کد خبر: ۱۰۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 16 May 2017
48 ساعت قبل از آغاز رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آرایش صحنه رقابت‌ها تغییر کرد. دیروز محمدباقر قالیباف یکی از نامزدهای اصولگرای حاضر در عرصه، با صدور بیانیه‌ای به نفع ابراهیم رئیسی دیگر نامزد جریان اصولگرا کنار کشید.
 بانكداري ايراني - روزنامه ایران در گزارشی به بررسی تغییرات آرایش سیاسی نامزدهای انتخاباتی پرداخت و آورد: 48 ساعت قبل از آغاز رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آرایش صحنه رقابت‌ها تغییر کرد. دیروز محمدباقر قالیباف یکی از نامزدهای اصولگرای حاضر در عرصه، با صدور بیانیه‌ای به نفع ابراهیم رئیسی دیگر نامزد جریان اصولگرا کنار کشید.

در این گزارش می خوانیم: اگر چه در روزهای گذشته بویژه بعد از مناظره سوم نامزدها، نظرسنجی‌ها از کاهش آرای او خبر می‌داد، اما وی در بیانیه خود تأکید کرد در راستای «وحدت» نیروهای انقلاب انصراف می‌دهد. البته آن گونه که رسانه‌های اصولگرا خبر داده‌اند وی در دو روز باقیمانده تا رأی‌گیری، تلاش می‌کند پایگاه رأی خود را مجاب کند تا به ابراهیم رئیسی رأی بدهند. 

دیروز علی نیکزاد وزیر محمود احمدی‌نژاد و رئیس ستاد مرکزی سید ابراهیم رئیسی با حضور در ستاد مرکزی محمدباقر قالیباف، ضمن قدردانی از اقدام وی در حکمی محمد دهقان، رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف را به ریاست ستاد مشترک رئیسی موسوم به «کرامت و کارآمدی» منصوب کرد. تحولاتی که نشان می‌داد اردوگاه انتخاباتی اصولگرایان تمام توان و توش خود را متمرکز کرده است تا رئیسی را راهی کاخ ریاست جمهوری کند. 

درست در ساعاتی که خبر انصراف قالیباف مطرح شد، برخی منابع منتسب به اصولگرایان از انصراف مصطفی میرسلیم نامزد حزب مؤتلفه اسلامی خبر می‌دادند. اما ستاد انتخاباتی میرسلیم این خبر را تکذیب کرد. میرسلیم پیش‌تر به کرات تأکید کرده است که تا پایان در صحنه رقابت خواهد ماند. همزمان با این رویداد، سید مصطفی‌ هاشمی‌طبا دیگر نامزد انتخابات با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که به حسن روحانی رأی خواهد داد. برخی منابع نیز خبر می‌دهند اسحاق جهانگیری بزودی از صحنه انتخابات کنار می‌رود. 

او البته قرار است امروز برای سخنرانی به یاسوج برود. مجموعه تحولاتی که انتخابات ریاست جمهوری سال 96 را عملاً به مصاف روحانی و حامیانش و رئیسی و هوادارانش تبدیل می‌کند. جمعه پیش رو، این دو نامزد به روی محک قضاوت و رأی مردم خواهند رفت و نامزدی پیروز میدان خواهد بود که هم حامیان بیشتری داشته باشد و هم بتواند اکثر حامیانش را پای صندوق‌های رأی بیاورد.

*منبع: روزنامه ایران، 1396.2.26
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: