کد خبر: ۱۱۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - 29 October 2017
بانكداري ايراني -در سالهای اخیر ، روزمرگی در صنعت بیمه ایران به  یک  امر نگران کننده تبدیل شده است.  این شرکت ها در عرصه خلاقیت و نوآوری، توسعه ،  فرهنگ سازی  و آموزش دچار ضعف شده و  شاهد تحولات بزرگی از سوی آنها  نیستیم  و چنانچه این رویه ادامه پیدا کند در آینده نه چندان دور ، این چند شرکت بیمه گری قطعا با مشکل سودآوری روبرو خواهند شد.

به گزارش بانکداری ایرانی ، صنعت بیمه در ایران با مشکلات درون ساختاری روبروست و  برای حل این مساله مدیران  شرکتها باید دست به اقدامی عاجل  بزنند . 

در دو دهه گذشته نه تنها خلاقیت و نو آوری در صنعت ایران نداشتیم بلکه آن دستوراتی  که  از سوی بیمه مرکزی به این شرکتها دیکته  شده است  نیز به نحو درست اجرا نشده است.  به عنوان نمونه چندی است که بیمه مرکزی موضوع تخصصی شدن صنعت بیمه را مطرح کرده است اما هیچ شرکتی در این زمینه هیچ اقدام مفیدی انجام نداده است زیرا این شرکت ها از آینده کسب و کار خود تحلیل درستی نداشته و از آینده نگران هستند .

از طرف دیگر ، در ایران ، در حال حاضر 15 رشته بیمه گری وجود دارد که برخی از آنها حتی  یک درصد از سهم بازار صنعت بیمه ایران را در اختیار خود ندارند این در حالی است که در سال  دهه 80 تعداد رشته های بیمه گری در ایران  8 رشته بوده وبعد از چند سال تنها 7 رشته  به آن اضافه شده است حال آنکه  در حال حاضر  در سطح جهان اغلب  شرکت ها چند ده رشته بیمه گری را پوشش می دهند  یکی از دلایل این عدم توانایی در توسعه نبود نیروی متخصص در امر بازاریابی است تا به پوشش این نوع بیمه های جدید در فضای کسب و کار خود اقدام کنند در واقع صنعت بیمه ایران در چند سال گذشته در تربیت نیروی ذبده و توانمند عاجز مانده است و اغلب مدیران دولتی  که به دیل داشتن رابطه های  کاری و خویشاوندی به سمت هایی  جدید خود گماشته می شوند بر کرسی های مدیریتی شرکت های  بیمه نشسته اند  بنابراین این مدیران توان هدایت شرکتهای بیمه را نداشته و بر همین اساس این شرکتها زمین گیر می شوند . 

بر اساس این گزارش ، مرکز پژوهش های مجلس چندی پیش تحقیقی انجام داده و  به صراحت اعلام کرده بود که عدم ریسک پذیری مدیران شرکت های بیمه گری عامل پسرفت این صنعت شده است .  این مدیران محافظه کار (به زعم گزارش مرکز پژوهش ها ) بعضا مدیران  شرکت های دولتی بوده و از آن جا به صنعت بیمه گسیل شده اند و به دلیل عدم آشنایی کافی ، قدرت تجزیه و تحلیل  نداشته و  ریسک پذیری  بالایی ندارند  .  بر هین اساس  صنعت بیمه در ایران نسبت به یک دهه گذشته تفاوت جشمگیری نداشته و در یک چرخه باطل دور می زند .

بر این اساس ، صنعت بیمه ایران چنان زمین گیر شده است که نمی تواند در یک شرایط بحرانی به داد اقتصاد ایران برسد این در حالی است که صنعت بیمه در جهان چنان پویا و مثمرثمر است که وقتی بحرانی در نقطه ای رخ می دهد  دولت ها بخش کوچکی از حل بحران را به عهده دارند و اغلب  هزینه رفع بحران به عهده شرکتهای بیمه است اما در ایران کدام نمونه بزرگی وجود دارد که صنعت بیمه به دولت اطمینان دهد که برای حل فلا بحران  می تواند روی آنها حساب باز کند . 

یکی از دلایل این امر عدم توجه شهروندان به صنعت بیمه است که موضوع تکراری و کسل کننده فرهنگ سازی این جا نمایان می شود  مدیران صنعت بیمه تنها به تکرار آن علاقه داشته و در این خصوص اقدامی نمی کنند . 

در نهایت  باید گفت که  یکی از عوامل هم این نقصان و عدم ایجاد خلاقیت نبود رقیب قدر  است زیرا در ایران شرکت های خارجی قدرتمندی  وجود ندارد تا شرکت های داخلی به دلیل ترس از ازدست دادن بازار به خلاقیت بپردازند و به همین روی به روزمرگی خود خو کرده اند .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: