کد خبر: ۱۰۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 12 August 2017
معاون وزیر راه ضمن اعلام اینکه کاهش نرخ سود بانکی باعث افزایش سرمایه گذاری در بخش مسکن خواهد شد، قیمت مسکن در آینده را پیش بینی کرد.
معاون وزیر راه ضمن اعلام اینکه کاهش نرخ سود بانکی باعث افزایش سرمایه گذاری در بخش مسکن خواهد شد، قیمت مسکن در آینده را پیش بینی کرد.

حامد مظاهریان درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر افزایش اجاره بهای واحدهای مسکونی به ایرنا گفت: با افزایش سرمایه گذاری، تولید مسکن بیشتر می شود و با افزایش عرضه آن در بازار و ایجاد رقابت، مستاجران می توانند در بلند و میان مدت واحدهای مناسبی را انتخاب کنند.

وی افزود: هر چند در کوتاه مدت ممکن است، کاهش نرخ سود سپرده های بانکی سبب افزایش نرخ اجاره بها شود و موجران تقاضای اجاره بهای بیشتری داشته باشند، اما در بلند و میان مدت به نفع مستاجران خواهد بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه وزارت راه همواره از کاهش نرخ سود سپرده های بانکی حمایت می کند، گفت: نرخ بهره پایین بانکی کمک می کند هزینه های ساخت و ساز واحدهای مسکونی نیز کاهش یابد.در صورتی که سرمایه های سپرده شده در بانک ها وارد حوزه مسکن شود، سرمایه گذاری در این بخش افزایش و عرضه و تقاضای مسکن نیز وضعیت متعادلی پیدا خواهد کرد.

مظاهریان درباره وضعیت بازار مسکن عنوان کرد: همانطور که در 4 سال گذشته قیمت مسکن آنچنان رشدی نداشته، وضعیت بازار نشان می دهد سال آینده نیز قیمت واحدهای مسکونی افزایش شدیدی نخواهد داشت. سیاست وزارت راه حمایت از مصرف کنندگان است و ما مخالف هرگونه سفته بازی و سوداگری در بازار مسکن هستیم.

وی اظهار داشت: پیش بینی است که قیمت مسکن در آینده متناسب با نرخ تورم خواهد بود و بازار کشش افزایش قیمت شدید مسکن را ندارد.
برچسب ها: معاون وزیر راه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: