کد خبر: ۱۱۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - 28 September 2017
پ فرزانه شرفبافی سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌ریزی برای آغاز پروازهای بین‌المللی ATRها خبر داد و در خصوص نحوه تامین مالی سایر هواپیماهای برجامی گفت: در حال مذاکره فاینانسرهای خارجی برای انتخاب نهایی هستیم.
 بانكداري ايراني - فرزانه شرفبافی سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌ریزی برای آغاز پروازهای بین‌المللی ATRها خبر داد و در خصوص نحوه تامین مالی سایر هواپیماهای برجامی گفت: در حال مذاکره فاینانسرهای خارجی برای انتخاب نهایی هستیم.

به گزارش خبرآنلاین، فرزانه شرفبافی سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری كه با مسئولان ATR در آشیانه هما برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص برنامه پروازهای بین‌المللی ATRها گفت: هما پروازهای منطقه‌ای به كشورهای همسایه از طریق ATR ها را در نظر دارد كه نام آن ایران‌ایر رجینال است.
وی توضیح داد: شبكه جدید پروازهای منطقه‌ای ATRها در شرف طراحی است و به زودی پروازهای آن هواپیماها به كشورهای همسایه آغاز می‌شود.

شرفبافی توضیح داد: ATRها توانایی پرواز به تمام كشورهای همسایه را دارند و گفت: بخشی از پروازهای خارجی از طریق این هواپیماها تامین خواهد شد.
سرپرست هواپیمایی جمهوری ایران همچین توضیح داد كه ATR ها برای جغرافیای ایران طراحی شده است و با حداكثر ایمنی تاكنون نسبت به ضریب تولید و تعداد پرواز حداقل سوانح را دارند.
به گفته شرفبافی بهره‌برداری از این هواپیماها بسیار ساده است و می توانند در فرودگاه‌هایی كه امكانات كمی دارند عملیاتی شوند.

وی همچنین خبر داد: همه در حال برنامه‌ریزی برای شبكه پرواز بین شهری تا از ATRها در فرودگاه‌هایی كه تعداد مسافر كم است استفاده كنند.
این مقام مسئول در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه تامین مالی هواپیمای ایرباس، ATR و بوئینگ گفت: یك برنامه از پیش تعیین شده برای فاینانسور هواپیما داریم.
وی ادامه داد: برای تامین فاینانسر هواپیماهای ATR از طریق منابع داخلی این امكان وجود دارد. ضمن اینكه فاینانسرهای خارجی نیز به شدت علاقمند به تامین مالی هستند اما ترجیح ما استفاده از فاینانسر داخلی است.

شرفبافی همچنین در خصوص تامین مالی ایرباس‌ها گفت: برای تامین فاینانسر ایرباس‌ها ترجیح می‌دهیم كه از منابع خارجی استفاده كنیم و هم‌اكنون در حال مذاكرات بسیار فشرده با فاینانسرها هستیم. روش‌های خود را ارائه دادند و ما باید روش‌های فاینانسرها را نهایی كنیم و تصمیم خود را بگیریم.
وی در خصوص نحوه پشتیبانی ATR از هواپیماهای فروخته شده نیز گفت: ATR فقط هواپیما و بدنه را به ایران نمی‌فروشد بلكه تمام سرویس‌ها و هندلینگ‌هایی كه برای عملیاتی شدن این هواپیما لازم است را در اختیار ایران می‌گذارد. اكنون مذاكره برای خرید ۲۰ فروند قطعی شده و در صورت رضایت، مذاكره برای خرید ۲۰ فروند دیگر شروع خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: