کد خبر: ۱۱۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - 08 September 2017
بررسی بازار کالای اساسی و سفره خانوار نشان می دهد که افزایش قیمت اقلام اساسی سنخیتی با جیب مردم ندارد.
بررسی بازار کالای اساسی و سفره خانوار نشان می دهد که افزایش قیمت اقلام اساسی سنخیتی با جیب مردم ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،بررسی بازار کالای اساسی و سفره خانوار نشان می دهد که افزایش قیمت اقلام اساسی سنخیتی با جیب مردم ندارد و هر سال دریغ از پارسال!

براساس گزارش های میدانی یکی از مغازه داران  قدیمی بازار مولوی می گوید که علی رغم تغییر محسوس قیمت ها، تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد .

همچنین مردم از افزایش برخی اقلام نظیر گوشت و مرغ در بازار گلایه هایی دارند و می گویند با حقوق های ناچیز کارگری توانایی خرید این کالاها را ندارند.

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، با اشاره به آخرین وضعیت نرخ مرغ در بازار اظهار کرد: طی یک ماه و نیم اخیر، نرخ هر کیلو مرغ با کاهش 15 درصدی از 8 هزار و 700 به 7 هزار و 200 تومان رسید.

وی افزایش عرضه نسبت به تقاضا  را دلیل اصلی کاهش نرخ مرغ در بازار دانست.

یوسفی نرخ منطقی هر کیلو مرغ را 8 هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود : با افزایش تقاضا طی روزهای آتی نرخ مرغ از 8 هزار و 500 تومان در بازار بالاتر نخواهد رفت.

نرخ تخم مرغ آب رفت

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی، افزود: اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 4 هزار و 500 تومان، معادل شانه ای 8 هزار و 800 تومان است.

وی از کاهش 5 درصدی نرخ تخم مرغ خبر داد و گفت: در هفته های اخیر نرخ هر شانه تخم مرغ درب مرغداری به 11 هزار تومان رسیده بود که با افزایش عرضه قیمت متعادل شد.

نبی پور با اشاره به اینکه ماهانه 4 میلیون جوجه در کشور تولید می شود، بیان کرد: براین اساس جوجه ها ظرف مدت پنج ماه شروع به تخم ریزی می کنند که همین امر افزایش تولید  تخم مرغ را به همراه دارد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران تصریح کرد: با توجه به افزایش جوجه ریزی در فروردین ماه پیش بینی می شود که در صورت نبود بیماری و افزایش عرضه، تعادل قیمت در بازار حفظ شود.

ثبات نرخ گوشت طی سه هفته اخیر در بازار

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، بیان کرد: اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 39 تا 40 هزار تومان به مغازه دار و 43 تا 44 هزار تومان به مشتری عرضه می شود.

وی از رکود سنگین حاکم بر بازار گوشت خبر داد و گفت: در سه هفته اخیر نه تنها نرخ گوشتی افزایشی  نداشته است بلکه در صورت ادامه این روند احتمال شکسته شدن قیمت ها در بازار وجود دارد.

رکود سنگینی بر بازار میوه حاکم است

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، بیان کرد: با توجه به برداشت سراسری و فراوانی عرضه پیش بینی می شود که نوسان خاصی در بازار رخ ندهد.

به گفته با توجه به افزایش عرضه نسبت به تقاضا رکود سنگینی بر بازار حاکم است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: