کد خبر: ۱۱۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - 07 September 2017
طرح دهکده سلامت با هدف جذب توریسم سلامت و ارائه خدمات پزشکی به متقاضیان چند سالی است که در سراسر کشور آغاز شده و در برخی از شهرها به مراحل پایانی خود نزدیک می شود.
 طرح دهکده سلامت با هدف جذب توریسم سلامت و ارائه خدمات پزشکی به متقاضیان چند سالی است که در سراسر کشور آغاز شده و در برخی از شهرها به مراحل پایانی خود نزدیک می شود.


به گزارش  میزان، در بحث جذب توریسم سلامت به کشور صحبت هایی از ساخت و گسترش دهکده سلامت مطرح شده است.

دهکده سلامتی به مجموعه های اقامتی گفته می شود که خدمات سلامتی را به میهمانان خود ارائه می دهند. نمونه کامل آن ایجاد یک محیط طبیعی و به دور از آلودگی های زندگی شهری و ارائه خدمات طب سنتی و گیاه هان دارویی در محیط به مراجعه کنندگان است.

ایده ای که در کشورهای مختلف عملیاتی شده و در ایران نیز چند سالی است استارت آن زده شده تا ایران را هم از درآمد این حوزه پزشکی_ اقتصادی بهره مند سازد.

باید به این نکته توجه داشت ایران توانایی جذب سالیانه حدود یک میلیون توریست سلامت را دارد که این مقدار برابر با درآمدی معادل ۷ میلیارد دلار برای کشور خواهد بود که اجرا پروژه هایی در این دست در کسب این درآمد موثر است.

محمد جهانگیری رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در خصوص دهکده های سلامت در کشور گفت: دهکده سلامت ایده ای است برای ارائه خدمات تجمیعی پزشکی شامل تندرستی، درمان و بازتوانی در حوزه سلامت است.

وی در ادامه افزود: چند سالی است که برای اجرایی کردن ایده دهکده سلامت اقداماتی در شهرهای اعم از شیراز، اصفهان، مشهد، اردبیل، تبریز و تهران صورت گرفته و در برخی از آنها عملیات ساخت و ساز نیز آغاز شده است.

جهانگیری عنوان کرد: این مراکز با توجه به کاربری آن مساحت های متفاوتی دارند که به ارائه خدماتی همچون اقامت، بیمارستان، آب درمانی و تفرجگاه می پردازند.

رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران بیان کرد: دهکده سلامت شهر اصفهان در حال تکمیل است که قسمت هایی از آن به بهره برداری رسیده و در سایر شهرها همچون سرعین پیشرفت 40 درصدی نیز داشته ایم.

وی در توضیح متولیان ساخت و ساز این مراکز تصریح کرد: حجم قابل توجهی از پروژه های در حال اجرا در سراسر کشور توسط بخش خصوصی صورت گرفته، همچنین باید در کنار آن به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی نیز باشیم.

جهانگیری در ادامه به حمایت های مورد نیاز برای تکمیل این مراکز اشاره و بیان کرد: حمایت از سرمایه گذاران، ارائه تسهیلات ارزان قیمت، ایجاد شرایط برای جذب سرمایه گذار خارجی از نمونه اقداماتی است که برای جذب سرمایه گذار باید صورت گیرد.

رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران خاطرنشان کرد: اولویت امروز کشور بحث اشتغال زایی و تولید ملی است که در صورت اجرایی شدن کامل این طرح در سراسر کشور می توان شاهد رونق اقتصادی، جذب توریسم، تبادل مالی و اشتغال زایی باشیم.

به طور قطع راه اندازی چنین مراکزی و استفاده از آنها در بهبود سطح کیفیت زندگی افراد تاثیر مثبت خواهد گذاشت که برای رسیدن به آن نیاز به فراهم ساختن زیر ساخت های مورد نیاز است که در کنار آن با درایت و خلاقیت می توان به نتایج خوبی دست یافت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: