کد خبر: ۱۱۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - 04 November 2017
بررسی عملکرد بانک ملت ؛
بانكداري ايراني - بانک ملت طی نامه ای به سازمان بورس و همچنین سهامداران خود اقدام به شفاف سازی کرده و به نوعی اعلام کرده است که تمامی استانداردهای موجود را رعایت کرده است.

 بانكداري ايراني - بانک ملت طی نامه ای به سازمان بورس و همچنین  سهامداران خود اقدام به شفاف سازی کرده و به نوعی اعلام کرده است که تمامی استانداردهای موجود را رعایت کرده است. این اقدام بانک ملت که در راستای رعایت  استداردهای حسابداری بوده و چنانچه رعایت این اصول نبود قطعا  شرایط بهتر از آنچه در صورتهای مالی نمایان شده است ، می بود.  

به گزارش  بانكداري ايراني  ، بانک ملت  که طی شش ماهه نخست سال پوشش 37 درصدی  سود خالص و هر سهم را  در کارنامه خود دارد اعلام  کرده است که در دو حوزه وضعیتی به مراتب بهتر از دیگر بانکها دارد نخست بخش سرمایه گذاری  و دیگری در نتیجه مبادلات ارزی است و با توجه به عملکرد بانک در حوزه ارزی باید گفت که  بهترین عملکردها را در این حوزه به نام خود ثبت کرده و از برترین های ایران شده است. 

شفاف سازی در خصوص  سود حاصل از سرمایه گذاری  
 
بر اساس گزارش صورت سود و زیان شش ماهه بانک ملت ، سود حاصل از سرمایه گذاری بانک  در سال 96 نسبت به سال 95 افت داشته و از رقم  14 هزار و 900 میلیارد ریال در  شش ماهه نخست سال 95 به رقم نه هزار و 182 میلیارد ریال در دوره مشابه در سال 96 رسید . بانک ملت در توضیح این کاهش اعلام کرده است که سرمایه گذاری در شرکت های فرعی بر اساس استاندارد سازی های جدید بانک مرکز اعمال نشده  است .
 
بر اساس این گزارش ، بانک ملت به سازمان بورس اعلام  کرده است که  سرمایه گذاری  بانک ملت  طی 3 سال گذشته  عبارت از این است که در سال 94 بانک ملت پیش بینی کرده بود که پنج هزار و 911 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام دهد اما توانست با اندکی افزایش به میزان 101 درد از آن پیش بینی را محقق کند . در سال 95 اما شرایط به مراتب بهتر از سال 94 بود و بانک پیش بینی کرده بود که 6هزار و 73 میلیارد ریال سرمایه گذاری کند اما به دلیل شرایط بهتر و جذب منابع بیشتر توانست نه هزار و 652 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام دهد و با رشد 160 درصد کار خود رابه پایا نبرد . 

ثبت رقم ریالی دوسال گذشته تنها طی شش ماه 

از دیگر تحولات مهم بانک ملت رشد  در بخش نتیجه مبادلات ارزی در شش ماهه گذشته است که به رقم 150 درصد رسیده است. بانک ملت در سال 96 پیش بینی کرده بود که تا پایان سال 96 بالغ بر 14 هزار و 144 میلیارد ریال درآمد از محل مبادلات ارزی خواهد داشت اما با توجه به فعالیت بانک در شعب برون مرزی و تعامل با مجریان فضای کسب و کار ، این پیش بینی را به مبلغ 21 هزار و 255 میلیارد ریال رسانده و طی شش ماه نسبت به دوسال گذشته عملکرد ریالی بیشتری داشته است .






نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: