کد خبر: ۹۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - 05 April 2017
احمدی نژاد پس از اتمام دوران ریاست جمهوری اش هیچ نشست خبری برگزار نکرد و اخبار وی صرفا از طریق رسانه های وابسته به وی منتشر می شد.
به گزارش نامه نیوز متن سخنان او در زیر می آید:

* دفاع از انقلاب به معنای دفاع از دستگاهها و نهادها نیست. تا رسیدن به آرمان‌های بلند انقلاب فاصله طولانی داریم. مرز جغرافیایی و نژادی نداریم. سخن من و خطاب من جهانی است.

* فشارها روی مردم به خاطر سوء مدیریت است و حل آن نیازمند مدیریت مردمی است.

*بازی با آمار و ارائه اطلاعات نادرست، بر اعصاب و روان جامعه تاثیر منفی گذاشته است و این باعث اخلال در بازار شده است.

*شواهد نشان می دهد دهها سال به عقب برگشته ایم.

*در حوزه سیاست خارجی با داشتن اختیارات وسیع و ادعاهای بزرگ و دادن امتیازهای بزرگ‌تر، دستاورد ملموسی وجود نداشته است.

*من برنامه ای برای ریاست جمهوری ندارم، من از اقای بقایی بعنوان نامزد اصلح حمایت می کنم.

*برجام یک سند تایید شده توسط نهادهای مختلف است. اما مشکل کجاست، مشکل اطلاعاتی است که درباره این سند به مردم داده شده است، هر دو طرف، اطلاع رسانی درستی نداشتند. ظرفیت هایی تعریف کردند و ادعاهایی را برای نتایج این سند عنوان کردند که واقعیت نداشت. یکی از مهمترین ادعاها عدم اعمال تحریم جدید بود، وقتی تحریم شدیم مجددا، مسئولین شکایت نکردند. 

* ملت ایران شایستگی این را دارد که در بالاترین مراتب زندگی کند. همه کشور متعلق به ملت است و ثروت باید از انحصار خارج شده در اختیار ملت قرار بگیرد. اگر شرایطی فراهم شود که اراده عمومی در همه عرصه‌های سیاسی و فرهنگی جاری شود، آنگاه شاهد جهش‌های بزرگ و پی‌درپی خواهیم بود تحقق آرمان‌ها نیازمند مدیران مردمی و پاک و عاشق و فداکار است.

* ایرانی محضر همزیستی برادرانه اقوام و ادیان مختلف بوده و همواره اندیشه برتر به سرعت جای خود را در اندیشه ایران زمین باز کرده است. ایران همواره مروج میراث عظیم فرهنگی‌اش بوده است. عرصه فرهنگی فرمانروایی گروه‌های خاص را بر نمی‌تابد و تنها امر برتر اندیشه است. خودکامگی و تنگ‌نظری در همه عرصه‌ها به ویژه فرهنگ موجب کاهش رشد فرهنگی ملت‌ها می‌شود و بزرگترین عامل تفرقه بین مردم است. عدالت‌طلبی و روحیه حماسی ایرانیان بیش از اصالت و سیاست ریشه در فرهنگ دارد.

* گفتند تحریم‌ها برداشته می‌شود و روابط با کشورهای متخاصم بهتر می‌شود و همه چیز خوب می‌شود ولی وقتی در واقعیت مدافعان هم عقب‌نشینی کردند، نشان دادند این ظرفیت‌ها در این سند وجود ندارند. مثلا گفتند تحریم جدید اعمال نمی‌شود ولی وقتی تحریم جدید اعمال شد این سند چنین ظرفیتی ندارد. وقتی به سند رجوع کردند، دیدند این سند چنین اختیاری به ایران نداده است. باید همه جزییات را به اطلاع مردم رساند و چه بسا در این باره نظرخواهی کرد. این توافق از نظر حقوقی سند است و معتبر است ولی از دل این سند همه مسائل هم حل نمی‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: