کد خبر: ۱۱۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - 01 November 2017
بانكداري ايراني - مدیرعامل بیمه معلم با اعلام آخرین وضعیت عملکردی و مالی این شرکت 150 میلیارد تومانی، از عرضه اولیه 5 درصد سهام در فرابورس و برنامه افزایش سرمایه 33 درصدی خبر داد.
 بانكداري ايراني - مدیرعامل بیمه معلم با اعلام آخرین وضعیت عملکردی و مالی این شرکت 150 میلیارد تومانی، از عرضه اولیه 5 درصد سهام در فرابورس و برنامه افزایش سرمایه 33 درصدی خبر داد.

 محمد ابراهیم تحسیری در چهارمین نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه کیش ، با اشاره به کارنامه مالی سال گذشته بیمه معلم گفت: این شرکت با سرمایه 150 میلیارد تومانی از سال 93 تاکنون بر اساس نقشه راه برنامه‏ ریزی استراتژیک، در مسیر تحقق چشم‏ انداز گام بر می‏ دارد، تحقق 110 درصدی بودجه و رشد 27 درصدی فروش نسبت به سال گذشته حاکی از تحقق مناسب برنامه‏ ها و اهداف بوده است.

وی با اشاره به جایگاه بیمه معلم در صنعت بیمه تصریح کرد: طبق سند استراتژیک، چشم‌انداز بیمه معلم قرار گرفتن در بین 5 شرکت برتر صنعت بیمه است،بنابراین برنامه‌ها را در جهت تحقق این موضوع به انجام رسانده و سعی داریم در جهت سودآوری، رضایت مشتری و توانگری مالی برتری را به اثبات رسانیم. البته موضوع رتبه‌بندی شرکت‏ها نیز موضوع بسیار کلیدی است. 

این مقام مسئول با اشاره به عملکرد رو به بهبود شرکت در سال‌های گذشته،از رساندن جایگاه حق بیمه صادره از سال 89 در رتبه ۱۲ به ۸ در سال 94 و تثبیت آن در سال 95 خبر داد.همچنین دستیابی به جایگاه پنجم در دستور کار قرار دارد.

خدمات منحصر بفرد و برنامه های در دست اجرا

تحسیری درباره خدمات منحصر بفرد بیمه معلم برای فرهنگیان گفت: این بیمه با توجه ویژه به مشتریان خاص خود یعنی فرهنگیان و دانش‏ آموزان با افزایش سقف تعهدات، تدوین طرح‌های بیمه‏ ای با نرخ و شرایط مناسب‌تر، تسریع بیشتر در پرداخت خسارت و راه‌اندازی سیستم رضایت‌سنجی ویژه فرهنگیان تلاش کرده تمایزی بین شرکت های بیمه ای برای خود بوجود آورد.

وی با اشاره به برنامه های در دست اجرای این بیمه گفت:،برنامه  طراحی و ارائه محصول بیمه‌ای ویژه دانش‌آموزان و خانواده های آنها،توسعه فرهنگ بیمه از طریق دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان در4 استان،توسعه فرهنگ بیمه در بین دانش‌آموزان را می توان از این قبیل عنوان کرد.

وی با تاکید بر موضوع ریسک و مدیریت آن به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که شرکت‏های بیمه با آن درگیر هستند،گفت: تک مشتری بودن در هیچ کسب و کاری معقول نخواهد بود چرا که با هر گونه تغییری در شرایط مشتری، فعالیت شرکت بیمه نیز ممکن است دستخوش تغییرات نامطلوبی شود.

مدیرعامل بیمه معلم گفت: با توسعه خدمات و قرار گرفتن در محیط رقابتی، کیفیت خدمات شرکت پیوسته افزایش یافته و با توجه به کسب درآمدهای بیشتر، خدمات بهتری به فرهنگیان و سودآوری بیشتری برای صندوق ذخیره فرهنگیان کسب خواهد شد.

هدف از ورود به فرابورس و قصد افزایش سرمایه

تحسیری هدف از برنامه‌ریزی ورود شرکت به فرابورس را در راستای جلب رضایت حداکثری سهامداران و رشد و تعالی شرکت اعلام کرد که دارای مزایایی از قبیل تعیین ارزش و قیمت‌گذاری سهام،افزایش شفافیت در صورت‌های مالی، امکان وثیقه‌گذاری سهام جهت تامین مالی سهامداران،قابلیت نقدشوندگی دارایی سهامداران و قابلیت نقل و انتقال سریع سهام است.

وی افزود: از این رو قبل از پایان سال جاری واگذاری 5 درصد از سهام طبق قانون در برنامه وجود دارد که با توجه به وضعیت بازار و جذابیت سهم برای مشتریان مابقی سهم عرضه خواهد شد.همچنین طبق مصوبه هیات مدیره برنامه افزایش سرمایه 33 درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی جهت رساندن سرمایه به 200 میلیارد تومان در برنامه وجود دارد.

سیاست افزایش سوداوری

این مقام مسئول درباره سیاست بیمه معلم برای سودآوری بیشتر گفت: حاشیه سود شرکت‌های بیمه از عملیات بیمه‌گری کم است و بخش قابل توجهی از درآمدهای شرکت،غیر عملیاتی است که از بخش سرمایه‌گذاری تامین می‌شود. با توجه به اینکه شرکت‌های بیمه ریسک را خریداری می‌کنند، مدیریت ریسک سرمایه‌گذاری دربرنامه وجود دارد. از اهمیت بالایی برخوردار است تا نه تنها از طریق سرمایه‏گذاری ریسک جدیدی بر شرکت تحمیل نشود، بلکه بتواند باکسب بازده مناسب، پوششی برای ریسک‌های خریداری شده ایجاد کند. با این شرایط و با درنظر گرفتن ریسک‌های سیستماتیک بازار (عوامل کلان اقتصادی مانند نرخ بهره، قیمت نفت و ...) و شرایط سیاسی اقتصادی که شرکت ناگزیر از آنهاست، اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار پول و سرمایه می کنیم. 

تحسیری درخصوص مزایای برجام برای شرکت های بیمه ای گفت: در همین راستا آغازهمکاری‌های جدید با شرکت‌های خارجی در جهت توانمندسازی شرکت از بعد فنی و پشتیبانی در دستور کار قرار دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: