کد خبر: ۱۱۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - 30 September 2017
قطرایرویز اعلام کرد که ۴۹ درصد از سهام شرکت هولدینگ ای‌کیوای، که شرکت مادر جدید مریدیانای ایتالیا است، به مالکیت خود درآورده است .

بانكداري ايراني - قطرایرویز اعلام کرد که ۴۹ درصد از سهام شرکت هولدینگ ای‌کیوای، که شرکت مادر جدید مریدیانای ایتالیا است، به مالکیت خود درآورده است .

به گزارش مهر به نقل از رویترز، قطرایرویز اعلام کرد که ۴۹ درصد از سهام شرکت هولدینگ ای‌کیوای، که شرکت مادر جدید مریدیانای ایتالیا است، به مالکیت خود درآورده است و آن را به سرمایه‌گذاری‌های در حال توسعه خود در خطوط هوایی خارجی اضافه کرد.

قطرایرلاینز که یکی از خطوط هوایی مهم خاور میانه است در بیانیه‌ای اعلام کرد که تنها مالک قبلی این شرکت، الیساردا، ۵۱ درصد سهام را در اختیار خود نگاه می‌دارد.

شرکت به زیان افتاده مریدیانا از ساردینیا، دومین شرکت هوایی بزرگ ایتالیا بعد از الایتالیا است که قسمتی از آن تحت مالکیت شرکت اتحاد ایرویز ابوظبی است. الایتالیا قبلا امسال درخواست مدیریت این شرکت را داده بود.

ارزش اکتساب مریدیانا اعلام نشد و این قرارداد پس از مذاکراتی طولانی که از بیش از یک سال گذشته آغاز شده بود، نهایی شد.

مدیر اجرایی ارشد قطر ایرویز، اکبر الباکر گفت: ما از نهایی کردن این شراکت با اهمیت که به رقابتی‌تر شدن مریدیانا در بازار اروپا کمک خواهد کرد، بسیار خوشبختیم.

وزیر امور خارجه ایتالیا، آنجلینو آلفانو گفت که این قرارداد نقطه بازگشتی برای مریدیانا بود و به صنعت توریسم ایتالیا، به ویژه در بخش فقیرتر جنوبی، کمک خواهد کرد.

وزیر حمل‌ونقل، گرازیانو دلریو گفت این قرارداد باعث تضمین امنیت شغلی کارگران مریدیانا و اتیجاد پتانسیل رشد اشتغال در آینده خواهد شد.

رییس الیساردا، مارکو ریگوتتی که به عنوان رییس ای‌کیوای، و فرانسسکو ویولانته، هم به عنوان رییس مریدیانا انتخاب شدند.

الباکر گفت که قطر ایرویز با مریدیانا همکاری خواهد کرد تا ارتباط خود با ایتالیا، سایر مقصدهای اروپایی و ایالات متحده، را بهبود ببخشد.

الباکر همچنین گفت که مریدیانا از هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس اس سفارش داده شده با قطر ایرویز استفاده خواهد کرد که ۲۰ فروند از آنها از ربع دوم ۲۰۱۸ به این شرکت هواپیمایی ایتالیایی تحویل خواهند شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: