کد خبر: ۱۱۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - 25 October 2017
بانكداري ايراني -همه کشورها برای تعامل با دنیا و به منظور ایجاد سهولت مراودت مالی برای شهروندان، تاجران و بنگاه های اقتصادی و غیره، به سیستم پولی و بانکی دیگر نقاط جهان متصل هستند و درگاه این اتصال نیز بانکها هستند.
بانكداري ايراني -همه کشورها برای تعامل با دنیا و به منظور ایجاد سهولت مراودت مالی برای شهروندان، تاجران و بنگاه های اقتصادی و غیره، به سیستم پولی و بانکی دیگر نقاط جهان متصل  هستند و درگاه این اتصال نیز بانکها هستند. 

بانک های بزرگ هرگز در مرزهای خود محصور نشده و نگاهی جهانی به فضای کسب و کار خود دارند. بانک های ایرانی نیز در سطح جهانی فعالیت های زیادی دارند اما این فعالیت ها در سال های اخیر محدودیت هایی را در پی داشته که البته در حال رفع تدریجی است اما با وجود این محدودیت ها، برخی از بانک ها بیشترین تعامل را با جهان خارج داشته اند.

به گزارش بانكداري ايراني ، بانک های ملی، ملت و صادرات از جمله بانک هایی هستند که در خارج از مرزها بیشترین فعالیت ها را چه به لحاظ فیزیکی (یعنی داشتن شعبه و کارمند) و چه به لحاظ مراودات مالی داشته اند. اما این امر مستلزم شناخت جهان از بازار پولی ایران است و باید بانک های ایرانی در سطح جهانی بوده باشند تا بتوانند در فضای کسب و کار جهان امروز موفق شوند. 

رتبه بندی، کسب استانداردهای جهانی و برندسازی از جمله اتفاقاتی هستند که می توانند بانک های ایرانی را در سطح بین المللی مطرح کنند زیرا به دلیل دور بودن چند وقته ی بانک های ایرانی از بازار جهانی و سرعت چشمگیر تحولات جهانی، ایجاب می کند تا بانک های داخلی خود را  با استانداردهای جهانی تطبیق دهند. 

بر اساس این گزارش در سال 2015؛ بنکر از یک هزار بانک جهان ارزیابی انجام داده که در این میان  چند بانک ایرانی نیز حضور داشتند: بانک های پاسارگاد، صنعت و معدن، ملت، تجارت، توسعه صادرات، مسکن، پارسیان، ملی، سپه، اقتصاد نوین، سامان و کارآفرین و نهایتا بانک صادرات نیز حضور داشتند که بر اساس بررسی های بنکر؛ بانک صادرات بهترین رتبه را در بین بانک های ایرانی به دست آورده است. در واقع  بانک صادرات در  بین هزار بانک رتبه 259 را کسب کرده و تمام بانک های ایرانی بعد از این بانک  قرار گرفته اند. 

شایان ذکر است که شاخص های بنکر برای ارزیابی بانک ها عبارت است از:  شاخص سودآوری، شاخص نسبت سود به سرمایه، شاخص میزان دارایی ها، شاخص قدرت بانکی و در آخر رتبه بندی سرمایه اولیه.  

در سال بعد نیز موسسه اسمارت ارنینیگ نیز با بررسی بانک های ایرانی، بانک ملی و صادرات را در رده بهترین بانک های دارای استاندارد جهانی تلقی کرد. 

بانک صادرات در این بین بیشتر از دیگر بانک ها تعامل با موسسات بین المللی داشته و سعی کرده است خود را در بین دیگر بانک های جهانی مطرح کند. 

بر این اساس و در آخرین تحول نیز موسسه «کیو سی» سوییس برای  بانک صادرات استاندارد ایزو 10668 را در حوزه مالی و بانکی صادر کرده و لوگوی بانک صادرات را به عنوان یک برند جهانی ثبت کرد. 

در واقع الزامات کسب ارزش برند از طریق تجزیه و تحلیل اطلاعات ارائه شده، داده های به دست آمده از بازار و سایر منابع، مورد تایید قرار گرفته و استاندارد ایزو 10668 حوزه مالی و بانکی در تاریخ 10 اکتبر 2017 مصادف با 18 مهر 1396 به بانک صادرات تعلق گرفت. در گذشته نیز این بانک گواهینامه استاندارد بین المللی ایزو 10015 را از شرکت « آی ام کیو» ی ایتالیا کسب کرده است. 

 بانک صادرات که بیش از 22 شعبه در سطح بین المللی دارد تنها بانک ایرانی است که در سطح خاورمیانه، دیگر مناطق آسیا و اروپا شعبه داشته و برای کسانی که با ایران داد و ستدهای تجاری دارند و همچنین ایرانیان خارج از کشور بانکی شناخته شده و معتبری است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: