کد خبر: ۱۱۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - 30 October 2017
بانكداري ايراني - در سه ماه گذشته بازده نمادهای مرتبط با شرکت های پرداخت که به گروه رایانه ای در بورس معروفند ، منفی 4.86 درصد بوده و در یک ماه گذشت نیز بازدهی منفی 2.15 درصدی را ثبت کردند .
 بانكداري ايراني - در سه ماه گذشته بازده نمادهای مرتبط با شرکت های پرداخت که به گروه رایانه ای در بورس معروفند ، منفی 4.86 درصد بوده و  در یک ماه گذشت نیز بازدهی  منفی 2.15 درصدی را ثبت کردند . 

به گزارش  بانكداري ايراني  ، این بازدهی سه ماهه در حالی رخ داده است که  در یک سال گذشته وضعیت شرکت های پرداخت به مراتب بهتر از این دوره کوتاه بوده و بالغ بر 33 درصد طی یکسال بازدهی مثبت داشتند اما به دلیل مسائلی ، آن بازدهی مثبت 33 درصدی به منفی 5 درصدی تبندیل شد.  

بازدهی شرکت های  پرداخت در حالی منفی شده است که آمارهای منتشره از سوی شاپرک نشان می دهد که وضعیت تراکنش بانکهایی که در سایه شرکتهای  آسان پرداخت پرشین با نماد « آپ » ، کارت اعتباری ایران کیش با نماد « رکیش»   تجارت الکترونیک پارسیان  با نماد « رتاپ »   به پرداخت ملت  « پرداخت » هستند،  رشدی 36 درصدی را طی 6 ماهه نخست سال تجربه کردند. 

مهمترین دلیل کاهش قیمت سهام این شرکتها در کوتاه مدت ، رشد شارپی و جهشی انها در یک سال گذشته بوده و این شرکت ها در حال حاضر در شرایط اصلاح قیمتی به سر می برند.همچنین انجام افزایش سرمایه برخی از شرکتها نیز سبب افت قیمت در کل گروه شده است  زیرا معمولا حرکت قیمتی این شرکت ها به هم وابسته بوده و با هم  به سمت فضای مثبت یا منفی حرکت می کنند   موضوع دیگر نیز  به شایعات پیرامون این شرکتها باز می گردد موضوعاتی مانند جیرینگ در هفته های اخیر و مشخص نبودن تکلیف آن  ، سبب سردرگمی سهام داران شده و تا حدودی بر بازار سهام این شرکتها  تاثیر منفی گذاشت . 

در بورس تهران شرکت های  تجارت الکترونیک پارسیان « رتاپ »  ، ارائه دهنده خدمات در کلیه امور مربوط به پرداخت های الکترونیکی به بانکها و موسسات مالی و اعتباری مجاز، شرکت خدمات انفورماتیک یا «رانفور»  ،  که عرضه و تولید خود پردازها و پایانه فروش را به عهده دارد ، شرکت آسان پرداخت  پرشین  « آپ »  که  مکانیزاسیون و ارائه خدمات پرداخت یا پی اس پی ، اخذ تسهیلات ارزی و ریالی از بانکها وارادات و صادرات کلیه کالاهای مجاز انجام می دهد ،  شرکت کارت اعتباری ایران کیش « رکیش» ، که در حوزه پرداخت فعال بوده و ایجاد و اداره شبکه های گسترده رایانه ای ارائه خدمات پرداخت و پشتیبانی خودپردازها و پایانه فروش ، ارائه خدمات پول رسانی و پول گذاری با مجوز بانک مرکزی  در دستور کار خود دارد ، شرکت افرانت « افرا»  که در تجارت الکترونیک ، فروش پهنای بانک خدمتا دیتاسنتر  فعال است و نهایتا شرکت به پرداخت  ملت « پرداخت » که در ارائه و پشتیبانی کلیه  ارائه کنندگان خدمات پرداخت یا پی اس پی اعم از سخت افزاری و نرم افزاری  و شبکه و تعمیر و نگهداری  فعالیت می کند ، حضور دارند . 

گفتنی است که در هفت روز گذشته شرکت «پرداخت»  حدود 3 درصد افت بازدهی داشته اما حقوقی شرکت در این فاصله اقدام به خرید سهام و جمع آوری سهام کرده است.  شرکت «رکیش » نیز در مدت مشابه حدود 5 درصد افت داشته و از رقم 3276 ریال به رقم 3130 ریال رسید . «رتاب » نیز حود 2 درصد کاهش را تجربه کرد  اما  «آپ » در هفت روز گذشته شرایط بهتری داشت و تنها دوروز از روزهای اخیر را منفی تجربه کرد. و شرایط بهتری نسبت به دیگر شرکتها داشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: