کد خبر: ۹۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۱ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - 02 April 2017
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در رابطه با درس‌هایی که باید انسان از فصل بهار بگیریم، گفت: مهمتربن درسی که از بهار می‌توان گرفت غنیمت شمردن فرصت‌هاست کمااینکه عمر، جوانی، فراغت، سلامت برای انسان فرصت است و باید از این فرصت‌ها استفاده کرده و برای زندگی ابدی خودمان توشه برداریم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در رابطه با درس‌هایی که باید انسان از فصل بهار بگیریم، گفت: مهمتربن درسی که از بهار می‌توان گرفت غنیمت شمردن فرصت‌هاست کمااینکه عمر، جوانی، فراغت، سلامت برای انسان فرصت است و باید از این فرصت‌ها استفاده کرده و برای زندگی ابدی خودمان توشه برداریم.

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در گفت‌وگو با ایسنا ، در رابطه با درس‌هایی که باید انسان از فصل بهار بگیرد، گفت: یکی‌از مهمترین درس‌های فصل بهار برای ما غنیمت شمردن فرصت‌هاست بهار به ما می‌آموزد از فرصت‌هایی که برای ما به‌وجود می‌آید استفاده کنیم.

وی افزود: بنا بر آیات و روایات انسان‌ها مسافرانی هستند که این دنیا برای آن‌ها ایستگاه و توقف‌گاه است که در این دنیا باید برای سفر آخرت توشه بردارد لذا باید از این فرصت دنیا استفاده برد و توشه لازم برای آخرت برداشت.

این مفسر قرآن‌کریم ادامه داد: امام علی(ع) فرموده است: «ای مردم فرصت‌ها همچون ابر بهاری می‌گذرد پس از این فرصت استفاده کنید و کار خیر انجام دهید این عمر مهربه خوشبختی و سعادت توست به‌شرط این‌که در طاعت پروردگار به‌کار گرفته شود».

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر این‌که انسان باید از فرصت عمر در راه تحصیل علم، ایمان، تقوا، خدمت به مردم، فضائل اخلاقی بهره ببرد، گفت: امام علی(ع) همچنین فرموده است: «فرصت‌ها زودگذر ولی دیریاب است پس فرصثت را غنیمت بشمرید قبل‌از این‌که غصه بخورید.

آیت‌الله میرعمادی با یادآوری این‌که عمر و فرصت مساله‌ای مهم و اساسی است، گفت: نبی مکرم اسلبم به ابوذر سفارش کرد که: «ای ابوذر پنج چیز را قبل از پنج چیز غنیمت بدان جوانی را قبل از پیری، تندرستی، صحت و سلامتی را قبل‌از بیمار شدن، بی‌نیازی و توان‌گری را قبل از فقیر شدن، فراغت، فرصت و زمان قبل از گرفتاری و حیات و زندگیت را قبل از مردن» کمااینکه جوانی مهم‌ترین دوران زندگی انسان است چون دوران جوانی دوران رشد، تحرک و پوبایی است و باید قبل از این‌که پیر شویم قدر جوانی را بدانیم.

وی با بیان این‌که جوانی نقش مهمی در سعادت و خوشبختی انسان دارد، افزود: عمر انسان همان دوران جوانی است چرا که در دوران جوانی روح و جسم انسان برای کار، عبادت، ایمان و تقوا قوت دارد کمااینکه می‌توان گفت مقصود از «احسن‌التقویم» که در قرآن از آن یاد شده همین دوران جوانی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به فرصت سلامتی و تندرستی اشاره کرد و ادامه داد: سلامتی و تندرستی از نعمت‌هایی است که تا وقتی از دست نرود انسان قدر آن‌را نمی‌داند همچنین بی‌نیازی و غنا نیز یک فرصت برای انسان است کمااینکه این مال امانت است و انسان باید آن‌را انفاق کند و به دیگران انفاق بورزد چرا که این مال و ثروت یا از انسان جدا می‌شود یا انسان از آن جدا می‌شود.

آیت‌الله میرعمادی اضافه کرد: اگر خدای متعال به فردی فرصت و توفیق داده مدیر یا مسئول باشد باید از این فرصت در جهت خدمت به مردم استفاده کند.

وی گفت: عمر و زندگی هم یک فرصت است قبل از این‌که مرگ فرا برسد انسان باید از این امانت خدا برای رسیدن به کمال استفاده کند و از لحظات و ساعات عمر برای آخرت استفاده کند.

این مفسر قرآن‌کریم در خاتمه یادآور شد: مهمتربن درسی که از بهار می‌توان گرفت غنیمت شمردن فرصت‌هاست کمااینکه عمر، جوانی، فراغت، سلامت برای انسان فرصت است و باید از این فرصت‌ها استفاده کرده و برای زندگی ابدی خودمان توشه برداریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: