کد خبر: ۹۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - 03 April 2017
معاون پارلمانی و امور استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گروهی مامور بررسی و اصلاح قانون بیمه خبرنگاران شده اند تا این مشکل مهم حوزه رسانه حل شود.
معاون پارلمانی و امور استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گروهی مامور بررسی و اصلاح قانون بیمه خبرنگاران شده اند تا این مشکل مهم حوزه رسانه حل شود.

سید هادی حسینی اظهارداشت: با اصلاح این قانون، خبرنگاران با مشکل های کمتری در این حوزه روبه رو خواهند شد.

وی ادامه داد: گروهی افراد غیر خبرنگار وارد این عرصه شدند که باید این مساله مورد بررسی قرار گیرد و امور مربوطه قانونمند شود.

وی اضافه کرد: قانون دارای حد و ظرفیتی است که حدود وظایف، تکالیف و حقوق را به روشنی بیان می کند و زمینه ساز مطالبه گری همراه با آگاهی مردم می شود.

حسینی با اشاره به مشکلهای معیشتی خبرنگاران اظهار داشت: گاهی به همین دلیل و شرایط خاص کار خبری‌ خبرنگار توان مقاومت دربرابر پیشنهادهای وسوسه‌انگیز و کلان را از دست میدهد.
معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: نیاز به اصلاح قانون و کار خبری با توجه به این مساله وجود دارد و این از جمله برنامه های در دست پیگیری است.

وی دربخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: کار و فعالیت خبری باید با ایجاد ساز و کارهایی مناسب و بکارگیری نیروی های خلاق به سمت سودآور شدن حرکت کند.
حسینی ابراز داشت: ایجاد و بکارگیری خلاقیت ها و نوآوری ها و بهره گیری از ظرفیت های موجود مانند فضای مجازی می تواند در این مسیر بسیار راهگشا باشد.

وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: قبل از هر اقدامی باید فرهنگ کار اصلاح شود تا خانواده ها به تعداد فرزندانشان بیکار نداشته باشند.

 به نوشته ایسنا،معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: رسانه ها می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند ضمن اینکه از هفته آینده نشست های دوره ای وزیر با معاونان برگزار می شود و اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در راس امور قرار دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: