کد خبر: ۱۱۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - 22 October 2017
بانكداري ايراني -شرکت واسپاری ملت ، گزارش شش ماهه خود را منتشر و اعلام کرده است که درآمد ، سود خالص و میزان سرمایه گذاری شرکت رشد چشم گیری داشته است .

** لیلا فریادرس ـ بانكداري ايراني
؛ شرکت واسپاری ملت  گزارش شش ماهه خود را منتشر و اعلام کرده است که  درآمد ، سود  خالص و میزان سرمایه گذاری شرکت رشد چشم گیری داشته است . 

شرکت واسپاری ملت ( ولملت)  در شش ماهه نخست سال جاری توانسته در تحقق سود خالص   66 درصد   از دوره مشابه در سال گذشته پیشی بگیرد  و  76 میلیارد و 466 میلیون ریال سود خالص شناسایی کرده است  این در حالی است که در  دوره مشابه در سال گذشته  تنها 46 میلیارد ریال سود ساخته بود  . بر این اساس مبلغ تخصیصی به هر سهم 96 ریال خواهد شد . 

بر اساس این گزارش ،  شرکت واسپاری ملت که برای کل  سال 95 توانسته بود 62  ریال سود  محقق کند در سال جاری تنها طی  شش ماه به  رقم سال 95 رسیده و اعلام کرده است که با رشد 102 درصدی سود پایان سال خود را به مبلغ 125 ریال خواهد رساند که در حال حاضر 77 درصد مبلغ سالیانه را طی شش ماه محقق کرده و قطعا در  پایان سال با تعدیل مثبت خوبی روبرو خواهد شد . 

سود  عملیاتی شرکت که برآمد از توانایی های شرکت است نسبت به سال قبل 234 درصد رشد داشته و از مبلغ 18 میلیارد ریال به 63 میلیارد و  294 میلیون ریال رسیده است .
 
بر اساس این گزارش خالص درآمدهای متفرقه شرکت نیز با رشد 4هزار و 392 میلیاردی روبرو شده و از رقم ناچیز 227 میلیون ریال به رقم 10 میلیارد و 196 میلیون ریال رسیده است .  این رقم در صورت انتشار گزارش حسابرسی  مشخصا قابل تشریح خواهد بود . 

در دوره مورد بررسی سود انباشته پایان دوره شرکت نسبت به دوره شش ماه سال 95 با رشد 49 درصدی و نسبه به پایان سال 95 با رشد 70 درصدی به رقم 186 میلیارد و 17 میلیون ریال رسید . 
از نکات جالب توجه دیگر برای  صورتهای مالی شرکت افزایش 510 درصدی سرمایه گذاری کوتاه مدت شرکت است که از مبلغ 61 میلیارد ریال به رقم 373 میلیارد و 541 میلیون ریال رسیده است . 
یکی از نکاتی که در ترازنامه شرکت باید مورد توجه مسولین قرار گیر نسبت بدهیهای جاری  شرکت به دارایی های جاری است که به رقم 0.63 رسیده  و مدیران مالی شرکت باید در این خصوص توضیح ارائه دهند زیرا  در مقابل بدهی های غیر جاری نسبت  به دارایی های غیر ججاری به رقم 4.09 رسیده است . 

گفتنی است که شرکت واسپاری ملت در سال 1388  قعالیت خود را در حوزه لیزنگ آغاز کرده  و از سال 1394 با  نماد ولملت به بورس وارد شد . سرمایه فعلی شرکت 800 میلیارد ریال است . این شرکت که در ابتدا در حوزه خودرو کار خودش رو آغاز کرده بود  در حال حاضر   خرید انواع کالا ،  اموال منقول و غیر منقول  و خرید  و فروش اوراق بهادار را انجام می  دهد . در حال حاضر 19 شعبه در سراسر کشور دارد .

شرکت  در حال حاضر خودروهای سانتافه ، هیوندای انترا، هیوندای ولستر،  هیوندای اکسنت ، کیا اسپرتیج ، کیل اپتیما ، اگتیون و هیوندای  آی 20  ، محصولات پارس خودرو ،  سایپا ، خودروهای سنگین شرکت های ایران خودرو دیزل ، شرکت ایران کاوه ، و آرین دیزل را لیزنیگ کرده و معاملات انها را برای شهروندان آسان می کند.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: