کد خبر: ۱۱۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - 03 September 2017
در مجمع عمومی فوق‌العاده مصوب شد
بانكداري ايراني - در صورت تصویب در این مجمع با افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی آپ، عمده این افزایش سرمایه صرف توسعه بخش کارت‌خوان‌های فرو‌شگاهی آپ خواهد شد. در حال حاضر آپ حدود ۵۰۰ هزار دستگاه کارتخوان در کشور دارد که قصد دارد تا پایان سال ۹۶ با افزایش ۱۵۰ هزار دستگاه به این تعداد، به ۶۵۰ هزار دستگاه کارتخوان برسد.
 بانكداري ايراني - در مجمع عمومی فوق العاده شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ)، سهامداران این شرکت با افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی آسان پرداخت پرشین در بازار بورس از محل سود انباشته موافقت کردند.

به گزارش  بانكداري ايراني ، حامد منصوری مدیرعامل شرکت آسان پرداخت و ناظر مجمع امروز  به بررسی و تشریح عملکرد آپ در ۶ ماه اول سال مالی ۹۶ پرداخت و گفت: "آپ همچنان بر سرویس‌دهی روی موبایل تاکید دارد و با توجه به کمپین‌های اخیر آپ باید بگویم در حال حاضر اپلیکیشن آپ بیش از ۲۰ هزار دانلود در روز و بیش از ۵۰۰ هزار تراکنش در روز دارد و بیش از ۱۸۰ هزار تراکنش کارت به کارت در روز."

وی در ادامه با اشاره به ارائه سرویس‌های جدید روی اپلیکیشن آپ گفت: "در حال حاضر به طور آزمایشی فروش غیرحضوری و موبایلی بلیت قطار روی اپلیکیشن آپ در حال ارائه است و به زودی فروش بلیت هواپیما نیز به این اپ اضافه خواهد شد و در یک بازه تقریبا دو ماهه رزرو هتل نیز به آن اضافه خواهد شد."


در صورت تصویب در این مجمع با افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی آپ، عمده این افزایش سرمایه صرف توسعه بخش کارت‌خوان‌های فرو‌شگاهی آپ خواهد شد. در حال حاضر آپ حدود ۵۰۰ هزار دستگاه کارتخوان در کشور دارد که قصد دارد تا پایان سال ۹۶ با افزایش ۱۵۰ هزار دستگاه به این تعداد، به ۶۵۰ هزار دستگاه کارتخوان برسد.

همچنین شهیدی با اشاره به اینکه به تازگی توسط شرکت سپ دستگاه‌های پین‌پد که در واقع ابزاری است برای ورود رمز است گفت با توجه به اینکه این نیاز از سمت ما نیز دیده شده است برای حدود ۱۰ درصد از پذیرندگانمان یعنی حدود ۵۰ هزار دستگاه قصد تامین این دستگاه را داریم.


منصوری همچنین در این مجمع در خصوص کارت‌خوان‌های آپ گفت: "آپ در بین ۱۲ شرکت پرداخت الکترونیک با ۹ درصد کارتخوان کم کارکرد، کمترین تعداد دستگاه کارتخوان کم‌کارکرد رادارد که این عدد در شرکت بعدی حدود ۱۸ درصد است."

مهدی شهیدی نیز در این جلسه در پاسخ به سوال یکی از سهامداران خرد مبنی بر اینکه آپ در حوزه NFC چه برنامه توسعه‌ای دارد، گفت: "در حال حاضر آپ ماهانه حدود ۳۰۰ عدد تراکنش از طریق NFC دارد. در این خصوص باید تاکید کنم که زیرساخت پرداخت با NFC مبتنی بر تراکنش بدون رمز است و تا زمانی که زیرساخت تراکنش بدون رمز در ایران وجود نداشته باشد نمیتوانیم به آینده و توسعه این سرویس خوش‌بین باشیم."

همچنین شهیدی در این جلسه گفت: "در طول دو ماه گذشته توانستیم تامین مستقیم کارتخوان و لوازم جانبی آن از اینجنیکو را به دست آوردیم."



گفتنی است آسان پرداخت پرشین در سال ۹۵ با سرمایه هزار میلیارد ریالی در بازار دوم معاملات بورس شروع به کار کرد و در حال حاضر سرمایه خود را بعد از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده سال ۹۶ به دو هزار میلیارد ریال رسانده است. تامین مالی آپ از محل جذب سود انباشته در جهت تحقق توسعه پایانه های فروشگاهی و خدمات دیگر انجام می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: