کد خبر: ۱۰۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - 14 August 2017
بانكداري ايراني -پرداخت خسارت به رانندگان و صاحبان وسیله نقلیه و زیان دیده‌گان سهل‌تر از گذشته خواهد شد تا از زیان دیدگان حوادث رانندگی حمایت شود . حال آنکه بعد از 15 ماه از تصویب ماده 30 قانون جدید شخص ثالث هنوز عملیاتی نشده است.
 بانكداري ايراني- پرداخت خسارت به رانندگان و صاحبان وسیله نقلیه و زیان دیده‌گان سهل‌تر از گذشته خواهد شد تا از  زیان دیدگان حوادث رانندگی حمایت شود . حال آنکه بعد از 15 ماه از تصویب ماده 30 قانون جدید شخص ثالث هنوز عملیاتی نشده است. 

به گزارش بانكداري ايراني ، از تیرماه سال جاری آئین نامه مراجعه مستقیم جهت دریافت خسارت آماده طرح به  هیأت وزیران ارسال شد اما تا کنون خبری از تصویب یا عدم تصویب آن نیست.  این در حالی است که آئین نامه ماده 30 قانون جدید شخص ثالث با موضوع مراجعه مستقیم زیان دیده به شرکت های بیمه مربوطه و صندوق تامین خسارت های بدنی در کمیسیون تخصصی اموراجتماعی هیأت دولت تصویب شده و باید هیات وزیران نیز مهر تایید بر آن بزند. 

بر اساس این گزارش ، در ماده 30 قانون جدید شخص ثالث مصوب اردیبهشت 1395 آمده است که اشخاص ثالث زیان دیده حق دارند با ارائه مدارک لازم برای دریافت خسارت به طور مستقیم حسب مورد به شرکت بیمه مربوط و یا صندوق تأمین خسارت های بدنی مراجعه کنند. همچنین مسبب حادثه می تواند با ارائه مدارک لازم جهت تشکیل پرونده پرداخت خسارت به زیان دیده حسب مورد به بیمه گر یا صندوق مراجعه کند.

گفتنی است صندوق تامین خسارت های  بدنی که در این ماده قانونی به آن اشاره شده با هدف حمایت از زیان دیده گان حوادث رانندگی تشکیل شده است. این صندوق در مواردی همچون فقدان یا انقضای بیمه نامه ، بطلان قرارداد بیمه، شناخته نشدن وسیله نقلیه مسبب حادثه ، کسری پوشش بیمه نامه ناشی از افزایش مبلغ دیه، تعلیق و لغو فعالیت شرکت بیمه و ورشکستگی و یا صدور حکم توقف فعالیت شرکت بیمه ، خسارت های بدنی زیان دیده گان را  جبران می کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: