کد خبر: ۱۰۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - 13 June 2017
بررسی بازار گوشت در مقایسه با پیش از رمضان بیانگر آن است که در پی نگرانی‌های مردم مبنی بر مصرف گوشت به طور نسبی قیمت‌ها کاهش یافته است.
بررسی بازار گوشت در مقایسه با پیش از رمضان بیانگر آن است که در پی نگرانی‌های مردم مبنی بر مصرف گوشت به طور نسبی قیمت‌ها کاهش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بازار گوشت قرمز به طور معمول در ماه رمضان با افزایش تقاضا روبروست این درحالی است که در ماه رمضان امسال بازار تا حدودی تحت تأثیر اخبار منتشر شده از تب کریمه کنگو قرار گرفت.

بررسی بازار گوشت در مقایسه با پیش از رمضان بیانگر آن است که در پی نگرانی‌های مردم مبنی بر مصرف گوشت به طور نسبی قیمت‌ها کاهش یافته است.

حال جای سؤال است که علی رغم آنکه طی ماه‌های اخیر نوسانات قیمت گوشت فشار مضاعفی بر خانوار‌ها وارد کرد، این روند نزولی قیمت تا کی ادامه دارد؟

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گفت: در حال حاضربه دنبال کاهش استقبال مردم از خرید گوشت قرمز در پی شیوع تب کریمه کنگو رکود خاصی بازار را فرا گرفته است.

وی از کاهش ۲ هزار تومانی گوشت در بازار خبر داد و گفت: براین اساس هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۴۱ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

نگرانی مبنی بر مصرف گوشت قرمز وجود ندارد

کریم امیری معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی درباره نگرانی هایی احتمالی مبنی بر مصرف گوشت قرمز در پی شیوع تب کریمه کنگو اظهار داشت: در صورت مصرف و خرید گوشت از کشتارگاه‌های تحت نظارت سازمان دامپزشکی مشکلی برای مصرف کنندگان وجود نخواهد داشت.

وی افزود: کشتارگاه‌های تحت نظارت گوشت ذبح شده را به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴+ درجه در سردخانه نگه داری می‌کنند که درنهایت این امر منجر به رفع آلودگی احتمالی می‌شود.

به گفته امیری با فعل و انفعالاتی که بر گوشت ذبح شده انجام می‌شود لذا ph به صورت اسیدی در آمده که با این وجود دیگر جای نگرانی مبنی بر آلودگی‌های احتمالی نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه شیوع بیماری تب کنگو تا پایان مرداد ماه ادامه دارد، گفت: همه ساله همزمان با فصل گرما فعالیت کنه‌ها آغاز می‌شود که با خنکی هوا دیگر جای نگرانی مبنی بر شیوع این ویروس نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: