کد خبر: ۱۰۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 27 April 2017
وزیر ورزش از بررسی دلایل تمرین نکردن بازیکنان پرسپولیس خبر داد.

 بانكداري ايراني - وزیر ورزش از بررسی دلایل تمرین نکردن بازیکنان پرسپولیس خبر داد.

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه برگزاری دهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی که در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران درباره تمرین نکردن بازیکنان تیم پرسپولیس گفت: این یک عادت بدی است که در حال رخ دادن است و باید این مساله را بررسی کنید.

او هم‌چنین درباره دهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی که امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است افزود: بحث پژوهش دانشگاه‌ها در همه عرصه‌ها یک کار پژوهشی است و ما باید مباحث دانش بنیان را وارد مسائل مختلف کنیم تا بتوانیم فاصله بین پژوهش‌های امور دانشگاه‌ها را با مسائل اجرایی کم کنیم.

سلطانی‌فر تاکید کرد: به اعتقاد من بین مباحث علمی و کار اجرایی فاصله زیادی است که باید این فاصله کم‌تر شود تا بتوانیم ارتباط بهتری بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها ایجاد کنیم.

او درباره بازی‌های کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: بازی‌های کشورهای اسلامی برای برخی از رشته‌ها تجربه خوبی است و با حضور در این بازی‌ها می‌توانند تجربه کسب کنند به‌ویژه برای برخی از تیم‌ها که بعد از المپیک جوان‌گرایی کردند این بازی‌ها می‌تواند محک خوبی برای این تیم‌ها باشد.

وزیر ورزش در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که در مدت حضورش در وزارت ورزش و جوانان و با توجه به این که دوره ۴ ساله دولت به پایان می‌رسد، کارنامه وزارت ورزش و جوانان را چگونه می‌بینید؟ گفت: از لحاظ اهداف کمی کارنامه خوبی داشتیم و توانستیم به شاخص‌های خوبی نسبت به گذشته دست پیدا کنیم.

سلطانی‌فر افزود: ما از لحاظ اهداف کمی توانستیم به کارنامه خوبی دست پیدا کنیم و در این عرصه تلاش‌هایی صورت گرفته که من فکر می‌کنم نسبت به گذشته وضعیت خوبی در ورزش کشور نسبت به گذشته داشتیم به طوری که از جهت تعداد پروژه‌هایی که اجرا شده نزدیک به ۱۲۰۰ پروژه عملیاتی شده است. اعتبارات بخش ورزش نسبت به سال ۹۲ سه برابر شده است و حتی تعداد مدال‌ها در رویدادهای بزرگ آسیایی، جهانی، قهرمانی و المپیک عقب نیستیم.

وی گفت: ما در المپیک و پارالمپیک توانستیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم و در بازی‌های المپیک بعد از لندن، دومین نتیجه تاریخی خود را از نظر کسب مدال رقم بزنیم. هم‌چنین کسب اولین مدال توسط بانوان در بازی‌های المپیک توسط بانوان دستاورد دیگری بود که می‌توان به آن اشاره کرد. حضور تیم والیبال در بازی‌های المپیک و هم‌چنین موفقیت‌هایی که در رده‌های مختلف سنی فوتبال داشتیم، و عملکرد موفق تیم ملی فوتبال بزرگسالان در مرحله مقدماتی جام جهانی از موفقیت‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد. تیم ملی فوتبال کشورمان تاکنون ۷ بازی انجام داده‌اند که در این ۷ بازی توانسته‌اند با اقتدار در صدر قرار بگیرند. ما در سایر رشته‌ها نیز وضعیت خوبی داشتیم. من امیدوارم که با تداوم این موفقیت‌ها بتوانیم تعداد مدال‌های خود را در المپیک ۲۰۲۰ افزایش دهیم. هم‌چنین در بازی‌های اسلامی در جاکارتا اندونزی و بازی‌های داخل سالن ساحلی نیز به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا تا زمان باقی مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آیا برنامه‌ای برای برگزاری انتخابات فدراسیون‌های باقی مانده پیش‌بینی شده است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: طبق زمان‌بندی انجام شده برای انتخابات فدراسیون‌ها، انتخابات فدراسیون‌ها تا به امروز انجام شده و من دقیقا نمی‌دانم در ظرف ۲۰ روز باقی مانده بر اساس زمان‌بندی صورت گرفته برای انتخابات فدراسیون‌ها، انتخابی صورت می‌گیرد یا خیر. در جریان این زمان‌بندی‌ها نیستم.

سلطانی‌فر در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر این که تصور می‌کنید برگزاری چنین همایش‌هایی تا چه حد به کاربردی شدن آن‌ها در حوزه ورزش بیانجامد؟ گفت: ما دستاوردهای بسیار خوبی می‌توانیم از برگزاری چنین همایش‌هایی داشته باشیم به شرط آن که در عرصه اجرایی ورزش از آن‌ها استفاده بهینه داشته باشیم. در بخش مطالعاتی و پژوهشی کارهای تحقیقاتی که صورت گرفته متناسب با نیازهای دستگاه‌های اجرایی نیست و باید دانش‌آموختگان علوم ورزشی تحقیقات خود را روی این بخش متمرکز کنند تا بتوانیم این گونه تحقیقات را در حوزه ورزش کاربردی و عملیاتی کنیم.

وی اضافه کرد: منابعی که برای برگزاری چنین همایش‌هایی هزینه می‌شود باید هماهنگ با نیاز جامعه و متناسب با نیاز دستگاه‌های اجرایی باشد تا بتوانیم بهترین دستاورد را از برگزاری این گونه همایش‌ها داشته باشیم. امیدوارم با تداوم حرکتی که پژوهشگاه علوم ورزشی شروع کرده است بتوانیم پیوند عمیقی را بین دانشگاهیان و دستگاه‌های اجرایی ایجاد کنیم.

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی‌فر هم‌چنین در افتتاح دهمین همایش علوم ورزشی ضمن تشکر از حضور تمام اساتید داخلی و خارجی و دانشجویان مختلف حوزه علوم ورزشی افزود: زمانی که وارد این دانشگاه شدم خاطرات ۳۸ سال قبل برای من دوباره یادآور شد. هم‌چنین سال‌های ۵۷-۵۶ دانشجوی این دانشگاه بودم و خاطرات زیادی از سخنرانی‌ها و مناظره‌هایی که در همین سالن صورت می‌گرفت به یاد دارم. امیدوارم با حضور دانشجویان سراسر کشور شاهد رشد علمی ورزش کشور و کسب کرسی‌های بهتر در مراکز مهم علمی دنیا باشیم و بتوانیم توانمندی‌های خود را به رخ دنیا بکشیم.

او افزود: توسعه همه جانبه ورزش بدون توجه به منابع انسانی کارآمد و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود امکان‌پذیر نیست.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر تاکیدات زیادی در امر پژوهش و اهمیت آن در مناسبت‌های مختلف صورت گرفته است اما این که تا چه حد مدیران ورزشی در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها از ظرفیت‌های پژوهشی بهره بگیرند سوالی است که پاسخ مشخصی در آن مشاهده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ورزش نیازمند پژوهش‌های هدفمند، کاربردی و مستمر است. هر کجا از پژوهش‌های علمی استفاده شده است شاهد توفیقات زیادی بودیم. طرح جامع ورزش در دوره دولت هشتم و زمان خاتمی با پشتوانه پژوهشی تدوین شد اما اجرایی و عملیاتی نشد. این طرح به گسترش گفتمان علمی در حوزه مدیریت ورزش کشور کمک می‌کند و راه را برای درک بهتر مبانی ورزش و پژوهش‌های کاربردی در علوم ورزشی هموارتر خواهد کرد.

سلطانی‌فر اضافه کرد: برای این که شکاف موجود بین نهادهای تولید علم و نهادهای اجرایی حوزه ورزش به حداقل برسد باید بتوانیم بین این دو عرصه پیوند عمیقی ایجاد کنیم. البته طی سال‌های اخیر شاهد ورود دانش‌آموختگان نخبه در عرصه ورزش بودیم که به اعتقاد من تا حدودی توانست به نیازهای ورزش کشور پاسخ مثبت بدهد. به اعتقاد من ما باید بتوانیم آمار دانش‌آموختگان علمی را نسبت به گذشته افزایش دهیم. من از تمام نهادهای اجرایی ورزش تقاضا دارم که از ظرفیت و توان این گونه دانش‌آموختگان در حوزه ورزش بهره بگیرند تا بتوانیم به موفقیت‌های خوبی درآینده دست پیدا کنیم. البته کاهش نگرانی‌های دانش‌آموختگان حوزه ورزش در دستگاه‌های اجرایی مطالبه به‌حقی است که آن را دنبال خواهیم کرد. هم‌چنین موضوع جلب مشارکت‌های متخصصان حوزه ورزش موضوع دیگری است که توسط وزارت ورزش و جوانان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: رویکردی که دولت روحانی در رابطه با جذب متخصصان علوم ورزشی در دستگاه‌های اجرایی داشت، این رویکرد با قوت بیش‌تری در صورتی که وی در ۴ سال آینده نیز در انتخابات پیروز شود تداوم پیدا خواهد کرد و ما سعی خواهیم کرد توجه بیش‌تری را برای جلب مشارکت متخصصان داشته باشیم. هم‌چنین تدوین و تنظیم نظام‌نامه ورزش در شورای عالی ورزش، تدوین سند توسعه کشور و... از دیگر موفقیت‌هایی بود که در این دولت رخ داد و بدون شک این موفقیت‌ها بدون مشارکت اعضای علمی دانشگاه‌ها امکان‌پذیر نبود. هنوز حضور متخصصان علوم ورزشی در بخش‌های اجرایی کافی نیست و ما باید بتوانیم استفاده بهینه‌ای از این نیروهای صاحب نظر در تمام دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم. انتظار می‌رود دانشگاهیان در چالش‌هایی که پیش روی ورزش کشور وجود دارد منعطف‌تر عمل کنند و تحقیقاتی انجام دهند که متناسب با نیاز جامعه و بازار کار آن‌ها باشد تا بتوانند بر مشکلات ورزش غلبه کنند.

وزیر ورزش ادامه داد: دولت تدبیر و امید با نگاه ویژه و عمیقی که به ورزش در این دوره داشت ما شاهد شاخص‌های توسعه‌ی آن در تمام زمینه‌ها بودیم. حتی بر اساس آمارهای رسمی مشارکت مردم در عرصه ورزش همگانی از ۱۰ درصد در سال ۹۳ به ۲۱ درصد در سال ۹۵ و فعالیت‌های ورزشی آن‌ها را در روز از ۱۲ به ۱۸ دقیقه رسیده است که این آمار قابل توجهی در این دولت بود. در بخش روابط بین‌الملل نیز ما توانستیم بعد از برطرف شدن تحریم‌ها به اجرای برجام، میزبان رویدادهای بین‌المللی زیادی باشیم به طوری که در این مدت ۶۵ رویداد بین‌المللی را در کشور برگزار کردیم. بر اساس مصوبات مجلس در برنامه ششم از محل مالیات ارزش افزوده امروز اعتباری به مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد تومان به جز اعتبارات اختصاص یافته، اختصاص پیدا کرده است که این نیز برای توسعه ورزش به‌ویژه ورزش همگانی قابل توجه بوده است.

او ادامه داد: با طرح اجرای آمایش ورزش قهرمانی و راه‌اندازی پایگاه‌های قهرمانی ما شاهد افزایش مدال‌آوری در آینده خواهیم بود. البته در این زمینه نباید از حمایت بخش خصوصی غافل ماند. ضمن این که ما در خصوص افزایش مدال‌ها نسبت به سال ۹۲، ۲۴ درصد رشد داشتیم که در این زمینه حمایت‌های بخش خصوصی چشمگیر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری دهمین همایش علوم ورزشی فرصت مناسبی برای تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران حوزه ورزش است که در تدوین برنامه‌ریزی‌های خود بهتر عمل کنند و بتوانند از نتایج تحقیقات به دست آمده در پایان دهمین همایش بین‌المللی به نحو مطلوبی در برنامه‌ریزی‌های خود استفاده کنند. من از اهتمام پژوهشگاه علوم ورزشی در برگزاری چنین همایشی تشکر می‌کنم و امیدوارم دستاورد این همایش در جهت توسعه ورزش کشور نقش به‌سزایی داشته باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: