ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - 12 November 2017
بانكداري ايراني - شرکت آسان پرداخت که از محل فروش پین و اعتبار ، پشتیبانی داستگاه های پوز بانکی ، درآمد کارمزد تراکنش شاپرکی و سایر بخش ها فعالیت می کند طی هفت ماه نخست سال 96 توانست بالغ بر 21 هزار و 490 میلیارد ریال فروش را عملیاتی کند .
بانكداري ايراني - شرکت آسان پرداخت که از محل فروش پین و اعتبار ، پشتیبانی داستگاه های پوز بانکی ، درآمد کارمزد تراکنش شاپرکی و سایر  بخش ها فعالیت می کند  طی هفت ماه نخست سال 96 توانست بالغ بر   21 هزار و 490 میلیارد ریال فروش را عملیاتی کند . این  در حالی است که  این شرکت در فعالیت خود در سال 95 توانسته بود طی 12 ماه 29 هزار میلیارد تومان درامد کسب کند اما امسال   بیش از 74 درصد از آن را طی 7 ماه محقق کرده است .براین اساس ، این شرکت با تمرکز بر تجارت الکترونیک توانست نسبت به پیش بینی های خود بهتر عمل کرده و فروش خوبی را به ثبت برساند. 

به گزارش بانكداري ايراني  ، شرکت آسان پرداخت در فضای کسب و کار ایران به عنوان  یک شرکت دانش بنیان با رویکرد فین تک شناخته شده است.  توسعه فین تک موضوع روز بازارهای پولی و مالی ایران و جهان  بوده و به همین دلیل بانک مرکزی  نیز قوانین سهیل کننده ای را  برنامه ریزی کرده است . لذا این شرکت درصدد است تا با توجه به اعتماد مشتریان به اپلیکیشن «آپ»  و دانلود بیش از 8 میلیون نسخه از آن بتواند سهم جدیدی از بازارهای فروش بیمه ، بلیط قطار ، هواپیما و دیگر موارد را تصاحب کند  که این امر سبب پایداری بیش از پیش منابع درآمدی شده و سهم درآمدی شرکت به جای کارمزد شاپرکی به اخذ درصدی از فروش خدمات جدید تغییر پیدا کند و منبع اخذ آپ از منابع شاپرکی به درآمدهای تجارت الکترونیک تغییر پیدا کند. 

بر همین اساس ،  شرکت آسان پرداخت از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه از محل فروش پین  و اعتبار  مبلغ دو هزار و 912 میلیارد ریال ،  پشتیبانی دستگاه های   پوز بانکی 268 میلیارد ریال ، کارمزد تراکنش های شاپرکی 224 میلیارد ریال درآمد داشته که با توجه به سایر موارد ، کل درآمد شرکت طی 7 ماهه نخست سال   به مبلغ 3هزار و 408 میلیارد ریال رسید . 

علاوه بر این ، شرکت آسان پرداخت روز گذشته  عملکرد شش ماهه سال 96   خود را منتشر و اعلام کرده است که در نیمه نخست سال  بیش از 18 هزار و 186 میلیارد ریال فروش و درآمد ارائه خدمات  داشته  که با حاشیه سود 9 درصدی  مبلغ یک هزار و 663 میلیارد ریال  سود ناخالص  ساخته است . 

شرکت آسان پرداخت   که در 12 شهریور سال جاری سرمایه خود را از محل سود انباشته  یک هزار میلیارد ریال به دوهزار میلیارد ریال رساند ، در شش ماهه نخست سال جاری بالغ بر 610 میلیارد ریال سود خالص ساخته که برای هر سهم با توجه به افزایش اخیر تعداد سهام شرکت 305 ریال شده است،  همچنین سود عملیاتی شرکت 317 ریال شده است. 

یکی از موضوعات مهم و جالب توجه در صورت های مالی شش ماهه شرکت « آپ» هزینه کرد شرکت طی این دوره است. «آپ» در نیمه نخست سال جاری 312 میلیارد ریال هزینه در بخش هزینه های عمومی ،  اداری و تشکیلاتی انجام داده که نسبت به دوره مشابه در  سال  95 حدود 28 میلیارد کمتر این هزینه انجام شده است.

شرکت آسان پرداخت برای سال 96 افزایش 18 درصدی را در عملکرد خود پیش بینی کرده و اعلام کرده است که در سال جاری دو هزار و 361 میلیارد ریال سود خالص خواهد ساخت . این در حالی است که فروش شرکت نسبت به سال 95 رشد 30درصدی را تجربه خواهد کرد و به مرز 40هزار میلیارد ریال خواهد رسید حال آنکه در سال 95  کمتر از 30 هزار میلیارد ریال فروش را به ثبت رسانده است . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: