کد خبر: ۱۱۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - 02 September 2017
بیمه مرکزی طی نامه اقدام کرد
بانكداري ايراني -بیمه مرکزی که در ابتدای سال جاری ، نسبت توانگری شرکت بیمه ما را 194 درصد اعلام کرده بود ، هفته گذشته این عدد را اصلاح کرده و نسبت توانگری شرکت بیمه ما را با افزایش 42 درصدی به رقم 236 درصد ارتقاء داد.
 بانكداري ايراني -بیمه مرکزی که در ابتدای سال جاری ،  نسبت  توانگری شرکت بیمه ما را  194  درصد اعلام کرده بود ، هفته گذشته این عدد را  اصلاح  کرده و نسبت توانگری شرکت بیمه ما را با افزایش 42 درصدی به رقم  236 درصد ارتقاء داد. 

به گزارش  بانكداري ايراني ، شرکت بیمه ما که همواره در کنار دیگر شرکت‌های بزرگ بیمه‌گری ایران ، در سطح یک توانگری قرارداشت، طی سال 95 نیز با عملکرد مناسب خود با کسب  نسبت 263 درصدی ، حضور خود در سطح یک توانگری مالی را عمق بیشتری داد زیرا این شرکت همواره در این سطح قرارداشته و هرگز از آن عدول نکرده بود . 

براساس این گزارش ، هفته گذشته ، بیمه مرکزی طی نامه ای اعلام کرده که در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (آیین نامه 69 ) و حسب بررسی و کنترل انجام شده بر اساس آخرین صورت مالی و پس از اعمال تعدیلات طبق محاسبات ، نسبت توانگری شرکت بیمه ما در سال مالی 1395 معادل 236 درصد  مورد تایید بیمه مرکزی است . 

شایان ذکر است که  در ماده ۶ آمده است : «  موسسات بيمه موظفند نسبت توانگري مالي خود را بصورت سالانه محاسبه و گزارش تفصيلي محاسبات آنرا پس از حسابرسي صورتهاي مالي با تاييد در هيات مديره با امضاي مدير عامل موسسه بيمه به همراه اظهار نظر حسابرس موسسه حداكثر تا چهار ماه پس از پايان سال مالي به بيمه مركزي جهت تاييد ارسال نمايند. بيمه مركزي ظرف مدت ۲ ماه مراتب تاييد يا عدم تاييد خود را به موسسه ذيربط اعلام مي نمايد. تبصره - موسسات بيمه موظفند در صورت اعلام بيمه مركزي نسبت توانگري مالي خود را براي دوره‌هاي زماني كمتر از يكسال محاسبه و به بيمه مركزي ارائه نمايند.» 

علاوه بر این در ماده یک بند چهارده آیین نامه 69 بیمه مرکزی آمده است:« نسبت توانگری مالي (Solvency Margin Ratio: SMR)  نسبتي كه مقدار توانگري مالي مؤسسه بيمه را اندازه مي‌گيرد و از تقسیم مبلغ سرمايه موجود بر مبلغ سرمايه الزامي بدست می‌آید.» همچنین در بند یک همین ماده تاکید شده است: « توانگري مالي؛  توانايي مالي موسسه بيمه براي پوشش ريسكهاي پذيرفته شده خود است.» 

این سطح توانگری شرکت بیمه ما ، نشان از  امنیت بالا برای سرمایه گذاری و خرید انواع بیمه نامه های شرکت دارد . 

گفتنی است که از زمان اعلام  سطوح توانگری شرکتهای بیمه در ابتدای سال تاکنون سرمایه شرکت بیمه با افزایش 50 درصدی روبرو شده و از رقم یک هزارمیلیارد ریال به  یک هزار و 500 میلیارد ریال افزایش یافته است  که بر اساس آیین نامه های بیمه مرکزی نسبت  توانگری شرکت افزایش بیشتری را تجربه خواهد کرد . 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: