کد خبر: ۱۰۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - 13 August 2017
بانكداري ايراني - بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک قرض الحسنه مهرایران، مجوز افزایش سقف وام‌ قرض‌الحسنه از ۱۵ میلیون تومان به ۲۰ ميليون تومان را ابلاغ کرد.
 بانكداري ايراني - بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک قرض الحسنه مهرایران، مجوز افزایش سقف وام‌ قرض‌الحسنه از ۱۵ میلیون تومان به ۲۰ ميليون تومان را ابلاغ کرد.

به گزارش  بانكداري ايراني ،این وام که با سود 4 درصدی به متقاضیان اعطا می شود یکی از اشکال و انواع بانکداری اسلامی است که مورد تایید مراجع نیز قرار گرفته است . در این بخشنامه آمده است؛ كميسيون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباری بانك مركزی در نهمين جلسه ۱۸ تیرماه سال جاری و در راستای ترويج سنت پسنديده قرض‌‌الحسنه و نيز به استناد تبصره (۱) ذيل ماده (۳۵) «دستورالعمل اجرايی تأسيس و فعاليت بانک‌های قرض‌‌الحسنه و نظارت بر آن‌ها» موضوع مصوبه شماره ۲۱۱۸۵۳‏‏‏. ۳۹۳۹۸ مورخ ۲۶‏‏‏.۱۲‏‏‏.۱۳۸۶ هئیت محترم وزيران و اصلاحيه‌های بعد از آن که مقرر مي‌دارد: «بانک مرکزی مي‌تواند با توجه به نرخ تورم در مبلغ موضوع اين ماده تجديد نظر کند.» مقرر کرد: «سقف قرض‌الحسنه اعطايی بانک‌های قرض‌الحسنه از يکصدوپنجاه ميليون ريال به دويست ميليون ريال افزايش يابد » . 

یکی از روشهای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ، طرح حمایتی بانک قرض الحسنه مهر ایران است که  با روش هاي متنوعي ارائه مي شود، در يکي از اين روش ها ۵۰ درصد منابع جهت پرداخت تسهيلات قرض الحسنه بعهده اشخاص حقوقي و ۵۰ درصد ديگر آن به عهده بانک مي باشد که صد در صد منابع تأمين شده بلافاصله به افراد معرفي شده از سوي شخصيت حقوقي بصورت وام پرداخت مي گردد و در حقيقت منابع سازمان ۲ برابر مي گردد. انواع وام های قرض الحسنه بانک قرض الحسنه مهر اقتصاد حمایتی ، تعمیر و تکمیل مسکن ، ودیعه مسکن ، اعتبار در حساب جاری ، درمان  و کسبه و صنوف است  .

شایان ذکر است که ویژگیهای طرح حمایتي بانک قرض الحسنه مهر ايران عبارت از  

1-تسهیلات پرداختی به صورت قرض الحسنه بوده و کارمزد آن فقط 4 درصد است .
2-قدرت پرداخت تسهیلات اشخاص حقوقی به دو برابر افزایش می يابد.
3-مدت بازپرداخت تسهیلات براساس توافق صورت می گیرد.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: