کد خبر: ۱۱۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - 05 November 2017
برای حفظ کیفیت آب شرب تهران لازم است که دامداری سنتی حذف شود و تعداد دام‌ها در مناطقی که تامین کننده آب شرب هستند کاهش یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: برای حفظ کیفیت آب شرب تهران لازم است که دامداری سنتی حذف شود و تعداد دام‌ها در مناطقی که تامین کننده آب شرب هستند کاهش یابد.

کیومرث کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه پنج سد در حال حاضر آب تهران را تامین می‌کنند، گفت: از این تعداد، چهار سد در احاطه مناطق حفاظت شده محیط زیست قرار دارد. این سدها عبارت هستند از سد لار، سد لتیان، سد ماملو، سد امیرکبیر و سد طالقان که از میان آن‌ها سد طالقان در منطقه حفاظت شده زیست محیطی قرار ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه این سدها بخش عمده‌ای از آب تهران را تامین می‌کنند تصریح کرد: متاسفانه به دلیل آنکه در پارک لار دام بیش از حد ظرفیت وجود دارد باعث می‌شود که این دام‌ها به منطقه‌ای که سد در آن هست نفوذ کنند.

کلانتری ادامه داد: متاسفانه برخی دامداران به علت آنکه آگاهی زیست‌محیطی ندارند دام‌های خود را در سرمنشأ آب شستشو می‌دهند و در نهایت این آب به دریاچه سد وارد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه کیفیت آب شرب از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: لازم است که تعداد دام‌ها در مناطقی که تامین کننده آب تهران هستند کاهش پیدا کند.

وی در پایان اظهار کرد: به دلیل حفظ کیفیت آب شرب تهران دامداری سنتی باید حذف شود و تعداد دام‌ها به ویژه در پارک ملی لار کاهش پیدا کند.

به گزارش ایسنا عیسی کلانتری  - رییس سازمان حفاظت محیط زیست- چندی پیش در صحن علنی شورای شهر تهران درباره مشکلات منابع تامین کننده آب تهران اظهار کرده بود: به مدیرکل استان تهران دستور داده‌ایم که شرایط را برای حل آلودگی اطراف منابع آبی تهران سختگیرانه‌تر کند چراکه شاید باورتان نشود جاهایی که محل تامین آب تهران هستند، همچون سد لار، لتیان، کرج، جاجرود و... محل شست‌وشوی گاو و گوسفندمان شده است و باید محل حفاظت شده را تشدید کنیم اما این مهم تا جایی است که زورمان برسد، چراکه محیط بانانمان محکوم به کشته شدن هستند و اگر کارشان را هم انجام شوند محکوم به قصاص می‌شوند. قانون محیط بانان نیز در مجلس در حال بررسی است و برای حفاظت از منابع آب تهران نیازمند کمک شورا و شهرداری هستیم چراکه براساس استانداردها تا شعاع ۲۰۰ متری منابع آبی افراد ممنوع‌الورود هستند اما گله گله گوسفند در این منطقه شست‌وشو داده می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: