کد خبر: ۱۰۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 16 May 2017
«استقبالی باشکوه، حضوری حماسی و بدرقه‌ای ویژه»؛ این خلاصه آن چیزی بود که روز گذشته در میدان نقش جهان اصفهان برای حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی صورت گرفت.
 «استقبالی باشکوه، حضوری حماسی و بدرقه‌ای ویژه»؛ این خلاصه آن چیزی بود که روز گذشته در میدان نقش جهان اصفهان برای حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی صورت گرفت.

به گزارش «وطن‌امروز» سیدابراهیم رئیسی عصر دیروز دوشنبه به اصفهان سفر کرد تا در میدان امام(ره) و در جمع مردم پرشور این شهر سخنرانی کند اما استقبال بی‌نظیر مردم اصفهان از فرودگاه تا محل سخنرانی و اسکورت حجت‌الاسلام رئیسی از سوی 3 هزار ماشین و موتوسیکلت، این مراسم را با وقفه‌ای نسبتا طولانی مواجه کرد. از دیگر سو میدان امام(ره) از ساعاتی پیش از آغاز سخنرانی کاندیدای جبهه انقلاب، مملو از جمعیت شده بود و تقریبا فضای خالی در گوشه و کنار میدان باقی نمانده بود. مردم خونگرم اصفهان پس از پایان سخنرانی کاندیدای جبهه انقلاب وی را تا فرودگاه بدرقه کردند تا به ویژه‌ترین شکل حمایت خود را از حجت‌الاسلام رئیسی اعلام کرده باشند. حجم استقبال از سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی در حالی است که روز یکشنبه حسن روحانی نیز در میدان امام(ره) اصفهان سخنرانی کرد اما مسؤولان برگزاری مراسم با توجه به عدم استقبال مردم، ناچار شدند کناره‌ها و میانه میدان امام را برای تجمیع جمعیت، مسدود کنند و جمعیت را در حدود 30 تا 40 درصد میدان امام(ره) جای دهند. این در حالی است که حجم استقبال اصفهانی‌ها از رئیسی به اندازه‌ای بود که جمعیت با تراکم بسیار زیاد در میانه و کناره‌های میدان جا گرفته بودند. جمعیتی که بنا به اعتراف رسانه‌های حامی دولت، حداقل 2 برابر جمعیت حامی حسن روحانی در میدان امام(ره) بود. براساس این گزارش، حجت‌الاسلام رئیسی در اجتماع پرشور مردم اصفهان با تاکید بر اینکه کلید حل مشکلات کشور نگاه به جوانان توانای کشور است، گفت: هیچ بیگانه‌ای برای باز کردن قفل‌ها بدون نگاه به منافعش عمل نمی‌کند، نگاه به بیگانگان برای حل مشکلات ما غلط است. کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه کشور ما به برکت عنایت حضرت حق دارای ذخایر و منابع و ثروت بسیار است، تصریح کرد: این نیروی متراکم انسانی ارزشمند است. مردم می‌توانند از مشکلات گره بگشایند. امام و رهبری به جوانان اعتماد داشتند اما معطل نگه داشتن کشور برای حل مشکل توسط بیگانگان ناصواب است. وی خاطرنشان کرد: مردم برگ زرینی در مقابل بیگانگان آفریدند و قادرند کارهای نشدنی را انجام دهند. مشکل ما در کشور کمبود نقدینگی نیست که 17 هزار کارخانه تعطیل و 50 درصد ظرفیت صنعت معطل بماند. چرا جوانان باید بیکار باشند؟

رئیسی با بیان اینکه مردم با نداشتن می‌سازند اما با تبعیض هرگز، گفت: مردم تحمل شنیدن اخبار فساد را ندارند. اگر همین نقدینگی و خلق پول در جهت تولید به کار می‌رفت این همه مشکل تعطیلی کارگاه‌ها را نداشتیم. امروز جوان و پدر با هم بیکار می‌شوند. این شرایط قابل تحمل نیست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر نه بازگشت به گذشته و نه تحمل وضع موجود، بلکه تغییر به نفع مردم، بیان داشت: شما برای برجام پیش‌پرداخت کردید و در قلب رآکتور بتن ریختید اما تعهد طرف مقابل باید نقد شود. برجام چک نقد نشده است و به دولت انقلابی نیاز دارد تا این چک را نقد کند.

وی استان اصفهان را قطب کشاورزی، صنعت و گردشگری دانست و تصریح کرد: توریسم علمی و سلامت زمینه کار دارد. با همین امکانات کشور امکان ایجاد شغل میلیونی وجود دارد. شما می‌گویید نمی‌شود، ما می‌گوییم «هم می‌خواهیم، هم می‌دانیم و هم می‌توانیم». رئیسی با طرح این پرسش که شما اگر نمی‌خواهید شغل و مسکن میلیونی در کشور ایجاد شود، چرا خود را در معرض رای مردم گذاشتید؟ گفت: بودجه از کجا آوردید که یارانه اقشار تحت حمایت را 3 برابر کردید؟ مگر نمی‌گفتید بودجه کم است. کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: 38 سال از انقلاب گذشته و دولتی می‌خواهیم که دولت سلامت باشد و کار و فعالیتش برای مردم اطمینان‌آور است. ما در جهان الگو هستیم. حق است که جوان بیکار باشد؟ می‌توانیم چهره فقر و بیکاری را از جامعه بزداییم. وی ادامه داد: شما می‌گویید مگر می‌شود؟ ما می‌گوییم اگر 10 میلیارد دلار از قاچاق کالا کم شود یک میلیون شغل ایجاد می‌شود. چرا مسکن‌مهر را با پیشرفت 6 درصدی دنبال کردید؟ شما می‌گویید مسکن اجتماعی، به مردم گزارش دهید چه میزان مسکن ساخته‌اید؟

موشک برای نجنگیدن است نه جنگیدن
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: مشکل امروز جامعه اختلاف در این نگاه است که کشور دچار مشکل است. در قضیه برجام آنگونه عمل شد که آب خوردن مردم را به برجام ربط دادند. نگاه دیگر تضعیف بنیه دفاعی است. موشک برای نجنگیدن است نه جنگیدن. به لیبی گفتند قدرت هسته‌ای و دفاعی را تضعیف کنید و الان ثبات مدیریتی ندارند. نگاه به بیگانه با حسن‌نیت و حسن‌ظن را خطا می‌دانیم. وی گفت: ما در دولت کار و کرامت با همه دولت‌ها بویژه همسایگان تعامل می‌کنیم اما عزتمندانه و با حفظ جایگاه ایران.

وی ادامه داد: یک نگاه است که فقرا تحت اشراف ثروتمندان به جایی برسند و یک نگاه برقراری عدالت میان همه است. باید از کارآفرینان حمایت و تسهیلات عادلانه تقسیم شود. عادلانه است که چند نفر 500 هزار میلیارد بگیرند و پول را برای دریافت سود در بانک بگذارند و در مقابل 11 میلیون جوان آماده ازدواج وجود داشته باشند که امکان دریافت وام نداشته باشند؟! کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ما در دولت کار و کرامت معتقدیم مدیران باید اهل کار باشند اما با تاجر بودن مدیران مخالفیم. باید به مردم نگاه با کرامت داشت و هنرمند و دختر و پسر و کشاورز باید کرامت داشته باشند.

تأسیس دفتر بازرسی و نظارت ریاست‌ جمهوری در استان‌ها
رئیسی تصریح کرد: من به عنوان طلبه علاوه بر استاندار، دفتر بازرسی زیر نظر رئیس‌جمهور تشکیل می‌دهم تا همه مردم بتوانند حرف خود را برسانند.  وی تاکید کرد: باید روحیه جهادی برای احیای روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها شکل بگیرد. نباید محصول کشاورز 10 برابر قیمت با دلالی فروش برود. کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: امروز مردم از جناح‌بازی و حزب‌بازی و متهم کردن متقابل دولت‌ها و «دزد، دزد» گفتن خسته‌اند. اعلام بدون اقدام برای مردم اطمینان‌آور نیست.

گرفتن مالیات از کاسب خوش‌حساب هنر نیست
وی ادامه داد: اگر دولتی بعد 4 سال از باید استفاده کند، چه فرقی با کاندیداها دارد؛ باید درباره عملکرد خود گزارش دهند. گرفتن مالیات از کاسب خوش‌حساب هنر نیست. گرفتن مالیات از یقه‌سفیدها و بدحساب‌ها هنر است، بنده رقیب دولت نیستم؛ رقیب دولت عملکرد 4 ساله خودش است. بنده رقیب فساد، فقر، بیکاری، تبعیض و ناکارآمدی هستم. رئیسی تصریح کرد: ما معتقدیم باید خط‌کش‌ها را برداشت، نماد ما کارت شناسایی است، یعنی همه فرهیختگان با همه سلایق برای کار و کرامت تلاش کنند.

تشکر از قالیباف
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین تاکید کرد:‌ لازم است از برادر مجاهد محمدباقر قالیباف که با زمان‌شناسی اقدام مناسب انجام داد تشکر کنم؛ ما در دولت کار و کرامت از ظرفیت شخصی و فردی و مدیریتی آقای قالیباف و ظرفیت‌هایی که سایر عزیزان به عنوان خدمتگزار دارند استفاده خواهیم کرد. وی با تاکید بر اینکه امروز کشور در شرایطی نیست که هر کس به خود فکر کند، افزود: وضعیت ادارات و سازمان‌ها خوب نیست. تا کی باید این شرایط را داشته باشیم. ما نظام اداری کشور را سامان می‌دهیم. جذب نیروی انسانی و نظام پرداخت باید عادلانه شود و اجازه نخواهیم داد دولت به نام شرکت حیاط خلوت داشته باشد. رئیسی تاکید کرد: آقای روحانی! می‌دانید قلب من صندوقچه اسرار است و اگر لب به سخن بگشایم کسی حریفم نیست اما فردی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود باید ظرفیت داشته باشد؛ من از این کاندیداهای محترم به دلیل شغل‌هایی که داشتم هم درباره اشخاص و هم سازمان‌های‌شان اطلاعات بیشتری دارم ولی کسی که می‌خواهد سمت بگیرد اول باید ظرفیت داشته باشد.

شیراز: سلام بر رئیسی، درود بر قالیباف
حجت‌الاسلام سیدبراهیم رئیسی در ادامه سفرهای انتخاباتی خود صبح دیروز به شهر شیراز رفت. او در جمع پرشور مردم شیراز که با توجه به وحدت کاندیداهای انقلاب یکصدا شعار «سلام بر رئیسی؛ درود بر قالیباف» سر می‌دادند به این شعارها واکنش نشان داد و گفت: من از آقای قالیباف تشکر می‌کنم، کارشان انقلابی بود. وضعیت کشور را من و آقای قالیباف می‌بینیم؛ رکود در این کشور رکورد زده است. وی با بیان اینکه امروز بدون رای و بازیگری ایران امکان هیچ تصمیم و قراردادی در منطقه وجود ندارد و این به نقش مردم بازمی‌گردد، تصریح کرد: آنچه سایه جنگ را از سر کشور دور کرده، حضور جوانان و مردم غیرتمند است.  وی تاکید کرد: اگر به دستان توانای ملت و جوانان و تحصیلکردگان توجه شود، کدام گره اقتصادی و فرهنگی است که گشوده نشود. امام و رهبری به جوانان اعتماد داشتند. اگر دولت، دولت جوانان و دولت انقلابی و جهادی شود مشکلات کشور حل خواهد شد. چرا دولت ما که امروز مردم بابصیرت و فهیم را می‌تواند پشتوانه خود داشته باشد از مردم استفاده نمی‌کند؟ آیا این میزان فقر، بیکاری، تبعیض و فساد در شأن ملت ایران است؟ رئیسی تصریح کرد: امروز سوال ما این است چرا با وجود ثروت کشور، بیکار داریم؟ یکی از دلایل قاچاق بیکاری است. آقایان در ابتدای دولت گفتند کشور بازار کالای چینی شده است. در دولت قبل این واردات هر سال 5 میلیارد و فراتر بود، قرار بود در این دولت کاهش پیدا کند اما به 10 میلیارد دلار واردات از چین افزایش یافته است. آیا نمی‌توان قاچاق کالا را مدیریت و تولید را افزایش داد؟ بحث من کوله‌بری نیست، بلکه صدها کانتینری است که بدون نظارت وارد می‌شود. اگر 10 میلیارد دلار در سال قاچاق کالا کم شود هر سال یک میلیون شغل ایجاد می‌شود.  کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: چرا باید وضعیت فقر مطلق مردم اینگونه باشد. باید یارانه 3 دهک پایین افزایش یابد. دولت قیمت حامل‌های انرژی را افزایش داد و 40 هزار میلیارد درآمد اضافه پیدا کرد. سوال ما این است از کجا پول آوردید که یارانه اقشار تحت پوشش را افزایش دادید؟ از کجا پول آوردید که یارانه افرادی که یارانه‌شان قطع شده را وصل کردید؟ دهیاران را صدا کرده‌اند که در این روزها به آنها در نزدیک انتخابات وام دهند؛ از کجا آوردید؟ وی تصریح کرد: سوال ما این است که نقدینگی کشور کجا رفته است؟ چرخ اقتصاد کشور خوابیده است. جواب این است که 500 هزار میلیارد را به افراد بد حساب داده‌اند که آنها پول را در بانک بگذارند و سود بگیرند؛ اگر اقتصاد، دادن پول‌های کشور به بدهکاران بانکی است ما اقتصاد بلد نیستیم. کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: باید سامانه جامع اطلاعاتی ایجاد شود تا واردات و صادرات و دریافت تسهیلات و مناقصات شفاف شود و اقتصاد پشت ویترین قرار بگیرد. دولت محرمانگی، فساد می‌آورد. «دزد، دزد» اعتماد نمی‌آورد، بلکه دولت باید گزارش دهد که چه اقدامی برای مبارزه با فساد کرده است. کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین گفت: شما رفتید قرارداد برجام را بستید. قرار بود بعد از پیش‌پرداخت ایران و تایید آژانس طرف مقابل تعهد خود را انجام دهد. سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان گلابی برجام فقط 500 میلیون دلار بود. با این روحیه و شرایط دولت، امکان نقد کردن چک برجام نیست. دولت انقلابی می‌تواند چک برجام را نقد کند.

اعلام حمایت محمدباقر قالیباف از سیدابراهیم رئیسی؛ اتحاد  برای  مردم
 محمدباقر قالیباف، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به‌رغم اقبال گسترده مردمی به راهکارهای اجرایی‌اش برای تحول در اقتصاد و معیشت مردم و در شرایطی که حجت‌الاسلام رئیسی نیز آمادگی خود را برای ائتلاف به نفع وی اعلام کرده بود، در اقدامی شایسته تقدیر و با هدف «کنار زدن دولت ناکارآمد» و «اتحاد نیروهای انقلاب» با حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، دیگر کاندیدای جبهه انقلاب ائتلاف کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، در بیانیه‌ای که محمدباقر قالیباف درباره انتخابات منتشر کرده، خطاب به ملت شریف ایران آمده است: روزی که به‌رغم مصالح شخصی، تصمیم گرفتم وارد صحنه انتخابات شوم، می‌دانستم با چه شرایط سخت و خطرناکی روبه‌رو خواهم شد؛ چرا که روشن بود برای تغییر اساسی وضع موجود، راهی نیست جز مبارزه با 4 درصدی‌هایی که در سال‌های طولانی، توانسته‌اند بر شریان‌های اقتصادی و سیاسی کشور مسلط شوند و نه‌تنها اقدامی برای حل مهم‌ترین معضلات روز اقتصادی و اجتماعی نکرده اند، بلکه روز به روز با ترجیح منافع خود و بی‌قانونی‌های گسترده، بر این بحران‌ها، بویژه بر بحران رکود و بیکاری دامن زده اند. این بیانیه می‌افزاید: همانطور که شهید بهشتی پیش‌بینی کرده بود، مبارزه با فرصت‌طلبان انقلابی‌نما بسیار پرهزینه شده است، چون این جریان موریانه‌وار در حال خوردن ریشه‌های انقلاب است؛ گروهی که نه‌تنها با انقلابی‌های اصیل تضاد مبانی فکری دارند، بلکه جریانی هستند که منافع مادی آنها به خطر افتاده است. قالیباف افزود: لذا با توکل بر خداوند باری‌تعالی و با همه کمبودها و کم‌بضاعتی‌هایی که در خود می‌دیدم، تصمیم گرفتم با هدف تغییر وضع موجود، پای در میدان انتخابات بگذارم؛ میدانی که با تخریب‌ها، توهین‌ها و اتهام‌زنی‌های گسترده‌ای علیه خودم، خانواده‌ام و هوادارانم همراه بود و البته همه اینها مرا در پیمودن مسیری که انتخاب کرده بودم، مصمم و راسخ‌تر ساخت.وی با اشاره به شرایط کنونی کشور تصریح کرد: در شرایط کنونی، آرمان اصلی کشور و مردم، تغییر وضع موجود است و برای رسیدن به این آرمان، چاره‌ای نبود جز اینکه با وجود داشتن برنامه‌ای دقیق و جامع برای حل مشکلات کشور، مبارزه‌ای واقعی و نه شعاری با اشرافی‌گری و فرصت‌طلبی هم آغاز می‌شد؛ لذا تلاش کردم در کنار ارائه برنامه‌های دقیق که توانایی اجرایی شدن آنها نیز وجود داشت، با شیوه‌ای صریح و اخلاقی، مبارزه با 4 درصدی‌ها را آغاز کنم و در راه این مبارزه، نه از تخریب‌ها و تهدیدها ترسیدم و نه هیچ‌گاه پا را از اصول فراتر گذاشتم و در کنار شفاف‌سازی زندگی اقتصادی شخصی‌ام، حرفی بی‌سند و بی‌مبنا نزدم، در حالی که آنها در عین تخریب‌های کور، نتوانستند از لرزه‌ای که بر اندام‌شان افتاده است جلوگیری کنند، به‌گونه‌ای که تمام امکانات خویش را برای مقابله با این جنبش مردمی به‌خط کردند و از این پس نیز این تخریب‌ها توسط این 4 درصدی‌ها ادامه پیدا خواهد کرد. کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه آنچه در این مقطع اهمیت دارد و حیاتی است، حفظ منافع مردم، کشور و انقلاب است، افزود: اکنون که این آرمان بزرگ، جز با تغییر وضع موجود محقق نمی‌شود، باید به‌منظور وحدت در جبهه انقلاب، تصمیمى اساسی و خطیر گرفت.وی ادامه داد: براى حفظ این آرمان بزرگ، از همه حامیان مردمى خویش در سراسر کشور مى‌خواهم که تمام ظرفیت و حمایت خود را براى موفقیت برادر ارجمندمان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسى و به بار نشستن دولت کار و کرامت برای خدمت به مردم قرار دهند و از همه مردمی که در این مدت به تشکیل دولت مردم دل بسته بودند و از همه حامیان مردمی و یاران بی‌ادعای خودم که بی‌هیچ چشمداشتی و با تمام وجود، در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب تلاش کرده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم. قالیباف تصریح کرد: انتظار ما و مردم این است که این تصمیم، زمینه‌ساز آغاز دورانى جدید براى یک تحول اقتصادی باشد که با قطع دست 4 درصدی‌ها از اقتصاد، منتج به ایجاد اشتغال جوانان برومند این سرزمین و حمایت از مستضعفان و محرومان در ایران سربلندمان گردد. وی در پایان نوشت: مبارزه تازه آغاز شده است و تا ریشه‌کنی کامل فساد و ناکارآمدی، باید جان و آبروی خود را نیز بی‌چشمداشت فدا کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: