کد خبر: ۱۱۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - 02 November 2017
رئیس دفتر تئاتر خیابانی استان کرمانشاه از برگزاری نخستین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین در این شهرستان از استان کرمانشاه طی آذر ماه امسال خبر داد.
مرتضی اسدی مرام در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی هرسین در این شهرستان از استان کرمانشاه خبر داد.

وی افزود: این جشنواره با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان هرسین، فرمانداری، شهرداری وشورای شهر شهرستان هرسین و همچنین حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، انجمن هنرهای نمایشی و کانون تخصصی تاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می‌شود.

رئیس دفتر تئاتر خیابانی استان کرمانشاه گستره این جشنواره را استان های غرب کشور شامل کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان و ایلام کرد.

موضوعات جشنواره تئاتر خیابانی منطقه‌ای هرسین

وی افزود: پیشگیری از گرایش به اعتیاد، پیشگیری از گرایش به طلاق، خودکشی، آسیبهای روانشناختی (خشونت، افسردگی)، آسیبهای نو پدید (فضای مجازی و...)، تکدی گری و حاشیه نشینی، بیکاری و... از موضوعات و محورهای این جشنواره است.

اسدی مرام، تاثیرفرهنگ اقتصاد مقاومتی بر کاهش آسیب های اجتماعی را اصلی ترین محور این جشنواره برشمرد.

وی در خصوص شرایط عمومی شرکت در این جشنواره گفت: شرکت در جشنواره برای تمامی گروه های مورد تایید انجمن هنرهای نمایشی وادارات کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان های مورد فراخوان و گروه های مورد تایید کانون تخصصی تاتر خیابانی کشور آزاد است.

رئیس دفتر تئاتر خیابانی استان کرمانشاه  افزود: کلیه آثار مرتبط با موضوی پیشگیری ازآسیب های اجتماعی و کاهش آن باشد. همچنین هر گروه با یک اثر در مرحله نهایی حضور خواهد داشت اما در ارسال آثار به مرحله بازبینی محدودیتی وجود ندارد.

آثار برگزیده جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و تئاتر فجر در اولویت پذیرش است

وی ادامه داد: آثار برگزیده جشنواره بین المللی تئاترخیابانی مریوان سال۹۶، بخش خیابانی جشنواره بین المللی تئاترفجرسال ۹۵ درصورت همخوانی با محورهای فراخوان در اولویت پذیرش خواهند بود.

اسدی مرام در خصوص شرایط اختصاصی شرکت در جشنواره گفت: ارسال سه نسخه لوح فشرده از اثر نمایشی از جمله شرایط اختصاصی است و مسئولیت عدم کیفیت فیلم ارسالی به عهده گروه خواهد بود.  

وی افزود: ارسال لیست کامل گروه از دیگر شرایط اختصاصی بوده و با توجه به شرایط شهرستان میزبان آثاری با تعداد کمتر اعضاء گروه در اولویت پذیرش خواهند بود.

۱۰ آبان آخرین مهلت ارسال آثار است

رئیس دفتر تئاتر خیابانی استان کرمانشاه آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۰ آبان۹۶ اعلام کرد و گفت: نتایج بازبینی  نیز ۱۵ آبان ماه اعلام خواهد شد. همچنین نیمه اول آذر ماه برگزار خواهد شد.

وی محل اجرای جشنواره را شهرستان هرسین وبخش بیستون اعلام کرد و افزود: هر گروه موظف به سه اجرا طبق جدول جشنواره  است و اسکان و پذیرایی گروه ها بر عهده دبیرخانه خواهد بود.

اسدی مرام تصریح کرد: به تمامی گروه‌های شرکت کننده کمک هزینه تعلق خواهد گرفت و جشنواره نیز به صورت رقابتی برگزار می شود و برگزیدگان نیز در آیین اختتامیه تقدیر خواهند شد.

وی افزود: میزان کمک هزینه براساس تعداد نفرات، بعد مسافت و تعداد اجرا خواهد بود.

رئیس دفتر تئاتر خیابانی استان کرمانشاه آدرس دبیرخانه جشنواره را نیز شهرستان هرسین- اداره فرهنگ وارشاد اسلامی- دبیرخانه نخستین جشنواره منطقه ای تاتر خیابانی هرسین اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان می توانند نمونه آثار خود را به این آدرس ارسال کنند.

وی در پایان  از رونمایی از پوستر این جشنواره نیز طی روز گذشته با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، امام جمعه هرسین، فرماندار هرسین، اعضاء شورای اسلامی شهر  و جمعی از هنرمندان و دیگر مسئولین هرسین خبر داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: