کد خبر: ۱۱۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - 19 October 2017
رایزن بازرگانی ایران در آذربایجان از سهم ۲۵ درصدی ایرانیان در صنعت توریسم آذربایجان خبر داد.

 بانكداري ايراني - رایزن بازرگانی ایران در آذربایجان از سهم ۲۵ درصدی ایرانیان در صنعت توریسم آذربایجان خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم نقی‌زاده عصر دیروز در نشست رایزنیان بازرگانی ایران با رییس سازمان توسعه تجارت، اظهار کرد: کشور آذربایجان جمعیتی کمتر از ۱۰ میلیون نفر داشته و سالانه حدود ۱۰ میلیارد دلار واردات دارد.

وی ادامه داد: اکنون ما برای صادرات خود باید محورهای متعددی را طراحی کنیم اما متاسفانه گویی در تصمیم‌گیری‌ها نوعی پیش داوری وجود دارد و کشورهای سی‌آی‌اس و بخصوص آذربایجان با رویکردی خاص مورد توجه قرار می‌گیرند.

نقی‌زاده افزود: لازم است ما برای صادرات به این کشورها به اعداد توجه داشته باشیم که بازار آنها چه ظرفیتی داشته و ما می‌توانیم صادرات خود را تا چه اندازه گسترش دهیم.

وی ادامه داد: پس از بحران اقتصادی جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۵ این کشور سیاست‌های اقتصادی منسجمی تدوین کرده و چهار محور را برای توسعه اقتصادی مورد توجه قرار داد که البته در هر چهار محور تعریف شده ایران می‌تواند نقشی ویژه داشته باشد.

نقی‌زاده حوزه ترانزیت و راه‌آهن را از جمله حوزه‌های مورد توجه آذربایجان دانست و کشاورزی را بخشی دیگر از این سیاست‌ها دانست و گفت: ما باید به ظرفیت‌های بزرگی که برای ما در این کشور وجود دارد توجه داشته باشیم.

مجتبی خسروتاج - رییس سازمان توسعه تجارت - نیز در این باره اظهار کرد: توجه به چشم‌اندازهای اقتصادی کشورهای مختلف و توجه به مسیر توسعه اقتصادی آنها قطعا در حوزه صادرات و تنظیم روابط اهمیت داشته و در تمام کشورها ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که اقتصاد آنها به چه سمت در حرکت است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: