کد خبر: ۹۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - 01 April 2017
برای موفقیت در فروش صنایع دستی در بازارچه‌ها باید به صنایع دستی تخصصی‌تر نگاه کرد، صنایع دستی باید از خوراکی و کاردستی تفکیک شده باشد، باید به نوعی در بازارچه‌ها نمایشگاه صنایع دستی کاملا تخصصی داشته باشیم.

یک صنعتگر گفت: برای موفقیت در فروش صنایع دستی در بازارچه‌ها باید به صنایع دستی تخصصی‌تر نگاه کرد، صنایع دستی باید از خوراکی و کاردستی تفکیک شده باشد، باید به نوعی در بازارچه‌ها نمایشگاه صنایع دستی کاملا تخصصی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، کامران آراسته درباره برگزاری بازارچه‌های فروش صنایع دستی در ایام نوروز بیان کرد: اگر مکان یابی بازارچه‌ها از لحاظ رفت و آمد گردشگران مناسب باشد می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد؛ مثلا اگر این بازارچه‌ها در کاخ‌های تهران باشند به واسطه اینکه مسافران زیادی در ایام نوروز برای بازدید به این مکان‌ها می‌آیند، بهتر است.

او ادامه داد: مکان برگزاری باید ارزش صنایع دستی را بالا ببرد، به صنایع دستی باید توجه بیشتری شود، برای نمونه در کنار بازارچه صنایع دستی لزومی ندارد مواد خوراکی فروخته شود. این کار، شأن صنایع دستی را پایین می آورد. خوشبختانه سازمان میراث فرهنگی برای امسال تمهیدات خاصی اندیشیده است.

این صنعتگر فعال در حوزه زیورآلات افزود: بازارچه‌های صنایع دستی در مجموع فرصت بسیارخوبی برای هنرمندان و فعالان است؛ البته باید فضا متفاوت باشد تا ارزش واقعی صنایع دستی جلوه کند و با آن مانند کاردستی برخورد نشود. به نظر من نباید سوغات خوراکی در کنار دست آفریده‌های صنعتگران ارائه شود. باید به صنایع دستی تخصصی‌تر نگاه کرد.

او با اشاره به طرح یکسان‌سازی بازارچه‌های نوروزی گفت: طرح یکسان‌سازی طرح خوبی است ولی مهم است که در چه محل و منطقه‌ای انجام شود. تداوم کار و اینکه افراد با چه تخصص‌هایی شرکت می‌کنند و همچنین فضای طراحی غرفه‌ها در جلب توجه گردشگر و معرفی بهتر صنایع دستی بسیار مهم است.

آراسته درباره افزایش مالیات بر واردات کالاهای صنایع دستی خارجی و تاثیر آن روی بازار داخلی فروش اظهار کرد: به نظر بنده این درصد کم است و باید بیشتر از این اضافه شود. متاسفانه صنایع دستی چین و تایلند در بازار ما فراگیر شده است چون با قیمتی پایین‌تر از صنایع دستی ما ارائه می‌شود اما مثل کارهای چوبی یا سفال و سرامیک چینی دارای کیفیت مناسبی نیستند. باید مالیات تا حدی افزوده شود تا اجناس بی‌کیفیت خارجی نتوانند وارد بازار شوند. ما صنایع دستی باکیفیت بسیار داریم ولی متاسفانه خریدار زیادی نداریم، باید در کشور به سمت فرهنگ سازی برای خرید صنایع دستی ایرانی پیش رویم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: