کد خبر: ۱۱۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - 16 October 2017
بانكداري ايراني -شرکت بیمه کوثر در شش ماه نخست سال جاری توانست نسبت به دوره مشابه در سال گذشته عملکرد بهتری را در حوزه بیمه گری ثبت کند و طی یک ماه نیز رشد 24 درصدی را در تولید حق بیمه تجربه کند .
بانكداري ايراني -شرکت بیمه کوثر در  شش  ماه نخست سال جاری توانست نسبت به  دوره مشابه در سال گذشته عملکرد بهتری را در حوزه بیمه گری ثبت کند و طی یک ماه  نیز  رشد 24 درصدی را در تولید حق بیمه تجربه کند . 

به گزارش بانكداري ايراني  ، بیمه کوثر  در گزارش یک ماهه عملکردی خود که برای  شهریور ماه  منتشر شده اعلام کرده است که طی یک ماه  بالغ بر یک هزار و 25 میلیارد ریال حق بیمه در 154 مورد بیمه نامه صادره تولید کرده است که 13 درصد آن از محل بیمه عمر و زندگی بوده  که معادل بیمه درمان شده است بیمه شخص ثالث نیز 38 درصد از بیمه تولیدی  بیمه کوثر در شهریور ماه را تشکیل  می دهد . 

 این رخداد از ان جایی اهمیت دارد که این شرکت در مرداد ماه در 161 هزار مورد تنها 825 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده و در شهریور ماه   24 درصد از عملکرد ماه گذشته خود پیشی گرفته است. خسارت پرداختی بیمه کوثر در شهریور ماه در 130 هزار پرونده به رقم 642 میلیارد ریال رسیده است .

شرکت بیمه کوثر در شش ماه گذشته بالغ بر 5هزار و 928 میلیارد ریال حق بیمه در 847 هزار  مورد پرونده تولید کرده است حال آنکه  در دوره مشابه در سال 95 5هزار و 800 میلیارد ریال  و در سال 94 سه هزار و 812 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده بود .

خسارت پرداختی شرکت در شش ماه نخست سال جاری مبلغ 3هزار و 217 میلیارد ریال در 239 هزار پرونده بوده است . 

شرکت بیمه کوثر که از  تیرماه سال جاری سرمایه خود را از مبلغ یک هزار و 400 میلیارد ریال به هزار و 500 میلیارد ریال رسانده و بر اساس استانداردهای بیمه مرکزی نیز هم کفایت سرمایه مناسبی دارد و هم اینکه از سال 95 در سطح یک توانگری قرار گرفته است در حال حاضر این شرکت  در بازار سرمایه 2میلیارد و 500 میلیون سهم دارد .

بیمه کوثر اخیرا برای کاهش ریسک خود اقدام به توسعه پورتفوی خود  کرده و سرمایه گذاری های جدیدی را انجام داده که  بر اساس آن سال 97 را پر رونق تر از گذشته دنبال خواهد کرد. این شرکت اقدام به خرید 2/35  درصد از  سهام پالایش نفت اصفهان ، 1/56 درصد  سهام سرمایه گذاری غدیر ، 13 میلیون از سهام پتروشیمی جم  و 8 میلیون از سهام پتروشیمی خراسان  کرده که جمعا 2هزار و 880 میلیار د ریا شده است .  این مبلغ از محل حق بیمه های عمر و سرمایه گذاری و همچنین سپرده های بانکی موجود شرکت تامین خواهد شد و نهایتا اینکه این معاملات در اقساط 25 ماهه بوده و بدون هزینه مالی برای بیمه کوثر انجام شده است و نشان می دهد که در سال 96 هزینه ای بابت این  معاملات بر صورت  سود و زیان شرکت  تحمیل نخواهد شد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: