کد خبر: ۱۱۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - 31 October 2017
بانكداري ايراني - شرکت بیمه میهن در گزارش 7 ماهه خود اعلام کرده است که خسارت پرداختی طی 7 ماهه ابتدای سال نسبت به حق بیمه صادره افزایش یافته و نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی شرکت روند افزایشی داشته است .
بانكداري ايراني - شرکت بیمه میهن در گزارش  7 ماهه خود اعلام کرده است که  خسارت پرداختی طی 7 ماهه ابتدای سال نسبت  به حق بیمه صادره افزایش یافته و نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی شرکت روند  افزایشی داشته است .

به گزارش بانكداري ايراني  ، شرکت بیمه میهن  در عملکرد هفت ماهه  خود اعلام کرده که  643 میلیارد ریال حق بیمه  تولید کرده و در مقابل 791 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است .  البته گفتنی است که  47 درصد معادل 374 میلیارد ریال  از این میزان خسارت پرداختی متعلق به بیمه شاخص ثالث بوده است .
 
بیمه مرکزی  در دوره های مختلفی وضعیت و چگونگی  نسبت خسارت شرکت های بیمه را منتشر می کند و در پایان سال 95 اعلام کرده است که نسبت خسارت   به درآمد حق بیمه  شرکت بیمه میهن 296 درصد بوده که نسبت به سال 94 بالغ بر  172 درصد افزایش  داشته است . ای شرایط نشان از ریسک بالای شرکت دارد و باید اقدامی عاجل صورت گیرد . بیمه مرکزی باید برای شرکت های  با نسبت خسارت بالا  شرایط بهتری را در خصوص بیمه اجباری شخص ثالث انجام دهد و اگر همان سیاستی که برای شرکت های بزرگ در نظر می گیرد برای شرکتهای  کوچک نیز اعمال کند این شرکتها با مشکلات جدیدی  مواجه خواهند شد .  

نکات مثبت در عملکرد شرکت بیمه میهن  در سال 96 

بر اساس پیش بینی  سال 96 ، شرکت بیمه  میهن اعلام کرده است که یک هزار و 800 میلیارد ریال حق بیمه تولید خواهد کرد که نسبت به سال 95 که یک هزار و 525 میلیارد ریال بوده 18 درصد رشد خواهد داشت . این افزایش تولید می تواند سبب درامد زایی مناسب تری نسبت به سال 95 خواهد شد  . زیرا شرکت که در سال  95 معادل  350 میلیارد زیان  اعلام کرده بود در سال 96 با رشد 49 درصدی در کسب سود  این زیان را  کاهش داده و به مبلغ 179 میلیارد ریال خواهد رساند. 

شرکت بیمه میهن ، در سال 95 توانست  سطح توانگری خود را از سطح 4 به سطح 3 برساند و نسبت توانگری خود را از 43 درصد به 58 درصد برساند ، بید در مسیر  کاهش پرداخت  خسارت گام بردارد تا بتواند ریسک شرکت را پایین بیاورد . 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: