کد خبر: ۹۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - 13 April 2017
با قرار گرفتن در فضای انتخابات و نزدیک شدن به زمان تبلیغات، برخی کاندیداها پیش از آغاز زمان رسمی تبلیغات با رفتارهایشان از سوی مردم رد صلاحیت می‌شوند.
 با قرار گرفتن در فضای انتخابات و نزدیک شدن به زمان تبلیغات، برخی کاندیداها پیش از آغاز زمان رسمی تبلیغات با رفتارهایشان از سوی مردم رد صلاحیت می‌شوند.

خبرگزاری مهر: انتخابات یکی از عرصه‌های مهم ملی است، مردم در این عرصه آینده روستا، شهر، استان و کشورشان را برای یک مدت زمانی به جریان و دیدگاه خاص مدیریتی می‌سپارند.

به واسطه اینکه همه مردم ایران با هر نظر و عقیده‌ای که هستند عزت‌مندی، پیروزی و توسعه کشورشان برایشان مهم است به همین منظور برای انتخاب مدیری دلسوز و خوشفکر بسیار تلاش می‌کنند.

اولین گزینه برای اینکه بتوانیم از بین کاندیداهای مختلف فرد لایق‌تر را انتخاب کنیم، آگاهی است، آگاهی از برنامه‌ها، سابقه فعالیت و آشنایی فردی با کاندیدا است که این اتفاق زمان تبلیغات و توسط افراد به مردم ارائه می‌شود.

اما در کنار این معرفی‌ها و ارائه برنامه‌ها رفتارهای نا متعارفی نیز از سوی برخی کاندیداها انجام می‌شود که در جای خود بسیار قابل تامل است.

برخی کاندیداها برای دریافت آرای بیشتر کارهایی انجام می‌دهند که به‌جای رای بیشتر موجب رد صلاحیت آنها توسط مردم می‌شود.

 برخی به شعور مردم توهین می‌کنند

یکی از شهروندان بوشهری در این خصوص در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: برخی افراد شرکت کننده در رقابت انتخاباتی با رفتارهایشان به‌جای اینکه خود را خدمت‌گزار مردم بدانند، مردم را ابزاری برای رسیدن به اهدافشان می دادند.

مسعود عابدی افزود: آنها برای رسیدن به اهدافشان بدون فکر همه کاری انجام می‌دهند و با این کارها به شعور مردم مستقیما توهین می‌کنند.

وی بیان کرد: درست است که مردم نیاز اقتصادی دارند اما در همه زمان‌ها نشان دادند که هیچ‌گاه این نیاز مالی موجب نشده است که در عرصه انتخابات شرکت نکنند و یا انتخابی با منفعت مالی داشته باشند.

کاندیداها فقط خود را معرفی کنند

یکی دیگر از شهروندان بوشهری زمان تبلیغات انتخاباتی را بسیار دوست داشتنی عنوان کرد و گفت: در کشور ما جای جشن‌های خیابانی خالی است و ما تنها در زمان تبلیغات شاهد این مسئله هستیم.

بهار زنده‌بودی بیان کرد: زمان تبلیغات در کل شهرها تحرک، شادی و فعالیت افراد برای رسیدن به یک هدف مشترک که آن هم انتخاب فردی شایسته برای مدیریت کشور است به چشم می‌خورد که به نظر من بسیار خوش‌آیند است.

وی تصریح کرد: حرف من به کاندیداها این است که در زمان تبلیغات تنها خود و برنامه‌هایشان را معرفی کنند و از توهین و تخریب افراد دیگر بپرهیزد تا همچنان این زمان برای همه مردم دارای انرژی مثبت باشد و از آن به عنوان اتفاقی خوب یاد کنند.

یکی دیگر از شهروندان بوشهری به رفتارهای غیر معمول و زود هنگام برخی از کاندیداها اشاره کرد و افزود: تبلیغات زود هنگام کاندیداها با قانون مغایرت دارد و انجام این بی‌قانونی توسط افرادی که خود قرار اسا در راس امور، مدیریت کنند جایز نیست.

پول‌های باد آورده‌ خود را در جیب بگذارید

عبدالکریم بهزادی بیان کرد: برخی افراد از الان بسته‌های حمایتی خود را برای جذب افراد به مردم ارائه می‌کنند و همه افراد جامعه را مددجو و نیازمند تصور کرده‌اند.

وی گفت: خرید بلیط کنسرت، زمین فوتبال، استخر و شام و نهار دادن نیاز امروز جوانان این شهر نیست، پول‌های باد آورده‌ خود را در جیب بگذارید و برای داشتن آرای بیشتر از فکر و ذهنتان مایه بگذارید.

این شهروند بوشهری عنوان کرد: متاسفانه انتخاب فرد اصلح در انتخابات شورای شهر به دلیل انتخاب دوستانه و فامیلی گاها به دور از آگاهی واقعی است و من از شهروندان می‌خواهم در انتخاب خود دقت کنند و به رای ارزشمند خود احترام بگذارند.

فعالیت نامزدها رصد می‌شود

مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طبق ماده ۶۱ قانون انتخابات شورا، مدت تبلیغات انتخاباتی برای همه نامزدها یکسان است؛ هشت روز قبل از روز اخذ رای آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رای ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس این قانون داوطلبانی که تایید شده و به‌عنوان نامزدهای نهایی معرفی می‌شوند می‌توانند از این فرصت قانونی استفاده کنند و به فعالیت‌های تبلیغاتی خود بپردازند.

سید اسماعیل موسوی گفت: هیئت بازرسی بر انتخابات و کمیته حقوقی ستاد انتخابات وظیفه نظارت و رصد روند انتخابات و تبلیغات را برعهده دارند و فرمانداران، بخشداران و روسای هیئت‌های اجرایی نیز در این راستا آنها را یاری می‌کنند.



داوطلبان از تخریب پرهیز کنند

مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری بوشهر با بیان اینکه قانون صحیح تبلیغات پس از اعلام تایید صلاحیت‌ها به افراد آموزش داده می‌شود، تصریح کرد: در صورت مشاهده تخلف در مرحله اول تذکر داده می‌شود.

وی بیان کرد: قانون زمان و فعالیت‌های خوبی را برای تبلیغات کاندیداها برنامه‌ریزی کرده که می‌توانند خود و برنامه‌های خود را به مردم معرفی کند.

وی گفت: انشاءالله در زمان مقرر مجوز برای تشکیل ستادها صادر خواهد شد و کاندیداها می‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی بیان کرد: پیشاپیش توصیه می‌شود داوطلبان به معرفی خود و توانمندی‌هایشان بپردازند و آنها را مطرح کنند و از تخریب بپرهیزند؛ اجازه دهند مردم با یک شناخت کامل و در فضای مناسب انتخاب خود را انجام دهند.

هر ساله شاهدیم که هزینه‌های بسیار زیادی برای تبلیغات کاندیداها انجام می‌شود که بسیاری از این هزینه‌ها تبلیغات پوشالی هستند که اطلاعات کافی را در اختیار مردم قرار نمی‌دهند و در آخر هم این هزینه‌ها هدر می‌رود. کسانی که مدعی خدمت به مردم هستند به جای این هزینه‌های گزاف، باری از دوش مردم بردارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: