کد خبر: ۱۰۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - 30 July 2017
معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران با اعلام کاهش 25 درصدی کارمزد سازمان بورس از معاملات ، راهکاری برای حل توقف طولانی‌‌مدت نمادها رائه داد.
معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران با اعلام کاهش 25 درصدی کارمزد سازمان بورس از معاملات ، راهکاری برای حل توقف طولانی‌‌مدت نمادها رائه داد.

 روح‌الله حسینی‌مقدم درباره توقف نماد شرکت ها که گاه به دلایلی بسیار طولانی و به ضرر سهامداران و بازار می شود، به فارس گفت: سازمان بورس به دنبال این نیست که نمادها را طولانی‌مدت متوقف نگه دارد، چرا‌که وقتی نمادی توقف طولانی دارد، کشف قیمت درستی صورت نمی‌گیرد و عدم شفافیت به‌وجود می‌آید، ولی وقتی قیمت به درستی کشف شود و سرمایه‌گذاران با استراتژی‌های مختلف معامله را انجام دهند، شفافیت بیشتر می‌شود.

وی در تشریح بازار تحت‌نظارت گفت: در بازار سهام به دفعات مشاهده شده تا زمانی که یک نماد گزارش عملکرد یا شفاف‌سازی را ارائه نکند، از بازگشایی آن خودداری می‌شود در حالی که در دیگر بورس‌های بین‌المللی نمادها بازگشایی می‌شوند و مرحله اخذ گزارش از ناشرنیز پیگیری می‌شود. بر همین اساس می‌توان با بازار تحت‌نظارت میزان توقف طولانی‌مدت نمادها را کاهش داد.

این مقام مسئول ادامه داد: پیشنهاد این موضوع به سازمان بورس داده شده است.در این برنامه تلاش می‌شود زمان توقف نمادها به کمتر از 10 روز برسد. این اتفاق باعث می‌شود، به مدیران شرکت‌ها و عامه سرمایه‌گذاران علامت داده شود که در تاریخی مشخص سهام شرکت در بازار تحت نظارت معامله می‌شود. اگر بازار تحت‌نظارت اجرایی شود، توقف نمادها به شکل قابل‌توجهی کم می‌شود.

حسینی مقدم از کاهش 25 درصدی نرخ کارمزد معاملات سهام و اوراق بهادار از سوی سازمان بورس خبر داد و گفت: افزایش نقدشوندگی در بازار به هر روشی همواره یکی از دغدغه‌های ذی‌نفعان بازار سهام بوده ،بر همین اساس باید به کاهش هزینه معاملات در بورس تهران توجه می‌شد.

وی با بیان اینکه کاهش هزینه معاملات در بورس‌های دنیا به‌عنوان روشی برای افزایش نقدشوندگی سهام به‌کار گرفته می‌شود، بر لزوم تحقق این اتفاق در بازار سرمایه ایران تاکید کرد و افزود: سازمان بورس برای کاهش کارمزد معاملات ابتدا از خود شروع کرد و به دنبال آن شرکت بورس و سایر ارکان نیز باید از این موضوع تبعیت کنند، تا بتوان در نهایت کارمزد معاملات را کاهش داد.علاوه بر این رایزنی‌های خوبی با سازمان امور مالیاتی انجام شده تا مالیات معاملات نیز کاهش یابد یا شکل مالیات‌ستانی تغییر پیدا کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: